nieuwe bmw voor 2006

Gets

MF veteraan
2 aug 2004
1.160
9
brussel-leuven
Nieuwe bmw verwacht voor 2006

zou een twin (600cc)zijn die 80 pk produceert (beetje tegenhanger voor de suzuki sv650)

hele artikel : http://www.moto-station.com/article1054.html

1054_normal.jpg


Bijlage: 1054_normal.jpg
 
Denk niet direct dat BMW een SV 650 als concurrent ziet :)
Maar na het verdwijnen van de R 850 modellen is het gat tussen de 1-cilinders en de rest van het gamma wel erg groot geworden.
 
En weer een gewone voorvork??? Dus misschien een Budgetfiets naast de 650 1 pitters? Of een opvolger voor de F650? zo te zien ook riemaandrijving zoals de 650. Maar wel een enkelzijdige achterbrug (die blauwe).
 
En weer een gewone voorvork??? Dus misschien een Budgetfiets naast de 650 1 pitters? Of een opvolger voor de F650? zo te zien ook riemaandrijving zoals de 650. Maar wel een enkelzijdige achterbrug (die blauwe).
Die blauwe is een K1200S ;)

Hier nogmaals zonder irri lettertjes erdoorheen:
full
Achterkant (met tankdop) komt van een F 650, blok lijkt een half K-blok (blokhoek) trx-looks (incl sticker) zijn als camouflage.
Kan dus nog alle kanten op :)
 
Een BMW twin en toch geen boxer? Als ik het goed zie tenminste, lijkt een overlangse V-twin (of parallel-twin). De rest zit er nogal BMW-achtig uit inderdaad, anders zou je het haast niet geloven. Misschien een prive hobby-projectje van iemand? Zo niet, dan ook wacht ik liever nog even op de nieuwe Ducati 999.9 met boxer-motor. ;)
 
dus het is een nagebouwde SV ? wel met betere kwaliteit neem ik aan ?
 
dus het is een nagebouwde SV ? wel met betere kwaliteit neem ik aan ?
Pff, BMW kan alleen maar dromen over het betrouwbaarheids-niveau van de SV.

Ik vraag me trouwens af of BMW de motor gaat betrekken van Rotax, zoals destijds met de F650 en parallel aan de Aprilia Pegaso. Ik kan me herinneren dat bij de introductie van de Aprilia RSV al sprake was van een kleinere uitvoering van dit (Rotax) blok. Dat zou voor het eerst sinds 1993 zijn dat BMW weer met een betrouwbare twee-cilinder op de markt zou komen. Nu nog het afwerkingsniveau terugbrengen zoals dat pakweg 20 jaar geleden was en BMW heeft weer aansluiting met topmerken als Aprilia, Honda en Triumph.
 
D'r staat ook nog een geel ding achter. Met een iets ander ruitje dan die rode.
Misschien meerdere opties van stroomlijn en topkuipjes testen?
 
Geweldig... Iemand met een Amerikaanse rammelbak die het heeft over de betrouwbaarheid van een motorfiets.

:}
 
Geweldig... Iemand met een Amerikaanse rammelbak die het heeft over de betrouwbaarheid van een motorfiets.

:}
De Buell is inderdaad een "uitdaging", maar ik heb ook 550.000 km BMW ervaring op 8 modelletjes, waarvan 140.000 op een '94 R1100RS en '96 R1100RT. Verder heb ik kennissen met een 1150GS en 1150RT en volg met interesse de langeduurtest van de 1200GS. Alle 4-kleps boxers lijken (in meer of mindere mate) te lijden aan problemen met de versnellingsbak, olieverbruik, cardan, olie-keerringen (veroliede koppelingen ne schade aan lagers) en corroderende vorkpoten, bouten/moeren, uitlaten (dof, verkleuring of ingebrande versnellingsbak-olie) en wielen, en hakkelend lopen bij deellast. Aan R1100RS heb ik ook problemen met de olie-pomp, koppen en krukas lagers gehad en bij de 1100RT brak een uitlaatklep af. Met de oudere boxers had ik die problemen niet (hoewel die wel iets regelmatiger onderhoud nodig hadden) en ook de K100RS liep altijd probleemloos (al was het wat saai).
Met andere woorden: BMW bouwt geweldig rijdende motoren maar moet de constructie van motorblokken maar liever aan anderen overlaten ;)


En weehee, zou dit er iets mee te maken hebben: Motorfreaks: Aprilia S.p.A. en BMW Motorrad tekenen samenwerkingsovereenkomst
 
Terug
Bovenaan Onderaan