Ik moet natuurlijk geen topic kapen
maar ik krijg ook wat vragen over deze mooie machine
Ter info, de VFR1200F zo goed als 3 jaar gereden en aangezien ik zakelijk rijd werd het weer eens tijd voor een nieuwe
ok niet verplicht maar wel heel leuk
(Rutte ook blij, maar dat speelde niet mee
)
Frank, waarom nam je niet weer een VFR1200F?
Is het moeilijk je te beheersen op die motor of was de zit te sportief?
Of wilde je gewoon wat anders?
Ik zit al een jaar te dubben tussen die twee modellen.
Meerdere redenen,
de VFR1200F schrijft als een bezetene af, dat is niet leuk. Nu doen alle motoren dat wel in deze tijd, maar de VFR1200F doet het wel heel snel, waarom? geen idee het is en blijft een heerlijke motor.
De zit is inderdaad wat sportief, ik had er Helibars opgezet, dat scheelt een aardig stuk, maar ok wanneer je op een Crosstourer stapt dan is dat niet te vergelijken, lekker recht op en heel veel controle op de machine, zeker bij file rijden is dat een groot voordeel
Inhouden, tja ik rij heel veel snelweg en dan zit ik meestal ergens tussen de 5 en 5,5k toeren, dus 145 - 160 km/h lekker doorrijden, dat doet de VFR1200F inderdaad perfect, maar voor de 1200X geld hetzelfde, ook zonder problemen het zelfde gebied in toeren en rijd net zo lekker (met verhoogde toerruit, misschien nog wel lekkerder. (zelfde blok en de toeren zijn zo goed als gelijk)
Boven de 200 is het natuurlijk geen probleem voor de 1200F maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat eigenlijk nooit doe, dus die snelheid heb ik niet nodig en ik kan me blijkbaar wel goed inhouden
qua looks vind ik de 1200F wel mooier, maar qua rijgedrag wint de 1200X het heel ruim op punten, zeker bij niet illegale snelheden. Dus nu voor rijgedrag gegaan.
Frank,
Volgens mij ben je een "oude" CBF rijder en overgestapt op de VFR1200? En nu een 1200X?
Kan je uitleggen hoe dat verschilt van de CBF? Ben namelijk van plan om na 5x CBF dit trouwe dier te verruilen voor iets anders. Maar het is mij nog niet duidelijk wat dat "iets anders" zal worden, de CBF is nu eenmaal een heerlijke no-nonsense machine, en voor woon-werk ideaal (in mijn ogen dus).
Klopt ook oude CBF rijder, de 1200X is het beste van beide werelden in mijn ogen.
De zit van de CBF1000, de handelbaarheid is zeker net zo goed, misschien nog wel beter. Je kunt heerlijk over drempels, richels in de weg enz.
De kracht van de V4 1200, er is dan wel vermogen afgehaald tov de 1200F maar het koppel is gelijk en komt veel eerder. Bij 50 in de 6, gaan
Heerlijk rijden ook met duo.
En dan de extra's Cardan
gearindicator, leuk en eenmaal gehad wil je niet zonder
De power werkt verslavend, heerlijk.
De looks is wennen, spaakwielen heb ik niet veel mee. De prijs is dan wel even jammer je hebt er met opties bijna 2 CBFjes voor
Hij zit in dezelfde prijs als de 1200 GS van BMW, met mijn opties er zelfs iets boven, maar ik vind de VFR het winnen, ik heb helemaal niets met het karakter van de 2 cyl boxer
niet mijn ding onderin wil ik power, de V4 doet dat zonder problemen en heerlijk probleemloos, alle hikjes van de 1200F zijn er uit. (klakken en software dip) De GS wint het wel in terrein, maar daar kom ik nooit
Die brede tank van de GS vind ik ook niets en de hoofreden, ik heb nu de DCT uitvoering
Ik dacht dat het niets was, bij de dealer geweest en ik heb gewoon een DCT een dag mee gehad, zo heerlijk, stoplicht groen, gewoon gas, niets nadenken hij schakelt heerlijk.
En je kunt het met de hand beïnvloeden of helemaal overnemen prachtig systeem. Dat kennen ze nog niet bij BMW, zal wel niet lang meer duren.
Echt waar, wanneer je een 200 km erop hebt zitten wil je niet meer terug naar zelf schakelen.