Nieuwe motor! vragen enzo

tomdist

MF'er
22 mei 2009
166
0
Hoi,

Na een lange tijd op mijn GS500 te hebben rondgereden vind ik het nu tijd worden dat ik iets zwaarder neem. Ik ben heel tevreden met mijn 500tje, maar op de snelweg rijd het niet echt heel prettig.

Ik wil een occasion gaan kopen van rond de 3500 euro (meer heb ik niet). Zoals aangegeven wil ik meer vermogen en ik ben al een tijdje naar de SV1000 aan het kijken, maar er zijn ook veel motoren die ik erg mooi vind met 650 cc. Gevoelsmatig zou ik zeggen 1000cc is beter dan 650, maar als ik het goed begrijp is het niet zo simpel.

Waar moet ik op letten mbt 'power' van een nieuwe motor? wat voor een motoren zijn er leuk voor het genoemde bedrag?

Een race motor trekt me niet zo, maar een tour motor (V-strom) vind ik ook wel wat hebben. Meestal klik ik toch op naked bikes, maar gezien de kilometers die ik maak erop heb ik toch wel behoefte gekregen aan een kuip(je).

Beetje open vragen allemaal, maar wil dan ook wat algemeen advies

Tom
 
@tomdist.


Ga er maar van uit dat, zodra jij een SV1000- daar heb je nu eenmaal je zinnen op gezet- ziet staan die je past en zeker als hij ook nog binnen jouw budget valt, elk advies door jou in de wind geslagen wordt.
Ga ervoor joh, tis jouw geld, jouw beslissing.
 
@tomdist.


Ga er maar van uit dat, zodra jij een SV1000- daar heb je nu eenmaal je zinnen op gezet- ziet staan die je past en zeker als hij ook nog binnen jouw budget valt, elk advies door jou in de wind geslagen wordt.
Ga ervoor joh, tis jouw geld, jouw beslissing.
:^

En het blok van een SV1000 is heeel verslavend. :}
 
Iets heel simpels, maar wat men vaak vergeet:

je zegt dat je 3500 euro te spenderen hebt?

liever 1 segment lager zitten en zorgen dat je een goede fiets hebt, dan voor 3500 een fiets kopen die later niet goed blijkt te zijn.

Ik probeer te zeggen, je kan ( grofweg ) beter voor 3000 euro een gs500 kopen, dan een ducati 1098.
 
Iets heel simpels, maar wat men vaak vergeet:

je zegt dat je 3500 euro te spenderen hebt?

liever 1 segment lager zitten en zorgen dat je een goede fiets hebt, dan voor 3500 een fiets kopen die later niet goed blijkt te zijn.

Ik probeer te zeggen, je kan ( grofweg ) beter voor 3000 euro een gs500 kopen, dan een ducati 1098.




Waar staan die Ducati(s)1098 voor dat bedrag?

Want dan haal ik er morgen nog een op.
 
Laatst bewerkt:
Bij de schadeboer.. ok?

Je snapt toch wat ik bedoel?



Je redenatie gaat compleet mank, want zelfs bij de 'schadeboer' wordt eenieder die 3000 op een Ducati 1098 motorblok durft te bieden nog uitgelachen of de zaak uit gebonjourd, dus; nee en sorry, maar ik snap helemaal niet wat je bedoelt.
 
Dat is balen voor je.
Als jij van moeders de vrouw een hele aardappel op je bord krijgt, ga je dan krijsen " dat past niet in m'n mond! "
of denk je even na en snijd je hem doormidden?
Ik gok op het eerste _O-

TS, zoals ik al zei, beter een segmentje lager zitten en dan een topfiets kopen, dan een segment te hoog en bedrogen uit komen.
 
Laatst bewerkt:
TS, zoals ik al zei, beter een segmentje lager zitten en dan een topfiets kopen, dan een segment te hoog en bedrogen uit komen.


Ja het is verleidelijk om 'de mooiste motor' te kopen voor het geld dat je te besteden hebt. Ik stel wel eisen aan het aantal km dat 'ie heeft. Is ook gelijk een beetje het enige waar je op kan letten, bouwjaar lijkt mij alweer minder boeiend.
 
Waarom? Hoe merk ik dat verschil? waar zit het 'em in?

2 cilinders.

Is het misschien niet een idee om eens met het een en ander te gaan proefrijden?
Kan je zelf een beslissing maken over wat jou het best past.


Een tip, neem een rode, die gaan harder.......... :N
 
zeg eens wat je wel en niet leuk vind aan je huidige motor

aangezien je geen idee hebt van de verschillende blok configs kunnen we daar wel wat mee gok ik zo
 
Ja het is verleidelijk om 'de mooiste motor' te kopen voor het geld dat je te besteden hebt. Ik stel wel eisen aan het aantal km dat 'ie heeft. Is ook gelijk een beetje het enige waar je op kan letten, bouwjaar lijkt mij alweer minder boeiend.

Km's zeggen ook niet heel veel ( behalve de uitersten natuurlijk )

vraag naar de onderhoudshistorie, kijk of je tekenen van beunhazerij ziet ( afgeronde kanten op boutjes, verneukte imbussen etc. )
 
Een rode 2 cilinder is gewoon geweldig, ik ga nooit meer iets anders rijden, lekker optrekken, ook bij lage snelheden cq toerentallen, een 900 is niet zo duur, vraag wel naar de rekeningen en onderhoud historie anders laat hem maar lekker staan !!!

grtz Henk. ;)
 
zeg eens wat je wel en niet leuk vind aan je huidige motor

aangezien je geen idee hebt van de verschillende blok configs kunnen we daar wel wat mee gok ik zo


Leuk: wendbaarheid; licht -dus snel optrekken-, geluid, model,
minder: verlies trekkracht na 120km/h, verlies stabiliteit hoge snelheid, veel last van wind

Overigens over het proefrijden; Ik heb in het verleden twee keer geprobeerd om een proef rit te maken (zonder de intentie iets te kopen) en ik kreeg mooi de motor niet mee. Ik kan volgens mij niet komen binnenlopen, een motor aanwijzend, en roepen: "laat mij eens ff een ritje maken op dat ding!"
 
Leuk: wendbaarheid; licht -dus snel optrekken-, geluid, model,
minder: verlies trekkracht na 120km/h, verlies stabiliteit hoge snelheid, veel last van wind

Overigens over het proefrijden; Ik heb in het verleden twee keer geprobeerd om een proef rit te maken (zonder de intentie iets te kopen) en ik kreeg mooi de motor niet mee. Ik kan volgens mij niet komen binnenlopen, een motor aanwijzend, en roepen: "laat mij eens ff een ritje maken op dat ding!"



Probeer dat dan gewoon eens een keer!

Tip: Wél zonder vooraf te zeggen "ik heb 3500 te spenderen".

:+
 
Oke toch nog wat input nodig. Ik ben een beetje in dubio. Ik zit te twijfelen tussen de v-strom en de sv1000. De V-strom is vooral beschikbaar in 650cc maar er zijn enkele 1000cc's die in mijn prijs range zitten, maar waarschijnlijk zal het dan toch een 650 worden.

Het zijn wel behoorlijk verschillende motoren en als ik niet veel zou rijden, of enkel op mooie dagen, zou ik voor de sv gaan, maar ik rijd veel op mijn motor, ook in de winter en een naked is gewoon niet erg prettig dan. De strom rijdt vermoedelijk een stuk prettiger.

Proefrijden gaat wel gebeuren, maar ik stel wat extra input op prijs. Is 650 zat op de snelweg? Hoe zit het met optrekken? etc

Ik snap dat ik veel zelf online kan opzoeken en ik ben daar ook mee bezig, maar wilde het ook hier even vragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan