Nieuwe motormuis

Dappels

MF'er
15 okt 2014
207
1
Tilburg
Hey allemaal,

Ik ben Daan, 23 jaar en kom uit Tilburg. In juli ben ik begonnen met m'n rijlessen voor de motor (mezelf kado gedaan voor m'n afstuderen) en begin september eindelijk geslaagd. Nu sinds 3 weken ben ik de trotse eigenaar van mijn eerste motor, een Suzuki GSX600F uit '93.

Hij zag er nogal nineties uit met die typische discokleuren, dus heb ik er in die 3 weken al best wat aan veranderd. Hieronder foto's om te zien wat ik heb veranderd.
Er zijn nog wat dingetjes die ik wil gaan doen:

- Knipperlichtglaasjes vervangen van oranje naar wit
- Uitlaten kaalschuren en overspuiten naar zilver of zwart (zilveren gedeelte hou ik zilver)
- Op de langere termijn de kappen overspuiten, er zitten lijmresten in de lak en een aantal beschadigingen aan de rechterkant.
- Reflector boven de kentekenplaat vervangen. Deze is gescheurd en maakt gaten in de buitenhoes.

Dit heb ik tot nu toe gedaan:

4hfdpd.jpg

Zo heb ik hem gekocht.

2126b21.jpg

Hier is ie te zien zonder de blauwe stickers.

2vxf8mu.jpg

Kuipruitje en stuurgewichtjes zwart gespoten en nieuwe kuipruitschroefjes.

2qlc30p.jpg

Suzuki en de 'S' met witte stickers "overgestickerd"

1hw4kn.jpg

rtq5gg.jpg

Velgen overgespoten en velglint geplaatst (vooral in donker mooi effect met reflectie)
 
Welkom op motor-forum en veel plezier met je bezit!

Je fiets ziet er veeeel eigentijdser uit zo. Goed gedaan!

Een paar tips:
Die uitlaatdemper is met een beetje schuren / poetsen vast weer mooi te krijgen!
Vanwege wetgeving hebben veel motoren zo'n "bijzonder" achterspatbord (moet geloof ik écht het achterste deel van je motor zijn). Als je een beetje wilt/kunt knutselen, dan haal je hem er helemaal af. De reflector is verplicht, maar er wordt nauwelijks op gecontroleerd
Zet je helm niet op je fiets maar op de grond, dan valt 'ie niet. :X
Lage schoenen en een gewone spijkerbroek deden bestuurders in de nineties :+

oh ja... en hier posten natuurlijk! GSX-F topic
 
Thanks Gee! Het gaat dan vooral om de bochten van de uitlaat! Dus dat knutsel ik in één keer wel..

Lage schoenen en spijkerbroek waren inderdaad niet handig haha, was een onverwacht rondje.. Is by the way wel Kevlar.. Heb een paar kevlar broeken gehaald, vind ik net wat toffer zitten.

Die reflector is wel verplicht ja? Sowieso kan ie er niet helemaal af, kentekenplaat verlichting zit er ook in als ik het goed heb..

GSX-F topic ga ik in de gaten houden, leuk dat daar speciaal topic voor is :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan