Nieuw in motorhobby

Sralitch

Rookie
20 feb 2021
12
19
Midden Limburg
Hallo allemaal,

Sinds 2018 was ik al te vinden in de oude jappe hobby op autogebied.
Nu heb ik sinds de 9e mijn A (code 80) rijbewijs. En dan kan een motor natuurlijk niet lang uitblijven!

Dus hierbij: Mijn Suzuki GS500e Slingshot, welke ik sinds de 20ste in mijn wagenpark heb mogen verwelkomen.
GS500-1.jpg


Direct een bijpassende keytag erbij gepakt.
Keytag.jpg


Direct de dag erna een tourtje gedaan van 110 kilometer en 's avonds wat dingen opgelapt.
Zo heb ik de tank met de hand gepolijst en daarna behandeld met een ceramic coating.
Hand-Polished-Tank.jpg

Hand-Polished-Tank-2.jpg

Een druppellader geïnstalleerd voor de komende winter.
Winter-Charger.jpg


En begonnen met het oplappen van de uitlaat met hittebestendige lak.
Exhaust-Tip-Painted.jpg


Helaas kan ook niet alles voorspoedig gaan en heeft de motor mij de 23ste laten staan met een lege accu.
Dus dan maar op onderzoek.
Problem-Finding-1.jpg

Ik hoop dat ik het snel gemaakt krijg, want er is al een bagagerek en topkoffer onderweg voor hem.
 
Laatst bewerkt:
Welkom!

Ik weet de oorzaak al van je lege accu. Een GS500 hoor je niet te poetsen, daar kunnen ze niet goed tegen. Het liefst staan ze dag- en nacht buiten in weer en wind. Alles blijft dan probleemloss werken.

😉
Je zou de massa aansluiting even kunnen checken, en je spanningsregelaar. Er zitten geen USB laders direct op de accu?
 
Welkom!

Ik weet de oorzaak al van je lege accu. Een GS500 hoor je niet te poetsen, daar kunnen ze niet goed tegen. Het liefst staan ze dag- en nacht buiten in weer en wind. Alles blijft dan probleemloss werken.

😉
Je zou de massa aansluiting even kunnen checken, en je spanningsregelaar. Er zitten geen USB laders direct op de accu?
Zover ik heb gemeten zit het probleem in de Stator, die levert op 1 fase maximaal nog maar iets van 20v~ waar de rest 60/70v~ levert.
Ik breng hem de komende week (indien het lukt) even naar MotoPort Echt en dan zien we het wel weer.

Verder dan een druppellader is er niks extra's op de motor gezet. Dus geen mobiel opladen tijdens het rijden ofzo 🥴
 
Zover ik heb gemeten zit het probleem in de Stator, die levert op 1 fase maximaal nog maar iets van 20v~ waar de rest 60/70v~ levert.
Ik breng hem de komende week (indien het lukt) even naar MotoPort Echt en dan zien we het wel weer.

Verder dan een druppellader is er niks extra's op de motor gezet. Dus geen mobiel opladen tijdens het rijden ofzo 🥴
De stator kun je er ook zelf uit halen en opnieuw laten wikkelen.
 
Update
Inmiddels is hij alweer even terug van de garage, waar de stator is vervangen. De R/R is nagekeken en nog in orde. Ook zijn de olie en remvloeistof vervangen, dus hij kan weer even vooruit.

Ook heb ik er een Hepco&Becker bagagerek op gezet met twee H&B zijkoffers, misschien dat ik er volgend seizoen nog een topkoffer bijhaal, maar dat moet even bekeken worden.
20211119-110947.jpg


Ook de kentekenplaat ingeruild voor een nieuw model (zonder 4 gaten) en gaatloos bevestigd met een kentekenplaathouder.
20211119-111258.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gewoon lekker op vakantie gaan met de GS500.
Je woont in de buurt van Echt, dan rij in 1 uur al de Eifel in. Top koffer is niet nodig, gewoon zo'n grote roltas achter op tentje mee en gaan. Ik het het een paar jaar geleden nog gedaan, wel met een GSX400, 2 cilinder en dat ging prima. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan