• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Nieuwe motor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pirke
  • Startdatum Startdatum

Pirke

MF'er
Lid geworden
5 jul 2002
Waarderingsscore
0
Eindelijk heb ik er weer 1, nadat mijn vorige er een half jaar geleden mee op is gehouden, nu een Kawasaki ER-5:

[Dode link verwijderd]

Mooi he? :)

Hij is trouwes uit '99 met 17000 op de teller.

misschien een stomme vraag. maar heb je hem 25 kw? want ik las namelijk laatst een verhaal van iemand in moto '73 (gratis te halen op jaarbeurs utrecht vorige week :9 ), waarin hij zei dat z'n 25 kw ER-5 een top had van 70 km/hr. moet hier een 1 voor staan, is dit een typo van die gast in het blad, of zit er werkelijk geen schot in die motoren?

Trouwens, mooie bike! Kan je ook eens mee op vakantie! :}

Hij is 25 kw en ja hij gaat harder dan 70 km/u 8-)

Wat z'n top is weet ik zo niet, maar in niet-25kw uitvoering ligt het rond de 177 ofzo inderdaad.

Pirke, proficiat en dat je er heeel veeeel plezier mee hebt :)

is de er-5 standaard 25kw=
ik heb sinds afgelopen woensdag mijn rijbewijs. komende vrijda geen proefrit maken op de diverison 600. Ik het echt er de ER/5 ook gezien scheel weer snel 800 euro in nieuw prijs.
alleen vin dik het ngoal vervelend met een naked de snelweg op te gaan. Heb dit onder vonden met de les motor CB500. De Div wordt geleverd gelijk met een mooie halve kuip

ik heb sinds afgelopen woensdag mijn rijbewijs. komende vrijda geen proefrit maken op de diverison 600. Ik het echt er de ER/5 ook gezien scheel weer snel 800 euro in nieuw prijs.
alleen vin dik het ngoal vervelend met een naked de snelweg op te gaan. Heb dit onder vonden met de les motor CB500. De Div wordt geleverd gelijk met een mooie halve kuip

Nee de ER 5 is standaard iets van 37 kw ofzow, maar daar kan reglementair een 25 kw setje in gezet worden, dus geen problemen met verzekeringen.

Leuk dat de ER-5 trouwens een top heeft waarmee je op de snelweg nog aardig mee kan komen!
Behalve de velgen vind ik het een mooie beginnersfiets!

Nee de ER 5 is standaard iets van 37 kw ofzow, maar daar kan reglementair een 25 kw setje in gezet worden, dus geen problemen met verzekeringen.

Leuk dat de ER-5 trouwens een top heeft waarmee je op de snelweg nog aardig mee kan komen!
Behalve de velgen vind ik het een mooie beginnersfiets!

Och, ik vind de velgen wel meevallen hoor.

er zijn voor de er-5 kleine schermpje te krijgen. die zijn echt maar heel klein, maar die maken het net even dat beetje comfortabeler dat je de snelweg op kan.

zoiets rijd wel fijn... voor mij een goede 1e motor keus!

waarom een er-5 als een divje?
voordeel is wel die er-5 is een stuk goedkoper alleen zie ik er tegen op dat er geen kuipie op zit. Op de snel weg met een naked vin dik er geeen hol aan met 120. Ik ben dan ook maar 65 kg dat kan er wellicht mee te maken hebben.

voordeel is wel die er-5 is een stuk goedkoper alleen zie ik er tegen op dat er geen kuipie op zit. Op de snel weg met een naked vin dik er geeen hol aan met 120. Ik ben dan ook maar 65 kg dat kan er wellicht mee te maken hebben.

Maar waarom zou je lang op de snelweg gaan rijden? Voor ffe is het -lijkt me- lekker, maar op een naked vang je veel wind, de snelweg is verder saai, en echt knallen met een ER-5 zit er ook niet in. Met zo'n fiets moet je (mijns inziens) lekker op B-wegen rijden, lekkere bochten pakken... :]
Vorige week was ik (met koekblik :( ) op de sallandse heuvels. Dat is echt lekker terrein voor zo'n machine. Je kan er door de scherpe bochten en hoogteverschillen niet echt hard gaan, maar soms lijkt het net alsof je op de steppes van oestbekistan (schrijf ik dit goed :? )rijdt! Super ziet het eruit daaro. Alleen jammer dat het asfalt niet echt super is, veel bladeren/gaten en niet heel erg veel ruimte.

Och, dat valt wel mee, hoor. Met lessen vond ik de snelweg ook maar eng en had het idee dat ik elk moment achterover van de motor zou waaien (lesmotor was ER-5 overigens..)
Heb nu 3jaar rijbewijs en 1 1/2 jaar Ducati Monster 600 (met schermpje) en lange snelwegzit met 140 is best te doen. (Af en toe ff doorhalen naar 180 voor de lol *D
Binnendoor-stuurweggetjes zijn idd leuker, maar dan duurt het zo lang voordat je in Italie bent :]
(MarcoMonstro ook maar 69kg.., maar wel 1.88 lang, dus goeie vlieger!)

Misschien dat ik er in de toekomst nog een schermpje op zet, maar echt nodig vind ik het (nog) niet.

En gelukkig heeft deze iets meer pit dan m'n vorige fiets (Suzuki Savage LS650), als je daar de 130 mee haalde kon je blij zijn.

Ok, gisteren had ik hem dus opgehaald en hij rijdt echt perfect! Trekt erg goed op, en wat een verschil merk ik nu met een chopper :) Ik blijf hier voorlopig even heel erg fijn op rijden :]

Terug
Bovenaan Onderaan