Nieuwe motorclub?

  • Onderwerp starter Anoniempje338
  • Startdatum
A

Anoniempje338

Guest
Ik speel met de gedachte een motorclub op te richten in het mooie Limburgse Heuvelland. Een van de intenties daarbij is het belang van motorrijders te kunnen behartigen; er komen steeds meer geluiden naar voren om wegen af te sluiten etc.
Daarnaast gaan we natuurlijk samen (stoere) verhalen uitwisselen, leuke ritten maken, elkaar technisch ondersteunen, ervaringen delen etc.
Hoe deze club gaat heten en welke spelregels we gaan hebben kunnen we graag bespreken in dit forum, als er genoeg interesse is gaan we dat lijfelijk doen. Spelregels waar we niet aan moeten tornen zijn: motoren met open uitlaten zijn niet welkom in deze club (dan verliezen we draagvlak), we gaan niet racen tegen elkaar (daarvoor ga je maar naar een circuitdag) en we blijven elkaars mening respecteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor je reactie, maar lokaal kun je (hopelijk) meer bereiken voordat een idee of maatregel ten uitvoering komt.
En de MAG doet daarnaast wel nog veel meer dan een lokale club kan doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je echt een officiële club of vereniging gaan oprichten, inclusief ledenbestand, bestuur, vergaderingen, inschrijvingen, belastingaangifte en overig papierwerk.
Dan ben je volgens mij meer bezig met alle narigheid erom heen, ipv het motorrijden.

Hier in de buurt is recent een soort onofficiële club/groep opgericht, alleen een Facebook groep/pagina met een whatsapp groep voor de ritten.
Een van de oprichters vertelde mij dat dit bewust zo is gedaan, om het lekker vrijblijvend te houden, zonder alle verplichtingen.
Of dit de juiste manier is durf ik nog niet te zeggen, maar het initiatief is alvast leuk.

elkaar technisch ondersteunen,
Voor de technische ondersteuning heb je MF al, hier zit toch de grootste groep motorrijders van Nederland _O-
 
Het makkelijkst is natuurlijk zo weinig mogelijk op papier en alles regelen via Whatsapp oid. Maar om een stem te hebben om je belangen te verdedigen moet je wellicht meer doen. Als er genoeg personen meedoen is dat een van de te bespreken thema‘s, ik snap je bedenkingen.
 
Ik kan me zo voorstellen dat er in Zuid-Limburg al diverse motorclubs zijn, misschien kan je je daarbij aansluiten.

EDIT: hier vind je wat motorclubs (per provincie) die zijn aangesloten bij de MAG: Club_Aangesloten clubs
Als je daarnaast ook lid wordt van de MAG en je daar als vrijwilliger, bijvoorbeeld regiocoordinator, meldt kan je je ook nog nuttig maken.
 
Laatst bewerkt:
Laat aub de discussie MAG weg, de MAG doet zeer veel goede dingen. Ik stond zelf al jaren geleden voor de MAG op het Malieveld. Lokale belangenbehartiging is slechts een van de intenties van een nieuwe club, de andere genoemde zaken zijn minstens net zo belangrijk, en daarheb je geen MAG voor nodig.
Helaas zijn er in het zuiden weinig clubs, ik ken alleen Maastricht en Landgraaf.
Als er rijders met interesse zijn om mee te doen, graag een persoonlijk bericht.
 
Morgen wordt het een mooie dag. Ik ben om 10 uur bij de Mac Donalds Geusselt. Als iemand een toertje wil maken en kennis maken zie ik het wel 😇✋
 
Terug
Bovenaan Onderaan