Niet schakelen bandit 1200

Vinccupe

Rookie
11 jun 2015
6
0
Ede
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een bandit 1200 uit 1996 weer werkend te krijgen. Nu si het echter al zo dat het blok gewisseld is voor die van een gsxf 1100. Dit werkt prima en het blok draait.

Nu is het echter zo dat ik het blok voor het in het frame geplaatst werd rustig kon schakelen. Alleen wanneer nu het blok erin hangt en het blok is gestart krijg ik hem niet meer uit de versnelling. Ook merk ik dat ik hem niet meer ontkoppeld krijg.

Wie o wie heeft er een goede tip wat ik na zou kunnen lopen.
 
Als ik me niet vergis is heeft een gsx1100f een hydraulisch bediende koppeling.
Die koppelingsstiftjes zijn er in verschillende lengtes, heb je de juiste? Koppelingscilinders zijn goed ontlucht?

Na lang stilstaan kunnen ook de koppelingsplaten plakken.
 
Dat klopt helemaal. Een bandit heeft een een hydraulische koppeling. Het zou kunnen zijn dat het stifje niet juist is dat zou ik even moeten uitzoeken.

Dit geeft in ieder geval een richting voor het zoeken.
 
Ik ben nu zover dat de hydraulische pomp werkt. Deze is origineel afkomstig van de bandit.

Hierbij is ook het stifje ook vervangen voor een langere.

Ook voel ik dat hij wel iets ontkoppeld maar niet geheel.
Ik vind het alleen raar dat wanneer er geprobeerd wordt te schakelen dat het lijkt alsof de boel geblokkeerd wordt door iets.

Wellicht dat er iemand is die mij hier over advies of tips zou kunnen geven
 
Ik ben nu zover dat de hydraulische pomp werkt. Deze is origineel afkomstig van de bandit.

Hierbij is ook het stifje ook vervangen voor een langere.

Ook voel ik dat hij wel iets ontkoppeld maar niet geheel.
Ik vind het alleen raar dat wanneer er geprobeerd wordt te schakelen dat het lijkt alsof de boel geblokkeerd wordt door iets.

Wellicht dat er iemand is die mij hier over advies of tips zou kunnen geven
Is dit rijdend, of zit je wat aan het voortandwiel te draaien met je hand? In het eerste geval kan je koppeling blijven plakken door stilstand.
 
Ook in stilstand krijg ik er geen beweging in.

Wel net de koppeling opengemaakt. Hier lagen 2 rubbers van alternator in.
Ook heb ik het idee dat de platen plakken. Deze worden nu ook vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan