Niet starten

Mefra

Die hard MF'er
9 mrt 2004
607
47
Assen
Vandaag ga ik de motor uit de stalling alleen hoogst waarschijnlijk zal die niet makkelijk starten omdat ik de carburateurs niet leeg heb laten lopen (motor neutraal laten draaien met benzinekraan dicht). Nou moet daar spul voor te halen zijn bij de gamma ofzo wat je dan in een filter (welk filter ook alweer) kunt spuiten zodat die makkelijker start.

Welk filter (waar zit die) en wat voor spul is dat? Overigens gaat het om een FZR 600
 
Zou eerst eens proberen of ie echt niet starten wil.

Een half jaar, mits in een schuur oid, vind ik nou niet echt schokkend.

Even het gas een tijd open houden, choke open houden en zorgen dat je een goede accu hebt
 
Onder je carburateurs aan de vlotterbakken zit een klein schoefje met aftap. Die even open draaien met een doekje er onder, dan kan eventuele oude brandstof die er nog in zit weglopen. Daarna gewoon proberen te starten.
 
Uiteraard ga ik dat wel eerst proberen, maar aangezien de motor bij mijn oma in de schuur staat, heb ik daar geen beschikking over internet om het op dat moment op te gaan zoeken. Vandaar dat ik het even van tevoren vraag ;)
 
ja jij bedoel starterpilot. met een spuitbusje in je luchtinlaat spuiten zodat ie makkelijker start ( lukt met deodorant ook prima) maar goed voor je blokkie is het allemaal niet

kijk eerst idd. maar of dat nodig is. ik denk van niet.
accu opladen, eventueel vlotters leeg laten lopen en proberen maar.
 
Half jaar vindt ik niet echt schokkend!

Ik zou niet eens de vlotterkamer laten aflopen. zorgen dat je accu vol is of ff parallel aan een auto hangen.
kun je lekker lang doorstarten.

Waarom zou de benzinne in je vlotterkamer slechter zijn dan in je tank?
Ok mindere hoeveelheid! tja ach kan geen kwaad aflaten lopen!
zal er misschien sneller van starten ja ok!
of zeg ik nu iets raars?

suc6 en tfijne :] weer komt eraan!

ps. check oook je bandenspanning!!
 
|( |( |(

Kan mezelf wel voor de kop slaan. Heb in de winter mijn accu laten verdrogen... -O- Nou vandaag dus een nieuwe gehaald. In ieder geval startte de motor gewoon in een paar seconden. Dat was dan wel weer mooi. Gelijk een klein ritje gemaakt :P Ooh, wat voelt dat goed *O*
 
Half jaar vindt ik niet echt schokkend!

Ik zou niet eens de vlotterkamer laten aflopen. zorgen dat je accu vol is of ff parallel aan een auto hangen.
kun je lekker lang doorstarten.

Waarom zou de benzinne in je vlotterkamer slechter zijn dan in je tank?
Ok mindere hoeveelheid! tja ach kan geen kwaad aflaten lopen!
zal er misschien sneller van starten ja ok!
of zeg ik nu iets raars?

suc6 en tfijne :] weer komt eraan!

ps. check oook je bandenspanning!!

Ik weet het niet precies, maar er schijnt dan een wat dikkere drap naar de bodem te zakken...door het lange stilstaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan