Nieuw FREE 160p Tig lasapparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appie Staartje

Die hard MF'er
22 jan 2004
695
1
amstenrade
gloedjenieuw in de doos, te koop aangeboden. Proeflassen geen probleem.
vaste prijs 450 euro, prijs op mp is 614 euro, dus doe er je voordeel mee.

full


gegevens:

Het nieuwe FREE High-Tech Profi Inverter TIG 160 AMP DC

+ WIG-Pulsen + HF-ontsteking + 160AMP Elektrode lasapparaat



Dit lasapparaat bezit met minimale afmetingen de modernste technologie die tegenwoordig in de wereld te koop is. Tot 160 Ampère WIG-DC Power kunnen alle metalen behalve aluminium, met een tot nu toe onbereikbare kwaliteit gelast worden. Daarvoor zorgt een van 5 tot 25 HZ regelbare pulsfrequentie die anders enkel in duurdere apparaten te vinden is. WIG-Puls lassen brengt meer energie in de lasnaad, zónder meer hitte op te wekken. Daardoor blijft de omgeving koeler en ontstaat er minder vervorming. Ook lak en kunststof in de nabijheid van de lasnaad worden ontzien. Ook heeft dit apparaat een regelbare gas-naloop van 1 tot 10 seconden, dit verhindert het bros worden van het materiaal aan het einde van de lasnaad. Een regelbare Up/Down-slope van 0-5 seconden verhinderen een begin- en eind aanzetbraam van de lasnaad. Ook kan met een schakelaar gekozen worden tussen 2 en 4 takt. Contactloze HF-ontsteking is in het apparaat geïntegreerd.



Ook is er een las-gelijkrichter met een constante stroom geïntegreerd waardoor er ook met elektroden gelast kan worden. Het apparaat wordt door een Inverter-regelsysyteem aangestuurd.
De speciale eigenschappen van dit regelsysteem zoals hoge snelheid en precisie van de besturing, geven dit apparaat een voortreffelijk kwaliteit bij het lassen met elk soort elektrode.
De besturing door middel van het Inverter systeem maakt het mogelijk een enorme gewicht- en volume besparing van zowel de transformator als van de afvlakcondensatoren vergelijkbare apparaten.

Dit E-lasapparaat heeft alle eigenschappen zoals Hot-start, Inti-stick, ARC-force, enzovoort.



Door de Hot Start functie wordt de ontsteekspanning bij de start elektronisch zover verhoogd dat ook moeilijke ontvlambare elektroden gemakkelijk ontsteken. Door middel van Anti Stick wordt bij het “kleven” van de elektrode de stroom onmiddellijk uitgeschakeld waardoor de elektrode niet uitgloeit. ARC-Force verhoogt de lasstroom wanneer de electrode te dicht bij het werkstuk komt.

Door twee ingebouwde koelers is een hoge inschakelduur gewaarborgd.



De besturing door middel van het Inverter systeem maakt het mogelijk een enorme gewicht- en volume besparing te verkrijgen van zowel de transformator als van de afvlakcondensatoren in vergelijkbare apparaten. Daardoor is het gelukt een apparaat te ontwikkelen dat minder dan 9 KG weegt en gemakkelijk gedragen kan worden.



Korte uitleg over het Inverter-lassen

DC: De afgegeven gelijkstroom maakt het mogelijk om te lassen met de meest uiteenlopende materialen en allerlei soorten elektroden.

TIG (WIG): Ideale oplossing voor iedereen, die hoge eisen stellen aan fijnheid en precisie, zoals het alleen maar met de TIG techniek mogelijk is. Er kan RVS, staal, koper, nikkel enz. vanaf 0,5 mm. Mee bewerkt worden. Voor aluminium is een speciale wisselstroom unit nodig. WIG lassen is beperkt. Maar door het gebruik van een speciaal slangpakket met een gasventiel is het wel mogelijk.

HOT START: Een toegevoegde startversterker (Booster) vergemakkelijkt het ontsteken van de lichtboog. Heel gemakkelijk voor moeilijk ontvlambare elektroden.

ANTI-STICK: Voorkomt het lastige kleven en het uitgloeien van de elektrode waardoor deze haar eigenschappen behoudt.

ARC FORCE: Verhoogt de stroomsterkte wanneer de lichtboog kort gehouden wordt. Verhoogt de doordringing van de elektrode en verbetert de mechanische eigenschappen van de lasnaad.

INSCHAKELDUUR (EINSCHALTDAUER ED) in %: deze waarde geeft aan hoeveel procent van de tijd het apparaat bij nominaal vermogen gebruikt kan worden tot het wegens oververhitting uitschakelt. ED 100% bij 75Amp. betekent dat bij 75Amp. 30 minuten ononderbroken gelast kan worden bij een buitentemperatuur van 40 ° Celsius, zonder dat het apparaat uitschakelt.



Technische Daten



Eingangs-Spannung



230V


1PHASE



Sicherung



16A



Stromverbrauch bei (MAX)



3,7 KVA



Zündung



Hochfrequenz (HF)



Wirkungsgrad



95%



Leerlauf Spannung



70V



WIG Schweiß Strom - 35% ED



5-160A



MMA Schweiß Strom - 60% ED



5-160A



Pulse Ratio



0.1 - 0.9



Elektroden Durchmesser



1.6 - 3.2 mm



Netto Gewicht:



8,5 KG



Abmessungen:



330X160X280MM



 
je krijgt vaker dit soort apparatuur binnen?

denk dat ik me volgend jaar een tig app. koop en zo ver woon je niet hiervandaan :)
 
je krijgt vaker dit soort apparatuur binnen?

denk dat ik me volgend jaar een tig app. koop en zo ver woon je niet hiervandaan :)

Hoi

laat ik zeggen dat ik dicht bij de bron zit en zo een hele hoop met de prijs kan doen,
maar ik ben bang dat ik geen dealer ga worden, weet niet of ik er volgend jaar nog goed aan kan komen dat kan ik natuurlijk nooit garanderen

wie dan leeft...
 
Ik heb zo'n zelfde apparaat vorig jaar van een mede MF-er overgenomen. Ik ben heel tevreden met het apparaat. Hij last electroden alsof het niets is, maar de TIG kwaliteit is echt bizar! Ik heb zelf nooit eerder geTIGlast voordat ik dit apparaat had. Inmiddels ben ik bezig met dunwandig RVS uitlaatpijp en dat lukt nu aardig goed. Degene waarvan ik em heb overgenomen heeft me even laten zien hoe gemakkelijk je er titanium mee last. Dankzij de pulsinstelling kun je titanium heel strak lassen.

Ik zeg: dat apparaat moet je zo kwijt zijn!

succes iig.
 
Hoi

laat ik zeggen dat ik dicht bij de bron zit en zo een hele hoop met de prijs kan doen,
maar ik ben bang dat ik geen dealer ga worden, weet niet of ik er volgend jaar nog goed aan kan komen dat kan ik natuurlijk nooit garanderen

wie dan leeft...

goed dan meld ik me tzt weer eens bij je :)

je last zelf ook intensief ?

ben zelf regelmatig met mig/mag aan het lassen TIG helaas nog niet :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan