Niet starten KLE500

justme

MF'er
23 feb 2004
39
0
noord holland
Hello,

Ik wil na 2 jaar stil staan van de kawa kle500 (motor van mijn vrouw, kindje gekregen dus motor is niet zo'n handig vervoer naar het kdv...) deze weer aan de praat krijgen. Hij wil alleen niet meer starten. We hebben hem wel werkend weggezet. Tussendoor nog wel even een keer gestart en kwartiertje laten lopen. (ik begrijp nu dat dit niet zo goed is voor een motor)
Ik heb de bougiekabel van de bougie afgehaald, draadje erin gedaan, bij het blok gehouden, maar geen vonkjes...
Ik heb gecontroleerd:
- Noodknop (als deze uit staat doet de startmotor het ook niet)
- Zekering kastje (3 zekeringen voor fan en 2x lamp)

Kan ik de primaire kant van de bobines meten?

Iemand een tip hoe nu verder?
 
Bedankt voor je reactie,

Hij staat in zijn vrij, dus moet de jiffy niet uitmaken toch? De accu staat op een optimate, en hij start op 'eigen' vermogen. Ik ga de bougie kabels nog ff extra controleren.
 
Hello,

Ik wil na 2 jaar stil staan van de kawa kle500 (motor van mijn vrouw, kindje gekregen dus motor is niet zo'n handig vervoer naar het kdv...) deze weer aan de praat krijgen. Hij wil alleen niet meer starten. We hebben hem wel werkend weggezet. Tussendoor nog wel even een keer gestart en kwartiertje laten lopen. (ik begrijp nu dat dit niet zo goed is voor een motor)
Ik heb de bougiekabel van de bougie afgehaald, draadje erin gedaan, bij het blok gehouden, maar geen vonkjes...
Ik heb gecontroleerd:
- Noodknop (als deze uit staat doet de startmotor het ook niet)
- Zekering kastje (3 zekeringen voor fan en 2x lamp)

Kan ik de primaire kant van de bobines meten?

Iemand een tip hoe nu verder?

En dat gaat ook niet werken want de weerstand van een draadje is veel te hoog. Je moet de bougie in aan de kabel laten zitten en deze tegen het blok aanhouden.
 
Laatst bewerkt:
Heb een beetje zitten prutsen, eerst ene bougie eruit gehaald en bij het blok gehouden, geen vonkjes, toen die andere, die ook niet.

De bougies zien er zo uit.

IMG_3968.JPG


Kan de bougie zo vies zijn dat er geen vonken uit komen?

Heb ook de accu spanning gemeten zonder de optimate. 12,6V in rust, 11,3V tijdens het starten.

Aan de primaire kant van beide bobines meet ik aan beide draden 12,6V(in rust). Ff de kill-switch aangezet, toen vielen beide spanningen af, waaraan ik kan concluderen dat alle schakelaars (jiffy, kill switch en neutraal switch) goed zijn toch?

iemand een tip voor de volgende stap?
 
just me,

controleer de stekker verbindingen (igniter-box)
contactslot wil ook nog weleens de boosdoener zijn.
stuur ff een wphb van een er-5 naar je op(pdf), misschien heb je er wat aan
er-5 heeft in grote lijnen hetzelfde blok als een kle 500.

kawagroe(n)ten,

peeeweee.
 
Hoe kan dat nou? De bougies vonken niet eens

check je pekel en/of hij in versneling staat

anders:

1) check je zekeringen! (onderkant en dan wd 40)
2) check de plastike topsels of dat ze stroom doorlaten
3) check de kabels of dat ze nog goed zijn en laten genoeg stroon door
4) check je transformator(s) of dat er goeie contact is tussen de caroserie en/of ze genoeg stroom produceren
5) Check je ignitionbox
6) check de je accu
7) check de kabel van de blok naar je batarij of dat er overal goeie contact is
8) check of dat je boegies Droog zijn (poets ze nog eens en check ze op een anders motor)

percentage dat de ignitionbox zelf kapoot gaat is veel kliener dan de rest

Kijk eens naar de kabel die van onder rechts van je blok naar de accu loopt of dat er geen roest of zekeringen kapot zijn of kalk aanwijzig is

mvg
Hap
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan