Nieuwe handvaten monteren

RPMVFR750F

Rookie
18 dec 2007
23
0
Ik heb een set verwarmde handvaten van Daytona gekocht die ik wil monteren.
Hoe krijg ik die oude handvaten er op een knappe manier af? De linker is na veel kracht uiteindelijk wel gelukt maar de rechter die over die plastic gasschuif zit, krijg ik met geen mogelijkheid los. Wie weet raad om het rechter handvat zonder beschadiging heelhuids te verwijderen. Ik ben bang dat ik hem er zonder beschadiging niet heel afkrijg.

En dan een volgende vraag. Als demonteren al moeilijk ging, hoe kan ik ze dan monteren zodat ze er makkelijk opgaan maar uiteindelijk goed blijven zitten.

Ik zal vast niet de enige zijn die hier tegenaan loopt. O-)
Wie geeft raad.
 
de en monteren van handvat(t)en gaat heel makkelijk als je er lucht tussen blaast.
met de compressor dus.

bij het monteren goed ontvetten en niet lijmen.
 
Laatst bewerkt:
En voor het monteren even met afplaktape voor het schilderen een paar rondjes om je stang en gashandel voordat je de nieuwe rubbers er op schuift.
Let wel even goed op voor de draai van je gas of het snoertje niet klem komt tegen je rem.

Succes.
 
En voor het monteren even met afplaktape voor het schilderen een paar rondjes om je stang en gashandel voordat je de nieuwe rubbers er op schuift.
Let wel even goed op voor de draai van je gas of het snoertje niet klem komt tegen je rem.

Succes.

Afplaktape zou ik niet doen. Dat gaat loszitten na verloop van tijd en dan heb je draaiende handels.
Beter is om het met bijvoorbeeld haarlak flink nat te spuiten, en dan erop schuiven. Wat ook zou kunnen is een klein likje lijm. Maar kijk uit met lijm. Als het vastzit dan krijg je het moeilijk eraf.

Met haarlak zit het na eventjes ook vast en kan je het met compressor eraf halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan