Op 15 februari 2013 komt de TomTom Rider 5 tot leven. Op de motorbeurs Utrecht kan iedereen kennis maken met de nieuwe Rider.
Ik rij zelf met een Zumo 350 en ben er tevreden over maar stiekem ben ik toch erg nieuwsgierig naar de nieuwe Rider. Ik heb ik de auto toch duidelijk een voor voor TomTom boven Garmin.
Ondanks dat ik al jaren met een Zumo rijd en mijn voorkeur voor TomTom in de auto, vind ik het apparaat interessant genoeg om er een topic aan te wagen. Ik ben dan erg beniewd naar de resultaten van de eerste testen. Het liefst zelfs vergelijkende testen.
Garmin is met een de Zumo 350 een nieuwe weg ingeslagen en wanneer men de denkwijze van Garmin doorgrond heeft (het veruit lastigste punt van de Zumo gebruikers), blijkt het best wel een goede richting te zijn. Als de TT Rider 5 de beloftes van de persberichten waar kan maken, denk ik dat de Zumo er een hele geduchte tegenstander bij heeft gekregen.
Ik rij zelf met een Zumo 350 en ben er tevreden over maar stiekem ben ik toch erg nieuwsgierig naar de nieuwe Rider. Ik heb ik de auto toch duidelijk een voor voor TomTom boven Garmin.
- Het probleem van te weinig routepunten lijkt opgelost in de nieuwe rider (het grootste manco van de Rider)
- Ook heeft de Tomtom in navolging op Garmin lifetime upgrade voor de kaarten bij de aankoopprijs inzitten.
- Als het goed is wordt de nieuwe Rider standaard geleverd met een licentie van het Programma Tyre. Deze is bij velen al bekend en wellicht een goede keuze. Ik ben er zelf niet bekend mee.
- Een 4,3 inch breedbeeld scherm.
- Import tot 10.000 routepunten.
- Prijs wordt 399 euro met lifetime updates (kaarten)
- Routes mogen nu tot 100 routepunten bevatten. Dit een ruime verdubbeling van de oude riders.
Ondanks dat ik al jaren met een Zumo rijd en mijn voorkeur voor TomTom in de auto, vind ik het apparaat interessant genoeg om er een topic aan te wagen. Ik ben dan erg beniewd naar de resultaten van de eerste testen. Het liefst zelfs vergelijkende testen.
Garmin is met een de Zumo 350 een nieuwe weg ingeslagen en wanneer men de denkwijze van Garmin doorgrond heeft (het veruit lastigste punt van de Zumo gebruikers), blijkt het best wel een goede richting te zijn. Als de TT Rider 5 de beloftes van de persberichten waar kan maken, denk ik dat de Zumo er een hele geduchte tegenstander bij heeft gekregen.
Laatst bewerkt: