Nieuwe Honda NT1100

Muziek afspelen, heb ik geen ervaring mee.
Ik gebruik wel de knoppenwinkel om de TomTom app te bedienen.
 
Op de NT voor het gemak een osco smeer systeem van de ketting gemonteerd.
Ik krijg de knoppen winkel nu aardig onder controle.
Ook de TomTom op de accu aangesloten, een geschakelde voeding durf ik nog niet aan te beginnen. Om zo in de bedrading te knippen misschien maar eens aan de dealer vragen als er een nieuw display gemonteerd wordt.
Ik had ooit proefgereden op de manuele versie en de DCT heeft de doorslag gegeven heerlijk.
 
Hallo, mijn NT 1100 dct is nu 9 maanden oud en 6500 km rijp. Ik geniet nog steeds enorm maar heb nu een probleem. Het touchscreen reageert niet meer op de touch. Ik lees op andere fora ook problemen bij de neef AfricaTwin. Iemand ook dit probleem?
 
Ik heb Honda Nederland gemaild.

Ook ik heb het probleem dat m’n scherm niet reageert op aanraking.

M’n dealer kon ook nog niets beloven omdat de levering van schermen niet beschikbaar is en ook niet wist wanneer.
Onderstaande het antwoordt van Honda,

Onze betrokken afdeling laat weten dat er nog geen nieuw/verbeterd scherm beschikbaar is. En dat het vervangen van het scherm door hetzelfde scherm mogelijks geen blijvende oplossing geeft.

Onze technici blijven werken aan het oplossen van het probleem.


Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Honda Nederland gemaild.

Ook ik heb het probleem dat m’n scherm niet reageert op aanraking.

M’n dealer kon ook nog niets beloven omdat de levering van schermen niet beschikbaar is en ook niet wist wanneer.
Onderstaande het antwoordt van Honda,

Onze betrokken afdeling laat weten dat er nog geen nieuw/verbeterd scherm beschikbaar is. En dat het vervangen van het scherm door hetzelfde scherm mogelijks geen blijvende oplossing geeft.

Onze technici blijven werken aan het oplossen van het probleem.


Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Dank je wel. Ik las vergelijkbare antwoorden op andere USA fora. Jouw antwoord bevestigt dat dus. Ik rij dit weekend ff naar Goedhart voor overleg en gewoon natuurlijk leuk rondkijken.
Gr
Marcel
 
Dank je wel. Ik las vergelijkbare antwoorden op andere USA fora. Jouw antwoord bevestigt dat dus. Ik rij dit weekend ff naar Goedhart voor overleg en gewoon natuurlijk leuk rondkijken.
Gr
Marcel
Laat maar weten of goedhard wel wat kan betekenen. Mijn dealer wacht het ook op 2 schermen.
 
Tuurlijk doe ik, maar change of plans..word niet vandaag. Maar wel een andere vraag. Gisteren reden vrouw en ik ergens heen en gebeurde iets voor de 2de x in de 6500 km ervaring. Namelijk overbodig ingrijpen van TC waarbij het TC- lampje druk knipperde. Het gebeurde 1 x eerder, wat trouwens voor de terugroepactie was..dus ik dacht dat nu wad opgelost. Maar nee dus. Het gebeurde allebei de keren bij het willen optrekken bij een stoplicht dus niet bij vollast..op volle snelheid. Ik kon dus geen gas geven en moest ff naar de kant. Een zuiver software probleem denk ik. Heb jij ook zoiets meegemaakt?
 
Tuurlijk doe ik, maar change of plans..word niet vandaag. Maar wel een andere vraag. Gisteren reden vrouw en ik ergens heen en gebeurde iets voor de 2de x in de 6500 km ervaring. Namelijk overbodig ingrijpen van TC waarbij het TC- lampje druk knipperde. Het gebeurde 1 x eerder, wat trouwens voor de terugroepactie was..dus ik dacht dat nu wad opgelost. Maar nee dus. Het gebeurde allebei de keren bij het willen optrekken bij een stoplicht dus niet bij vollast..op volle snelheid. Ik kon dus geen gas geven en moest ff naar de kant. Een zuiver software probleem denk ik. Heb jij ook zoiets meegemaakt?
Nee gelukkig niet,de enige keer dat hij het deed was toen ik op route een zandweggetje tegenkwam en inderdaad niks geen vermogen. Maar net genoeg om door te rijden.
 
Ik weet niet hoe het zit bij de NT. Maar bij mijn crosstourer is het zo dat wanneer het TC ingrijpt er gedurende seconden geen vermogen is. De tijd weet ik niet precies maar het duurt te lang. Laats stak ik een 4 rijvakken weg over en was nogal druk. Ik vertrek nogal brut en TC grijpt in met gevolg dat ik mij in een lastig parket bracht en de wagens moesten remmen. Zeer gevaarlijke situatie. Bij die aktie zou je het TC moeten uitschakelen, maar je moet er eerst aan denken. Mijn aprilia Tuono V4 deed dit veel beter. Het vermogen was onmiddellijk terug.
 
Ik weet niet hoe het zit bij de NT. Maar bij mijn crosstourer is het zo dat wanneer het TC ingrijpt er gedurende seconden geen vermogen is. De tijd weet ik niet precies maar het duurt te lang. Laats stak ik een 4 rijvakken weg over en was nogal druk. Ik vertrek nogal brut en TC grijpt in met gevolg dat ik mij in een lastig parket bracht en de wagens moesten remmen. Zeer gevaarlijke situatie. Bij die aktie zou je het TC moeten uitschakelen, maar je moet er eerst aan denken. Mijn aprilia Tuono V4 deed dit veel beter. Het vermogen was onmiddellijk terug.
Kan je niet proberen of je dit kan reproduceren ?heb je de DCT versie?ik ga het ook eens testen met de DCT in verschillende modus.
 
Kan je niet proberen of je dit kan reproduceren ?heb je de DCT versie?ik ga het ook eens testen met de DCT in verschillende modus.
Had ik ook eens op m’n toenmalige 1200F DCT.
Pas nadat ik het gas had losgelaten kon ik weer normaal accelereren.

Vervelend als ‘t je verrast in zo’n spannende situatie. Maar zonder TC had de situatie waarschijnlijk nóg vervelender geworden.
 
De TC op mijn crossrunner is ook nogal overspannen in stand 2, die grijpt erg lomp in ver voordat het nodig is. Stand 1 al beter, dus bij elke rit gaat ie daar in (nee, de laatst gekozen stand onthoudt ie niet).
 
Vandaag proefrit gemaakt op een NT1100 DCT. Wat een verschil met mijn huidige (2014) NC750x dct! Het lost (denk ik) echt een aantal grote problemen op die ik met mijn nc750 heb.
Ik rij 2-3x per week 180km (heen-en-weer) waarvan 90% snelweg. Ik rij het liefst op het tempo dat na 19:00 op sommige snelwegen mag.
Stappen voorwaarts (op volgorde van prioriteit):
  1. Herrie en turbulentie
    De NC750x is niet echt een snelwegmonster. Erg (zij)wind gevoelig maar vooral de herrie en turbulentie zijn heel vermoeiend. Ik heb al een andere ruit + opzetstuk maar de NT1100 is echt een oase van rust. Zonder oordoppen ervaar ik minder herrie dan in de NC mét oordoppen.
  2. Cruise control
    Dit is echt een must en het is inderdaad heel relaxt, zeker op stukken met trajectcontrole (ahem)
  3. Zithouding / comfort
    De NC verkrampt mijn knie en bil/heup op 1 of andere manier terwijl ik toch niet lang ben (1.73). De NT is echt véél relaxter, al voelt hij ook ietsiepietser hoger aan dan de NC.
  4. Formaat / breedte
    Ik moet echt tussen de files doorkunnen, daar maak ik me geen zorgen over. Motor is echt goed handelbaar op lagere snelheden, met rijmodi / DCT ook relaxt op gang te houden en de breedte is prima (ga de zijkoffers eraf halen voor woon-werk)
  5. Tussenacceleratie
    0-80 vind ik de NC eigenlijk prima (weinig auto's of zelfs motoren die de DTC eruit trekken) maar dan is de puf er ook wel volledig uit.
    Invoegen, inhalen zijn niet de meest relaxte manoevres met de NC.
    De NT1100 is voor mij echt snel en krachtig genoeg
  6. Rijmodi / mapping
    De NC is best nerveus en 'snatchy' op rotondes en langzame bochten, ik vond de 'Rain' modus van de NT dat al oplossen al wordt e.e.a. wel saai daardoor. Ik denk dat met wat usersettings ik hier echt wel fijne modi kan vinden.
Probleem - aandachtspunten:
  1. Aandrijving
    Geen cardan: Ik rij ook (of vooral) om files te ontwijken: Hoe slechter het weer, hoe meer files. Kettingonderhoud vind ik helemaal niets.
  2. Zadelverwarming
    Niet leverbaar, ook nog geen 3d parties gezien. Geen must maar wel erg fijn in deze periode.
  3. Actieradius
    Op papier 400km, zal met vlot doorrijden richting 350km gaan?
  4. Verstelbaarheid scherm
    Wie dat verzonnen heeft??
  5. Rare knoppenwinkel
    Maar dat went denk ik wel, met dikke winterhandschoenen vind ik de knopjes ook wel echt klein.
Vraag:
Ik ga nog kijken naar de BMW r1200r5t of r1250rt. Deze checkt de aandachtspunten van de NT1100, het enige waar ik me zorgen over maak is de knie-hoek en handling. Ik heb ze nog nooit gereden maar het lijken me zulke bakbeesten. Vraag is of ik die ooit zo relaxt door de files heen rijd.
Ik vind ze ook lelijk maar ik vind de NT1100 nou ook geen 'chick-magnet' zeg maar.
Is ook niet belangrijk als 50jr bent en om 06:30 snel en comfortabel naar je werk reist toch?
Zijn er mensen hier die met beide motoren rijervaring hebben?
 
Is voor mij ook de grootste belemmering "geen cardan aandrijving". Ben daardoor ook aan het loeren naar de R1250RS of R1250R. Nu kostprijs van deze twee is ook een ander verhaal. Je moet toch een 4000 € meer ophoesten. Er zal wel een kleiner onderhoud plaatje aan de BMW hangen, de NT1100 zal een stuk duurder zijn qua onderhoud. Bij mijn AT betaalde ik toch over de 1000€ voor een groot onderhoud. Dat zal hier niet minder zijn denk ik. Met 30000 Km per jaar ben je al snel aan een groot onderhoud. Ga toch nog een jaar wachten en zie dan wel.
 
Ik heb zowel een cardan als kettingfiets. Op die laatste zit een OSCO zodat de ketting olieën een kwestie van aan een plunjer trekken is. Ik heb ook geen middenbok onder die fiets en mis die ook niet.
 
Ik heb Honda Nederland gemaild.

Ook ik heb het probleem dat m’n scherm niet reageert op aanraking.

M’n dealer kon ook nog niets beloven omdat de levering van schermen niet beschikbaar is en ook niet wist wanneer.
Onderstaande het antwoordt van Honda,

Onze betrokken afdeling laat weten dat er nog geen nieuw/verbeterd scherm beschikbaar is. En dat het vervangen van het scherm door hetzelfde scherm mogelijks geen blijvende oplossing geeft.

Onze technici blijven werken aan het oplossen van het probleem.


Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik had begrepen dat je het scherm alleen kunt bedienen in stilstand? Mijn vraag is dus: Wat heb je aan aanraakbediening eigenlijk?
 
Ah, de heilige cardan!
Dankzij bmw weet ik dat ik daar geen waarde meer aan hecht.... _O-

Dan moet je haast wel kennis hebben gemaakt met de k75
Persoonlijk vind ik cardan wel erg fijn, ik heb een st1100 met heel veel ervaring en daar (bijna) geen omkijken naar.

@darkyduck Mijn Nc750x dct vind ik ook erg leuk rijden maar is in verhouding meer een mountainbike, die 180 km per dag zou je daar natuurlijk prima op kunnen doen, maar ik snap wel dat je meer comfort zoekt. Als ik namelijk na de winter weer de nc pak is dat de eerste paar ritten altijd even wennen. Ik weet niet wat de tankinhoud is van de nc1100 maar op de st1100 moet ik vaak tanken na 425 km.

Ik weet ook niet of je qua onderhoud veel duurder uit bent dan een bmw, want toen ik ooit een 1100 gs had viel me dat ook niet mee
 
Is voor mij ook de grootste belemmering "geen cardan aandrijving". Ben daardoor ook aan het loeren naar de R1250RS of R1250R. Nu kostprijs van deze twee is ook een ander verhaal. Je moet toch een 4000 € meer ophoesten. Er zal wel een kleiner onderhoud plaatje aan de BMW hangen, de NT1100 zal een stuk duurder zijn qua onderhoud. Bij mijn AT betaalde ik toch over de 1000€ voor een groot onderhoud. Dat zal hier niet minder zijn denk ik. Met 30000 Km per jaar ben je al snel aan een groot onderhoud. Ga toch nog een jaar wachten en zie dan wel.
Laat het gewoon eens doorrekenen wat je beurten kosten.
Ik vindt dat de DCT soepel loopt zonder schokken. Bij m’n Honda VFR moest ik het gas goed doseren om zonder schokken te rijden.
Ik heb een osco smeer systeem op de motor en hoef maar af en toe te smeren.
En de Tiger 1200 met cardan?
 
Dan moet je haast wel kennis hebben gemaakt met de k75
Persoonlijk vind ik cardan wel erg fijn, ik heb een st1100 met heel veel ervaring en daar (bijna) geen omkijken naar.

@darkyduck Mijn Nc750x dct vind ik ook erg leuk rijden maar is in verhouding meer een mountainbike, die 180 km per dag zou je daar natuurlijk prima op kunnen doen, maar ik snap wel dat je meer comfort zoekt. Als ik namelijk na de winter weer de nc pak is dat de eerste paar ritten altijd even wennen. Ik weet niet wat de tankinhoud is van de nc1100 maar op de st1100 moet ik vaak tanken na 425 km.

Ik weet ook niet of je qua onderhoud veel duurder uit bent dan een bmw, want toen ik ooit een 1100 gs had viel me dat ook niet mee
NT1100 is 20L en ik schat dat ik er net 2 dagen heen-en-weer mee zou moeten kunnen als ik braaf genoeg rij. Met de NC sta ik na 1,5 dag bij de pomp en dat werd ook heel snel oud.
De NC is perfect als je woon-werk verkeer >30% stadsverkeer heeft of zo maar het is gewoon geen kilometervreter (in rust en comfort, lol)
 
BMW R1250RT

cardan: check
zadelverwarming: check
soepel op het gas: check
grote actieradius: check
elektrisch verstelbaar windscherm: check
zeer goede bescherming tegen wind en regen: check
in hoogte verstelbaar zadel: check
bakbeest: check

Prima woonwerk ding. Rijdt veel lichter en wendbaarder dan je op basis van het uiterlijk zou zeggen. Voelt ook bij manoeuvreren niet zwaar aan. Geweldig soepel blok, ook bij lage toerentallen.

Is wel behoorlijk breed aan de voorkant (spiegels) Daarom neem ik de scooter voor woonwerk. Lichter, smaller en zuiniger.
 
inderdaad een niet onbelangrijk detail :+

Maar Darkyduck geeft aan dat hij nog naar een RT gaat kijken dus ik neem aan dat hij of zij zich bewust is van het prijsverschil. Ik deel gewoon mijn ervaring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan