Nieuwe motor, blok scheef?

Die blokken worden aan de binnenkant op elkaar afgestemd d.m.v. paspennen en gaten etc. Buitenkant zit gewoon flinke tollerantie in, ziet er niet uit, maar scheelt wel en hoop in de produktiekosten.

Kijk, dat wilde ik nou horen. Thankyouverymuch :}
 
Volgens mij zitten er tussen een cilinder en de cilinderkop vaak paspennen, het lijkt meer op een schoonheidsfoutje aan de buitenkant.

Maar ik ben het met je eens, netjes is anders. Als ik naar mijn kleppendeksel
kijk dan zit dat ook zo scheef als mn reet. :+
Maakt niks uit, maar mooi is anders B|

Ja, maar jij neemt dan ook al genoegen met Linux....
 
Kan geen kwaad.
Dat onderdeel heeft gewoon scheef in de mal gezeten. Alle bewerkingen worden in een keer gedaan dus alle gaten en pasvlakken zitten dan ook goed. Alleen het buitenkantje is niet echt netjes. Lijkt een beetje op het russische werk (Dnepr) uit 1980.

Gr,
Henk
 
Kan geen kwaad.
Dat onderdeel heeft gewoon scheef in de mal gezeten. Alle bewerkingen worden in een keer gedaan dus alle gaten en pasvlakken zitten dan ook goed. Alleen het buitenkantje is niet echt netjes. Lijkt een beetje op het russische werk (Dnepr) uit 1980.

Gr,
Henk

Ja zeg ... begin jij nou ook al??? ;)

Lijkt helemaal niet russisch, die krijgen dat nooit zo knap passend!
_O-
 
Ik heb het ook nog even op een xt660 forum gecheckt. Schijnt volkomen normaal te zijn. Toch lijkt me dit iets van nieuwe motoren. Kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets eerder ben tegen gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan