Nieuwe bedrading inpakken waarmee ??

Kokkie

MF veteraan
8 mei 2002
2.079
1
Beste MFérs,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar "iets" om bedrading mee in te pakken.

Als je een motor koopt zitten al je bedrading in van die mooie plastic hoesjes geschoven, nu heb ik mijn bedrading vernieuwd, met het probleem dat alle draden losliggen.
Nu kan ik natuurlijk gaan tapen, of een badkamerslang gebruiken :+ (vast een antwoord voor de lollige MFérs)maar dat is niet dé oplossing.

Ik ben al geweest in zaken waar ze autoradio's verkopen, alle bouwmarkten afgeweest, en natuurlijk een aantal motorzaken die als antwoord hadden "gebruik gewoon een paar meter krimpkous van ;( euro de meter.
Met het resultaat ;( niets gevonden

Wie heeft er dé oplossing :}


Groetjes Kokkie
 
leuk dat mensen denken over waterdichtheid :P
naar ik heb nog nooit aansluitingen gezien die waterdicht zijn gemaakt (lees stekkers op apparatuur)
dan heeft het ook geen zin om de bedrading waterdicht te maken
het is ook de kunst om de bekabeling zo neer te leggen dat je hier minimaal last van vocht hebt
 
leuk dat mensen denken over waterdichtheid :P
naar ik heb nog nooit aansluitingen gezien die waterdicht zijn gemaakt (lees stekkers op apparatuur)
dan heeft het ook geen zin om de bedrading waterdicht te maken
het is ook de kunst om de bekabeling zo neer te leggen dat je hier minimaal last van vocht hebt

hier ben ik het helemaal mee eens. de bedrading zelf zal toch wel waterdicht zijn.
 
leuk dat mensen denken over waterdichtheid :P
naar ik heb nog nooit aansluitingen gezien die waterdicht zijn gemaakt (lees stekkers op apparatuur)
dan heeft het ook geen zin om de bedrading waterdicht te maken
het is ook de kunst om de bekabeling zo neer te leggen dat je hier minimaal last van vocht hebt

Wij bouwen krachtsensoren waarvan de kabelinvoer in de sensor IP68 is; 100h at m Water column). Tevens stekkers die waterdicht zijn. Kost wel wat maar dan heb je wat. En......coatings die geschikt zijn voor afschermen van electronicadelen voor maritieme doeleinden. O.a. voor rekstroken tbv het monitoren van spanningen in bouten van windmolens die op zee(bodem) worden geplaatst.

Er is dus vanalles te krijgen. Slechts enkele kabels zijn echt waterdicht, de meesten nemen na langdurig in vocht gelegen te hebben toch vocht op of laten het door.
 
Laatst bewerkt:
klopt
bekabeling die gebruikt wordt is dus niet waterdicht maar gewoon poreus
en als je kijkt bij je eigen motor dan zie je overal stekkertjes en apparatuur open en bloot liggen
dit kan je inspuiten maar standaard vanuit de fabriek is er dus totaal niks aan gedaan om dit maar een beetje spatwaterdicht te krijgen
gewoon op de goede plek wegstoppen dan heb je het meeste al gewonnen
daarom moet je bijvoorbeel ook niet met een hogedruk spuit je motor afspuiten
niet alleen spuit je het vet uit je lagers maar ook al je bekabeling nat
 
he, pssst....

ik krijg opeens een ingeving dat of heel dom is, of juist handig!
ik zat te denken aan die aquariumslangen...
je hebt ze doorzichtig en groen, is waterdicht en je ziet je draden nog. dus misschien ook handig als je ergens kortsluiting hebt ofzo. (anders moest je alle tape eraf wikkelen..)
het is ook nog erg flexibel en in veel maten te krijgen..

maybe it's crazy enough to work!
 
he, pssst....

ik krijg opeens een ingeving dat of heel dom is, of juist handig!
ik zat te denken aan die aquariumslangen...
je hebt ze doorzichtig en groen, is waterdicht en je ziet je draden nog. dus misschien ook handig als je ergens kortsluiting hebt ofzo. (anders moest je alle tape eraf wikkelen..)
het is ook nog erg flexibel en in veel maten te krijgen..

maybe it's crazy enough to work!
Da's volgens mij een gouden tip, ik ga dinsdag effe lang de vissen winkel :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan