Wezen rijden met een maatje, op een leuk stuk weg nabij Egmond even wat meer aan het gas hangen en plotseling een hoger geluid dan normaal vergezeld met een ietwat blokkerend achterwiel (althans zo voelde het) en een schrikreactie naar de koppeling. meteen valt ie helemaal dood.
een teringend uit laten rollen met de moed intussen in de laarsen gezakt. wat gaat er door je heen? natuurlijk; een vast/warmloper...
dus ik zet dat ding neer, wacht op mn maatje om terug te komen maar kan zo gauw niets bedenken. (ik ben vergeten naar de temp meter te kijken, maar zo'n 5 min erna stond ie nou niet echt hoog)
het vreemde is: alles doet het nog, bij nadere inspectie gaat de zuiger gewoon omhoog en omlaag en de bougie vonkt ook. hij wil gewoon helemaal niet meer starten, hoewel er geen aanleiding toe lijkt te zijn
dus kort op een rijtje:
- plotseling uitgevallen
- zuiger lijkt in orde
- bougie vonkt
- startmotor draait
- accu is vol
- licht en alles doet het nog
en toch doet ie het niet. mijn vermoeden was dat er in de carb misschien iets is losgetrild omdat er een enorme trilling in het blok zit (die moet heel snel verholpen worden, maar kost een berg geld denk ik)
ik kijk er vandaag naar, maar kan zo snel niets verdachts vinden. carb schoongemaakt en proberen te starten. HELEMAAL nix
tot ik me opeens bedacht: het Run en Off knopje bij de startknop. Normaalgesproken als ie op Off staat, krijg je hem niet aan de praat. maar als ie nu op Run staat geeft ie hetzelfde "start" effect als wanneer ie op off staat.
zou het daar iets mee te maken hebben? ik ben al geen sleutelboy en al helemaal geen electrotechneut dus ik weet het verder ook niet...
als iemand een suggestie heeft... graag
een teringend uit laten rollen met de moed intussen in de laarsen gezakt. wat gaat er door je heen? natuurlijk; een vast/warmloper...
dus ik zet dat ding neer, wacht op mn maatje om terug te komen maar kan zo gauw niets bedenken. (ik ben vergeten naar de temp meter te kijken, maar zo'n 5 min erna stond ie nou niet echt hoog)
het vreemde is: alles doet het nog, bij nadere inspectie gaat de zuiger gewoon omhoog en omlaag en de bougie vonkt ook. hij wil gewoon helemaal niet meer starten, hoewel er geen aanleiding toe lijkt te zijn
dus kort op een rijtje:
- plotseling uitgevallen
- zuiger lijkt in orde
- bougie vonkt
- startmotor draait
- accu is vol
- licht en alles doet het nog
en toch doet ie het niet. mijn vermoeden was dat er in de carb misschien iets is losgetrild omdat er een enorme trilling in het blok zit (die moet heel snel verholpen worden, maar kost een berg geld denk ik)
ik kijk er vandaag naar, maar kan zo snel niets verdachts vinden. carb schoongemaakt en proberen te starten. HELEMAAL nix
tot ik me opeens bedacht: het Run en Off knopje bij de startknop. Normaalgesproken als ie op Off staat, krijg je hem niet aan de praat. maar als ie nu op Run staat geeft ie hetzelfde "start" effect als wanneer ie op off staat.
zou het daar iets mee te maken hebben? ik ben al geen sleutelboy en al helemaal geen electrotechneut dus ik weet het verder ook niet...
als iemand een suggestie heeft... graag