Effe voorop: Zie zo gauw niet hoe dat gereedschap gebruikt moet worden. Kom er wel achter wanneer het zich ooit aandoet.
Als ik naar de KTM parts linkje kijk heb je het dus over onderdeel #6 en #20.
Die zitten op je as met bijbehorende buitendraad.
Als het echt
niet anders kan en ik
de middelen al had zou ik idd een middagje klooien er voor over hebben om mijn bestaand gereedschap passend te maken.
Daarbij goed oplettend dat het schroefdraad soepel loopt op elkaar.
Maar ik denk dat het verstandigste is om gewoon het juiste gereedschap aan te schaffen.
Als je het laat ombouwen moet dat ook goed gebeuren.
Als het schroefdraad net niet lekker is, beschadig je het schroefdraad op je kostbare as.
Of je moet ermee terug kunnen gaan tot het goed is.
Met als gevolg dat je moeren er ook niet meer lekker op zitten.
Ik denk daarbij aan beschadigd stukjes schroefdraad waardoor het te stroef loopt en je daardoor je aanhaal moment niet haalt. Of nog erger gebroken stukjes schroefdraad.
Dat je het zelf gaat doen is wel een teken dat je sleutelervaring hebt en het waarschijnlijk op tijd zult merken.
Misschien is het aanschaffen van een paar moeren/draadeindes en zelf wat lassen nog niet zo'n gek idee. Het schroefdraad is dan recht en van redelijke tot goede kwaliteit. (boutje in draaien zodat er geen lasspetters op het schroefdraad kunnen vallen)
Het is fijnspoed. Zal niet iedereen hebben liggen.
Metrische schroefdraad afmetingen volgens ISO
Pijpje met 2 moeren aan uiteinden gelast zodat je nog deels je bestaand gereedschap kunt gebruiken?
Ben benieuwd naar je constructie.
Foto's tzt?!