Ik heb het idee dat het voor de accu an sich niet veel uitmaakt.
Ik heb even gekeken, en het lijkt het ook op dat de webshop niet up tot date is, of er een verkeerd plaatje/merk bij een type staat. Als dat zo is, is de reactie een beetje apart.
Beter zou zijn dat je direct een mailtje (bij bestelling) had gehad met uitleg, dan heb je altijd zelf nog de keuze.
Wat het meest aparte eraan is, dat ze het zelf prima vinden zo.
Hier de email communicatie:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
20:15 (18 uur geleden)
aan mPartz
Waarom gebruikt u dan de product code van de shido en niet die van de jmz? Een kwaad willend iemand zou dat doen omdat je zo een code natuurlijk makkelijk door Google haalt en dan lijkt hij goedkoop. Immers komt de shido dan boven. De jmz pas wanneer de code wordt ingevoerd zoals op de verpakking en de accu zelf staat. Uw normale prijs zou dan ook totaal niet competitief zijn als ze niet in de aanbieding waren. Nu zijn ze slechts een paar euro duurder dan de concurrentie.
Gelukkig bent u niet kwaad willend. Toch vind ik het vreemd dat u betwist dat dit verwarrend is en er in feite een ander product wordt aangeboden. Ik denk eigenlijk ook wel dat een web shop weet hoe klanten prijzen vergelijken, toch?
Wanneer er Pepsi op de kaart staat en u krijgt de huiscola van de lidl, vindt u dat ook niet vreemd? Het is allebei cola met prik en evenveel suiker. Toch is de Pepsi duurder. .
Hoe scherp andere klanten van u zijn kan ik niet beoordelen.
Ik vind het op zijn zachtst gezegd een vreemd verhaal. Het feit dat u weigert de retour kosten op u te nemen spreekt niet voor uw bedrijf. Maar dat zult u ook niet met mij eens zijn.
Op 5 aug. 2015 19:23 schreef "mPartz" <
[email protected]>:
Goedenavond John,
Eerst het volgende vooraf: Het is zeker niet de bedoeling om een klant op het verkeerde been te zetten.
Wat ik bedoel met niet meerdere types, is dat er maar 1 type YTZ14S van JMT is. Uiteraard hebben ze vele varianten accu’s in hun assortiment, zoals je op onze webshop kunt zien. L staat voor Lithium en niet specifiek voor Shido, hoewel zij deze term ook gebruiken voor Lithium accu’s. De omschrijving en afbeelding in de webshop laat niets aan fantasie over welke accu wordt geleverd. Overal wordt melding gemaakt van JMT (ook afbeelding) en nergens Shido. De Shido’s zijn blauw en daar kijk je niet overheen.
Het staat je uiteraard vrij om de accu retour te sturen en krijg je ook de betaling terug. Verzendkosten van retour zenden zijn echter voor eigen rekening aangezien wij geen ander product leveren, dan waarmee we adverteren in de webshop (we hebben ook niet eerder hier klachten over gehad en je bent niet de enige klant die alert is).
Met vriendelijke groet,
xxxxxx
mPartz Motorparts
Motoraccessoires | mPartz.nl
Van: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Verzonden: woensdag 5 augustus 2015 19:04
Aan: mPartz <
[email protected]>
Onderwerp: Re: Statuswijziging bestelling 73821 mPartz Motorparts
Ik begrijp niet wat er onduidelijk aan is. Ook de fabrieksverpakking en op de accu staat HJTZ14S. Deze is overal goedkoper te bestellen dan uw "aanbieding"..
U adverteert echter met LTZ14S. Daarom ook dat mij dit op moment van bestellen niet duidelijk is geworden. Anders had ik elders besteld.
Na wat zoekopdrachten is het mij duidelijk geworden dat een LTZ14S van een ander merk dan JMT is(shido) en veel duurder dan degene die mij nu is opgestuurd.
Ik heb net wat onderzoek gedaan en uw bewering dat JMT geen andere lithium accu's heeft lijkt mij incorrect.
Zo hebben ze bijvoorbeeld een JMT Lithium YTX14-BS of een JMT Lithium YTZ10-S om er maar eens twee te noemen.
Uw redenering dat alle lithium batterijen van JMZ één pot nat zijn gaat dus niet op.
Aangezien u niet de bestelde accu heeft geleverd lijkt het mij normaal dat u dit rechtzet.
Als u hier geen passende oplossing voor vindt, zie ik mijzelf genoodzaakt de accu op uw kosten te moeten retourneren.
Op 5 augustus 2015 18:50 schreef mPartz <
[email protected]>:
Goedenavond John,
L staat voor Lithium. Net als Y bij YTZ14S voor Yuasa staat en MB bij MBTZ14S voor MotoBatt staat en is allemaal dezelfde accu qua capaciteit en vormgeving, waarbij de Lithium een stuk krachtiger is dan de normale accu’s. Je hebt een Lithium JMT accu besteld en ontvangen zoals in de omschrijving staat aangegeven (JMT heeft niet meerdere varianten). Het is voor ons niet duidelijk op welke verschillen je doelt en vernemen we uiteraard graag.
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxx
mPartz Motorparts
Motoraccessoires | mPartz.nl
Van: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx]
Verzonden: woensdag 5 augustus 2015 18:41
Aan: mPartz <
[email protected]>
Onderwerp: Re: Statuswijziging bestelling 73821 mPartz Motorparts
Goedemiddag,
Vandaag het pakket in ontvangst mogen nemen en toch niet helemaal wat ik had verwacht.
Ik had een LTZ14S bestel, heb echter een HJTZ14S ontvangen.
een LTZ14S is een aanzienlijk duurdere accu(elders 180 tot 190 euro), terwijl een HJTZ14S eigenlijk overal wel goedkoper is te vinden.
Ik wil u dan ook verzoeken mij alsnog een LTZ14S te leveren.
Ik hoor graag spoedig van u.
Op 3 augustus 2015 12:12 schreef mPartz <
[email protected]>:
mPartz Motorparts
------------------------------------------------------
Order: 73821
Detail info:
Cookie Usage | mPartz.nl
De status is gewijzigd (lees ook onderstaande opmerking): Verzonden
Opmerking:
De bestelling is ter verzending afgehandeld en wordt bezorgd door PostNL met Track&Trace nummer 3SYXTH5366672. Bezorging duurt 1 tot 3 dagen (buitenland 2 tot 4 dagen). De factuur is op onze webshop op te vragen bij je accountgegevens. LET OP: indien de zending niet binnen de aangegeven duur is aangeboden, graag dit per direct melden.
Voor vragen zie eerst onze FAQ / Contactpagina op de webshop.