Niet starten - XT600 43F '85 kickstart only

TheAceOfSpades

MF veteraan
23 aug 2002
1.603
0
Mijn XT600 heeft kuren.. en ik kom er niet meer uit

In het kort:
- Ik heb compressie
- Mn (nieuwe) bougie geeft vonk
- Mn carb krijgt benzine, bougie was nat
- Killswitch staat goed
- Choke werkt goed
- Gister goed rijdend (na 1 kick gestart) weggezet
- Normaal gesproken kan ik em ook zonder accu prima starten dus daar kan het ook niet aan liggen.

Maar nu loopt ie dus niet.. ik hoor em borrelen maar verder niks. Ik heb alleen een kickstart dus doorstarten kan niet. Heeft iemand wijze raad?
 
Misschien gewoon verzopen?
(Laat) hem effe duwen terwijl je erop zit (in de 2 ofzo) met het gas even helemaal open, dan verdampt de benzine. Daarna nog eens proberen en desnoods gewoon (laten ;) ) aanduwen...
 
Water (regen) in de tank gekomen via het beluchtingsslangetje (of is dat er al af?)?

Tap je carb even af, schroefje zit aan de linkerkant onder je vlotterbakje. Laat even wat weglopen, een half litertje oid. Als je het in een fles weet te krijgen kan je meteen kijken of er water in zit.
 
Ik heb de benzine eruit laten lopen en dat zag er perfect uit.. maar geen resultaat.

Hij reageert trouwens exact hetzetzelfde met killswitch op 'off' en 'run', maar aan de aansluitingen kon ik niets ontdekken. Ik denk dat ik morgen mn handvat maar even uit elkaar moet halen ofzo..
 
Tja geen accu? Als je magneto-onsteking hebt kan dat wel ja, maar een motor die standaard met accu geleverd wordt heeft kan dat normaal gesproken niet, dan wordt de vonk geleverd door de accu, zeker met lage toeren zoals bij starten. Hang er toch maar even een accu aan zou ik zeggen.
 
Er hangt een accu in hoor, in die is zo goed als nieuw.. laatst heb ik zo'n 2 weken zonder gereden, dus ik weet dat ik em niet nodig heb en dat ik daar de oorzaak dus niet hoef te zoeken
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de benzine eruit laten lopen en dat zag er perfect uit.. maar geen resultaat.

Hij reageert trouwens exact hetzetzelfde met killswitch op 'off' en 'run', maar aan de aansluitingen kon ik niets ontdekken. Ik denk dat ik morgen mn handvat maar even uit elkaar moet halen ofzo..

Als je een vonk hebt staat de kill switch toch goed? :?

Aanslepen achter een auto.
 
Laatst bewerkt:
Als je een vonk hebt staat de kill switch toch goed? :?
:^
Psies, hij vonkt dus ga nou niet je handel demonteren.

Het kan ook nog zijn dat de bougiedop geen goed contact meer maakt. Als je de bougie test (om te kijken of hij vonkt) dan verdraai je de dop enigszins, dan maakt ie wel contact.

Draai de dop nog even een slag aan, en probeer dan weer eens te starten. Ik zie nl toch wel een verband met de nieuwe bougie.

En anders, aantrekken rules. If you can't kick it, pull it.
 
Sorry, druk met werk.. en moet nog op de fiets ook -O- ;)

Na het verdraaien van de boudiedop kreeg ik ook schokken als ik de bougiekabel aanraakte terwijl ik em probeerde te starten... Kan zoiets 'lekken'? het lijkt me niet normaal iig

Ik wil zaterdag effe op zoek naar een nieuwe dop en kabel, al is het alleen maar om het uit te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, druk met werk.. en moet nog op de fiets ook -O- ;)

Na het verdraaien van de boudiedop kreeg ik ook schokken als ik de bougiekabel aanraakte terwijl ik em probeerde te starten... Kan zoiets 'lekken'? het lijkt me niet normaal iig

Ik wil zaterdag effe op zoek naar een nieuwe dop en kabel, al is het alleen maar om het uit te sluiten.

Ja de dop of kabel kan "doorslaan" dan komt de vonk niet bij je bougie maar neemt een kortere weg naar je frame of hand in dit geval.
Deels zal hij wel aankomen maar niet sterk genoeg om een mooie vonk te maken.

Is je kabel naar je bougie ingedroogt (scheurtjes)?
En je bougie kap hetzelfde?

Suc6.
 
Terug
Bovenaan Onderaan