NovaVipezz
MF'er
- 12 okt 2021
- 55
- 66
Beste mede rijders!
Even voorstellen!
Mijn Naam is NovaVipezz.
Al vroeg is bij mij de voorliefde voor Honda begonnen binnen de cross hobby. Na een paar merken te hebben gereden kwam een CRF250 van 2006. Het model met dubelle dempers voor de kenners. Hier heb ik een compleet seizoen probleemloos en zonder reparaties op gereden. Dat was heel bijzonder (met andere merken altijd 2 dagen sleutelen en 1 dag rijden). Vanwege de hoge kosten samen met weinig tijd er mee gestopt. Lichamelijk zat het ook niet mee.
Nu ongeveer een jaar in het bezit van mijn eerste echte weg motor. Mijn trouwe buffel, de Varadero uit 2001. Aangezien ik altijd bezig ben met sleutellen, zowel dagelijks voor werk als savonds voor de hobby is de Varadero niet echt orgineel meer. Ik rijd overgens dagelijks woon werk op de Vara nu ik sinds 1 maand geen auto meer heb.
Zon 4 maanden geleden is er een Fireblade SC33 uit 96' bij gekomen. Deze moest gered worden. De basis was goed (lage km's en veel extra onderdelen). Het uiterlijk was om te huilen, maar daar was de prijs zeker naar. De motor is voorzien van een Dyno stage 2 kit. Helaas staat deze nu sinds een week in de stalling ivm winterstop verzekering.
Sinds 3 weken is de 3e motor gearriveerd. Een BMW R60/6 uit 1975. Het is een schuurvonst en heeft 15jaar stil gestaan. Om eerlijk te zijn heb ik deze motor puur voor de heb gekocht. Ik heb dan ook nog niet de leeftijd voor een klasieker. De motor is orgineel nederlands, heeft slechts 28k km's en de historie klopt. Ook de orginele boekjes en brochure's zijn er nog bij aanwezig. Ook is de motor niet gerestaureerd waardoor ik denk dat deze met de jaren gewild zal worden voor verzamelaars. Ik heb met deze motor besloten eens een andere weg in te slaan dan de rest van de mensen en deze motor compleet te laten zoals hij nu is. Technisch op orde te krijgen zodat er veilig en goed mee gereden kan worden maar optisch deze niet aan te pakken en te conserveren.
Edit: Motor nummer 4 is gearriveerd. Wederom een opknap project. Een CBR400RR aka mini fireblade. De basis is goed maar helaas wat verprutst. Verzaagde uitlaat, aftermarket stickers etc.
Even voorstellen!
Mijn Naam is NovaVipezz.
Al vroeg is bij mij de voorliefde voor Honda begonnen binnen de cross hobby. Na een paar merken te hebben gereden kwam een CRF250 van 2006. Het model met dubelle dempers voor de kenners. Hier heb ik een compleet seizoen probleemloos en zonder reparaties op gereden. Dat was heel bijzonder (met andere merken altijd 2 dagen sleutelen en 1 dag rijden). Vanwege de hoge kosten samen met weinig tijd er mee gestopt. Lichamelijk zat het ook niet mee.
Nu ongeveer een jaar in het bezit van mijn eerste echte weg motor. Mijn trouwe buffel, de Varadero uit 2001. Aangezien ik altijd bezig ben met sleutellen, zowel dagelijks voor werk als savonds voor de hobby is de Varadero niet echt orgineel meer. Ik rijd overgens dagelijks woon werk op de Vara nu ik sinds 1 maand geen auto meer heb.
Zon 4 maanden geleden is er een Fireblade SC33 uit 96' bij gekomen. Deze moest gered worden. De basis was goed (lage km's en veel extra onderdelen). Het uiterlijk was om te huilen, maar daar was de prijs zeker naar. De motor is voorzien van een Dyno stage 2 kit. Helaas staat deze nu sinds een week in de stalling ivm winterstop verzekering.
Sinds 3 weken is de 3e motor gearriveerd. Een BMW R60/6 uit 1975. Het is een schuurvonst en heeft 15jaar stil gestaan. Om eerlijk te zijn heb ik deze motor puur voor de heb gekocht. Ik heb dan ook nog niet de leeftijd voor een klasieker. De motor is orgineel nederlands, heeft slechts 28k km's en de historie klopt. Ook de orginele boekjes en brochure's zijn er nog bij aanwezig. Ook is de motor niet gerestaureerd waardoor ik denk dat deze met de jaren gewild zal worden voor verzamelaars. Ik heb met deze motor besloten eens een andere weg in te slaan dan de rest van de mensen en deze motor compleet te laten zoals hij nu is. Technisch op orde te krijgen zodat er veilig en goed mee gereden kan worden maar optisch deze niet aan te pakken en te conserveren.
Edit: Motor nummer 4 is gearriveerd. Wederom een opknap project. Een CBR400RR aka mini fireblade. De basis is goed maar helaas wat verprutst. Verzaagde uitlaat, aftermarket stickers etc.
Bijlagen
Laatst bewerkt: