Nieuwe (opblaas)helm, HJC FS-11

Ik heb ook een HJC helm. Misschien niet de stilste maar ik rij toch altijd met oordoppen in en daarom bevalt de helm prima.
 
mijn broertje heeft 1,5 jaar geleden al een shark gekocht met dit systeem.
was volgensmij ook nog een model dat al een jaartje oud was.

het werkt op zich perfect alleen net ald de vroegere reebok pumps vraag ik me af hoe lang het pompsysteem mee gaat.

[me="fubaar"]weet nog dat die 500 harde nederlandse guldentjes betaalde voor reebok pumps basketbalschoenen en die waren na een jaartje kaduuk :@ (maar het spaarde mijn enkel wel)[/me]

die helm was trouwens rond de 150 euro, dus een stukje goedkoper dan de hjc (wellicht een optie voor mensen die zoiets willen)
 
Laatst bewerkt:
Rij ook met een HJC in de rondte.
T/m 120 km/uur geen overmatige herrie aan de oren.
Gebruik hem al een jaar lang intensief, en totaal geen last.

(Enne o ja, dames en heren.. Jan loopt, dus iets gebeurt!
dat is de eerste en eenvoudigste spellings-regel van allemaal,
en hij wordt topic na topic met voeten getreden
en het leest zo beroerd.)
 
Volgensmij was Scorpion toch echt de eerste met het oppomp systeem :Y

Maarja, als HJC het een beetje aanpast/verbeterd kunnen zij het inderdaad net zo goed patenteren :P
:^

Scorpion exo1000 opgehad.... :}
Super pasvorm :Y Mede door dat opblaas systeem. Ongeveer 1 seconde en hij zit precies zoals jij 't wil :Y Opblaassysteem werkt echt super :)
 
Ik heb hem vanmiddag gekocht!

Pompsysteem werkt goed, Vizier is echt ideaal tegen de zon! en hij zit ,nu nog iets te, strak!
Ben er nu zeer tevreden over:)
 
Kan zoiets ook fout gaan? Dat je per ongeluk je schedel kraakt als je hem oppompt en blijft hangen ofzo?
 
pomp systeem werkt bij mij top.
zo heb je altijd perfecte pasvorm.

heb zelf de exo 450.
hij zit nu zonder te pompen al erg goed vbij mij.
maar als ik straks half jaar heb gebruikt weet ik tenminste zeker dat het nog lekker gaat zitten.
en niet dat er ruimte onstaat ofzo.

pompen doe je gewoon door op een kussentje te drukken.
en bij elke druk blaas je een beetje lucht in de wangen.

zit geen overdruk ventiel in:P
is ook niet nodig want zover kan je hem niet oppompen.
hij kan hoogstens beetje strak komen te zitten.

Grrtzzz
Richard
 
Hebbes, reactie ouder dan 14 dagen of niet..
Vandaag gekocht, en in vergleken met de oude die al 5 jaar is gekocht bij Action om de hoek is het redelijk stiller! :)

Totzover 20 km gereden hiermee. Meer info volgt nog wel. Trouwens, gekocht bij Motoport Rotterdam voor 279 Euro. Acht, ik was echt toe aan een nieuwe en ik reed toevallig langs....
 
lijkt me een mooi systeem.
Maar hoe krijgen hulpverleners hem af als je bewusteloos met opgepompte wangen ligt te chillen langs de weg???
 
Ik heb deze helm sinds een paar weken en ben er erg tevreden over. Wel moet ik zeggen dat met hogere snelheden als je wat voorover gebukt zit de helm vrij veel lawaai maakt, maar wel minder dan mijn oude helm!

Zonnevizier is echt ideaal!

;)
 
En dan heb ik nog iets; een vraag aan jullie

welke is er nieuwer en of zit er verschil tussen


de Hjc fs 11 air en de hjc fs 15 air snake

de site zelf hjc staat helemaal geen fs11 tussen
maar in nederland hebben ze alleen maar de fs11

greetz Ramon :]
 
Zou dit ook tussen verschillende modellen onderling te verwisselen zijn? Ik heb een FG-15, zo'n systeem retrofitten zou wel handig zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan