Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Nieuwe Honda 500 serie! CBR500, CB500 en CB500X

zelf ben ik al bij Ten Kate motoren geweest begin Januari om te kijken of de nieuwe CBR 500r 2016 hier al stond. Eind januari staat er daar één in de kleur zwart/oranje werd mij door een verkoper verteld.

altijd leuk om er eens te gaan kijken. trouwens de koffie is er goed.
 
zelf heb ik gekozen voor een Remus Hypercon slip on demper, te verkrijgen bij Hocoparts.
kwaliteit en prijs goed in verhouding.

 
Laatst bewerkt:
zelf heb ik gekozen voor een Remus Hypercon slip on demper, te verkrijgen bij Hocoparts.
kwaliteit en prijs goed in verhouding.

is dat met afneembare DB killer?

ik ben Inmiddels gegaan voor een MIVV GP black steel
heb alleen nog maar zonder db killer rond gereden

Foto van mijn trots:
 
Hier is mijn 'nieuwe' CB500X (demo model uit 2014, gekocht met 200km op de teller en natuurlijk met twee jaar garantie)
 
Laatst bewerkt:
Heb een cbr, nu 2 keer getankt dat ding is wel zuinig 1 op 29.7 is echt netjes voor woonwerk verkeer. Of gaat ie bij jullie nog zuiniger?
 
In het kader van 'interessante mods' voor de CB500(X):
- heeft iemand de standaard vering aangepast? (ik zie bij Hyperpro dat ze een oplossing hebben voor de CB500F, maar aangezien F, X en R dicht bij elkaar liggen is die misschien toepasselijk op alledrie?)
- Ik vond de standaard verlichting maar niks, en heb dus mijn koplamp vervangen door deze: H4 R3 LED Headlight en het effect is verbluffend. Vooral de zichtbaarheid van verkeersborden: ze lichten gewoonweg op als je ze nadert! Het kan niet anders dan dat dit ook mijn eigen zichtbaarheid ten goede komt. (installeren was vrij eenvoudig, enkel de rubberen kap die om de aansluiting heen zat is nu een inkeping rijker)
- volgende project: toevoegen van een USB charger: 12V/5V Motorcycle Cigarette Lighter USB Power Integration Outlet Socket splitter | eBay (reeds aangekocht, nog te installeren op deze wijze: )
 

Als de borden oplichten dan betekend het dat je tegenliggers ook een dikke lading strooilicht te verduren krijgen, dan kun je net zo makkeljk Xenon erin zetten. Zou het zelf niet doen..
Beter een retrofit met een Xenon Projector, dan heb je beter zicht en je tegenliggers totaal geen last!
 
Laatst bewerkt:

Is strooilicht per definitie slecht? 'k heb vanuit alle hoeken waar ik me een autospiegel kan voorstellen, vastgesteld dat het licht wel duidelijk zichtbaar is maar niet verblindt... en zeker niet te vergelijken met hoe een slecht afgestelde xenon lamp van een auto eruit ziet.

Kan het niet zijn dat het strooilicht dat er is me net goed zichtbaar maakt zonder storend te zijn?
 
Heb laatst op de CB500 gezeten, mij te klein maar het is een erg mooie motor.. De CB650F paste me beter..
 

Strooilicht? nog nooit van gehoord.

en ik maar denken dat strooizout mijn grootste probleem is
 
ik rij gemiddeld 1 op 27. (CBR500R) Maar dit ligt er heel erg aan met wie ik rij

netjes toch, ik kom (na 12 tankbeurten bijgehouden te hebben) aan een gemiddelde van 1:25, met vooral snelweg gebruik (2 a 3x per week 60km snelweg aan 130-140km/h, 1x per week 60km 'trage' snelweg aan 120-90-filtersnelheid)

CB500X met topkoffer moet ik er wel bij zeggen dat schijnt ook een effect te hebben op 't verbruik (ik kan 'm echt niet missen)
 

Jep bijna alle A2 motoren zijn erg zuinig...

Tog nog een voordeel
 
Zelf zit ik ook rond de 1:25 / 1:27 afhankelijk van rijstijl.. Idd lekker zuinig dus, zelfs als je flink doorrijd.
 
Yup, een F-je
Bevalt heel goed, rij alleen echt te weinig..

En ja slechte foto, heb ff niets anders haha
 
Laatst bewerkt: