niet starten en draad over

Stefke6

Die hard MF'er
14 aug 2008
354
0
Leiden
Vorig jaar Juli is mijn lieve Vespa naar de ellende gegaan. Uiteindelijk bleek de krukas vastgelopen. Alles opengehaald, krukas en wat andere zaken vervangen en weer in elkaar gezet. Hier zat wel 9 maanden tussen :) Hij start met kickstart en draaide als een dolle. Zet ik dat ding uit om de draden netjes weg te werken. Als ik hem weer wil starten doet hij niets meer. Ik had nog niets veranderd. Wel had ik een massadraad over.

Iemand enig idee wat ik heb verkloot? Alle input is welkom!

Het gaat om een ET4 125.
 
..... De ene punt op de min van de accu, de andere punt aan het uiteinde van de draad.

Die draad had je met 1 eind aan de min vastgemaakt dus "technisch" meet je dan alleen op de uiteinden van een draad .... de uiteinden van een draad zijn "technisch" hetzelfde punt en als je daarop een uitslag krijgt dan zal je meetinstrument in de stand Ohm/weerstands-meting hebben gestaan ..... flink vernielingsgevaarlijk als je ook nog iets zou proberen naar andere punten.

:?
 
Vraagje, weet je hoe je met een multimeter om moet gaan ? Anders gezegd, weet je het verschil tussen spanning, stroom, weerstand en dergelijke ? Zoniet kun je meten wat je wil maar je kunt er niks mee.
 
Ok, ik ga hier op terug komen :) Ik vermoed dat ik dingen door elkaar haal. Maar los van het draadjesraadsel iemand een idee?

Abstract:

Situatie X: Het werkt

Ongewijzigd

Situatie X: Het werkt niet
 
Zoals ik al zei, als je verder niets veranderd hebt mis je ergens een draadje of je hebt een breuk. Of een ander defect natuurlijk. Verder reikt mijn glazen bol helaas niet. En meten vanaf een afstand gaat helaas een beetje moeilijk... Is je bougie trouwens nog wel goed ?
 
Ok, ben ermee aan de slag geweest. Alles door laten meten, daar geen problemen. Ik denk aan de startonderbreker. Het Ledje dat foutcodes van dat ding aangeeft is helaas niet aangesloten kom ik net achter. Ik sluit deze week het ledje aan op de CDI en kijk wat daar uitkomt. Volgens Vespa kan de startonderbreker bij een gebrek aan aarde ergens in de motor (de kabel die ik over had zou daar zomaar de oorzaak van kunnen zijn) de sleutel 'wissen' uit zijn rijtje van toegestane sleutels. Een heel gedoe dus. Iemand nog ideeën verder?
 
Terug
Bovenaan Onderaan