Niet off-topic in off-topic?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martindj

MF veteraan
4 dec 2006
1.160
0
Alphen aan den Rijn
Off-topic
Hier kun je terecht voor al je niet motor gerelateerde praat.

Echter viel het mij net ineens op dat er in het off-topic ook wel topics worden gesloten met de mededeling dat het niets met motoren te maken heeft.

Bijvoorbeeld:
Stage Engeland (UK'ers??)
Toch best een serieus topic verder die dus niet perse uit hoeft te lopen op bagger.

Opzich heb ik hier zelf geen problemen mee, maar ik vind het ergens toch wel een beetje vreemd. Waarom worden deze topics dan toch gesloten?

Gewoon nieuwsgierig, niets persoonlijk tegen de moderators die met slotjes strooien (voor zover daar sprake van is) :)
 
Laatst bewerkt:
Topics die echt nergens over gaan worden gesloten. Het moge duidelijk zijn dat dit een kwestie van interpretatie is, dus dat de meningen hierover soms kunnen verschillen.

Off-topic is een extraatje. In principe is de "off-topic wereld" een stuk groter dan de "on-topic (motorgerelateerde) wereld". Daardoor zou OT ook groter kunnen worden dan de rest van MF. Daarom sluiten we toch de meeste topics. Iemand die een stage zoekt in de UK is op 100-en andere sites beter op zijn plek dan het OT-subforum van een NL motor-forum.
 
Laatst bewerkt:

Ik ben ook wel tegen echte bagger hoor, maar bijvoorbeeld dat topic over de stage is nog wel vrij serieus en nog niet uitgelopen op bagger ofzo.

Nogmaals, het is gewoon puur nieuwsgierigheid :)
 
Om het toch enigszins binnen de perken te kunnen houden.

We streven naar 20% off-topic en 80% motorgerelateerd (grof gezegd)

Er zijn een aantal onderwerpen waar reeds topics voor zijn in off-topic en nog een aantal chat topics waar mensen in terecht kunnen als ze over andere zaken als motoren willen praten.

Het blijft ook een extraatje, het blijft in essentie een motor-forum

De crew zal dus regelmatig topics in off-topic sluiten. Welke topics dat zijn is ter beoordeling van de crew.
 
Helemaal duidelijk! Bedankt voor de snelle reacties :)

Ben het trouwens nog met jullie eens ook, dus dat maakt het antwoord helemaal goed :P
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook wel tegen echte bagger hoor, maar bijvoorbeeld dat topic over de stage is nog wel vrij serieus en nog niet uitgelopen op bagger ofzo.

Nogmaals, het is gewoon puur nieuwsgierigheid :)

Over het stage topic.

Er zijn veel sites die meer en betere informatie kunnen geven over stages in het buitenland in het algemeen en engeland in het bijzonder.

Dit is niet iets waarvoor je normaal op een motor-forum gaat kijken. We proberen hiermee ook te voorkomen dat iedereen allerlie vragen gaat stellen gerelateerd aan dit topic.

Kijk bijvoorbeeld naar het 1ste topic waarin wordt gevraagd of MF'ers willen stemmen voor iets of iemand. Voor je het wist had je 5 van die topics op een dag.
Uiteindelijk hebben we dat opgelost door een centraal stemtopic te maken in off-topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan