Niet meer starten..

Aniki

MF veteraan
1 okt 2002
4.962
1
Leiden
Wezen rijden met een maatje, op een leuk stuk weg nabij Egmond even wat meer aan het gas hangen en plotseling een hoger geluid dan normaal vergezeld met een ietwat blokkerend achterwiel (althans zo voelde het) en een schrikreactie naar de koppeling. meteen valt ie helemaal dood.

een teringend uit laten rollen met de moed intussen in de laarsen gezakt. wat gaat er door je heen? natuurlijk; een vast/warmloper...

dus ik zet dat ding neer, wacht op mn maatje om terug te komen maar kan zo gauw niets bedenken. (ik ben vergeten naar de temp meter te kijken, maar zo'n 5 min erna stond ie nou niet echt hoog)

het vreemde is: alles doet het nog, bij nadere inspectie gaat de zuiger gewoon omhoog en omlaag en de bougie vonkt ook. hij wil gewoon helemaal niet meer starten, hoewel er geen aanleiding toe lijkt te zijn :?

dus kort op een rijtje:

- plotseling uitgevallen
- zuiger lijkt in orde
- bougie vonkt
- startmotor draait
- accu is vol
- licht en alles doet het nog

en toch doet ie het niet. mijn vermoeden was dat er in de carb misschien iets is losgetrild omdat er een enorme trilling in het blok zit (die moet heel snel verholpen worden, maar kost een berg geld denk ik)
ik kijk er vandaag naar, maar kan zo snel niets verdachts vinden. carb schoongemaakt en proberen te starten. HELEMAAL nix :(
tot ik me opeens bedacht: het Run en Off knopje bij de startknop. Normaalgesproken als ie op Off staat, krijg je hem niet aan de praat. maar als ie nu op Run staat geeft ie hetzelfde "start" effect als wanneer ie op off staat.
zou het daar iets mee te maken hebben? ik ben al geen sleutelboy en al helemaal geen electrotechneut dus ik weet het verder ook niet...

als iemand een suggestie heeft... graag :)
 
Vriend van me stond een keer bij de pomp met zn GSXR400... getankt... wou weer starten... NIX :( paar keer geprobeerd.... NIX :( :(

Motor op laten halen met een aanhanger, thuis aangekomen....geprobeerd.... START DIRECT }) ..

Navraag bij de dealer bleek, dat de motor was beveiligd en dat als die erg warm werd de motor gewoon simpelweg niet meer wou starten, dus een soort thermische beveiliging zit erop, hoe het precies werkt, geen idee...
 
Mogelijk een warmloper, heb ik ook eens gehad toen ik nog op mijn brommertje reed. Maar dan blokkeert je wiel wel helemaal. Hoe krijgt je cilinder olie? Via een oliepompje of doe je gewoon een paar doppies olie in de benzine tank ?
Kan ook zijn dat je cilinder te weinig olie kreeg.
Heb je het via een oliepompje, check dan even goed of het slangetje wel goed de cilinder in gaat, bij mij was ie er uit 'gevallen' :(
 
Waarschijnlijk ziet de zuiger er aan de kant van de uitlaat (de hete kant) niet zo best uit. De kant bij het membraam wordt constant gekoelt door koele lucht en benzine.
 
nou ik dump hem morgen bij mobu en dan zoeken ze het daar maar uit,ik ben het een beetje zat geworden met al die problemen.

gelukkig heb ik Midstar zover gekregen dat ie me wil brengen :} :} :} :} super
 
Terug
Bovenaan Onderaan