Mijn SV gaat plaats maken voor een nieuw speeltje. Gaat om een 2003 model in het oranje, met zo'n beetje alle opties erop die je kunt bedenken. Enig puntje van aandacht is dat het originele blok bij de 60.000 km kapot is gelopen (big end lager) en dus nu vervangen is door een ander blok wat nog wel fris is (kmstand ongeveer 27k).
Denk dat een aantal mensen uit dit topic wel kunnen bevestigen dat mijn fiets erg netjes is en er niet uitziet alsof ie 60k heeft gereden
Bij interesse, stuur maar een PBtje
Mijn blok loopt nog, starten en rijden is geen problem (doe ik niet uiteraard).
Wel dusdanig kapot dat er vermogensverlies is en duidelijk trillingen voelbaar. Naast de herrie van het getik.
Lager kan gerepareerd worden, als je er op tijd bij bent. Echter, de reparatie uit laten voeren (heb ernaar geinformeerd) loopt tegen de 2000 euro, met name aan arbeidsloon.
Om erbij te komen moet het blok gesplitst worden, dus echt alles moet uit elkaar. Dus ook veel pakkingen etc nodig.
Daarbij is de kans dat de krukkenas is beschadigd ook aanwezig. Dan heb je daar ook een andere voor nodig of een revisie (oplassen, slijpen etc, geen idee wat nodig zou zijn)
Dan komt het spoelen nog, want slijpsel kan overal zijn gaan zitten en dat moet er wel uit.
Wat komt er voor terug of wat zou het moeten worden..?Mijn SV gaat plaats maken voor een nieuw speeltje. Gaat om een 2003 model in het oranje, met zo'n beetje alle opties erop die je kunt bedenken. Enig puntje van aandacht is dat het originele blok bij de 60.000 km kapot is gelopen (big end lager) en dus nu vervangen is door een ander blok wat nog wel fris is (kmstand ongeveer 27k).
Denk dat een aantal mensen uit dit topic wel kunnen bevestigen dat mijn fiets erg netjes is en er niet uitziet alsof ie 60k heeft gereden
Bij interesse, stuur maar een PBtje
Ahja zoiets vermoede ik al.. ellende... kan er geen gladius blok in..?
Geen idee maar de SV heeft dubbele H4 en de V-strom volgems mij maar 1 lamp. Dat is toch 55w minder verbuik, wellicht daardoor.. ?Waarom zou de vstrom een zwaarder dynamo hebben?
Nee als je een 2008+ SV hebt moet je wel een twinspark blok hebben idd..Boonstra motoren heeft een blok liggen uit 2005 /2006. Zal een enkel bougie type zijn. Maar die is past niet in de jouwe? Zie hun website Gebruikte, tweedehands motoronderdelen - Boonstra Parts
Gladius blok is in ieder geval een twinsparkDat is wel een geode eigenlijk.
Een V-Strom blok past 1 op 1, zelfde ophangpunten en alles. Maar het vliegwiel is zwaarder, de Dynamo lichter en nokkenassen zijn anders.
Cagiva en Hyosung gebruiken ook allemaal SV blokken, maar zijn blijven hangen op 1 bougie per cylinder (voor zo ver ik heb kunnen vinden).
Bij de Cagiva's schijnen ook de verhoudingen in de versnellingsbak anders te zijn, van Hyosung weet ik het niet.
Maar wellicht kan een Gladius blok idd wel, frame ziet er heel anders uit, maar ik ga eens even zoeken! Thanks voor de Tip!
Waarom zou de vstrom een zwaarder dynamo hebben?
Ik had verwacht dat ze bij een toer gerichte motor wel een zwaardere zouden maken ivm navigatie,handvatverwarming en dat soort dingen.Een lichtere, opbrengst is lager. Geen idee waarom, bovenstaande verhaal van Disaster zou weleens een redden kunnen zijn.
Boonstra motoren heeft een blok liggen uit 2005 /2006. Zal een enkel bougie type zijn. Maar die is past niet in de jouwe? Zie hun website Gebruikte, tweedehands motoronderdelen - Boonstra Parts
Nee als je een 2008+ SV hebt moet je wel een twinspark blok hebben idd..
Bobine etc is allemaal anders.. alles is pas te maken natuurlijk; maar dat is gewoon een heel gedoe...
Als je echt niks kan vinden dan word het toch het blok splitsen..
Iets wat je niet zelf zou kunnen doen ?
Mijn SV gaat plaats maken voor een nieuw speeltje.
Hier een meelezer, sinds kort heb ik een 2006 650N Gladius blok is in ieder geval een twinspark
Zie dit stukje; http/www.topspeed.com
Ik had verwacht dat ze bij een toer gerichte motor wel een zwaardere zouden maken ivm navigatie,handvatverwarming en dat soort dingen.
Das best moeilijk in te schatten. Ding van mij zit vol opties maar heeft wel een "verleden" ivm het andere blok. Moet je doorheen kunnen kijken als koper. En hij is oranje, niet de populairste kleur wellicht. Zou met €2500 heel blij zijn, laat ik 't zo zeggenGewoon even uit nieuwsgierigheid, wat vraag je er nou nog voor?
Das best moeilijk in te schatten. Ding van mij zit vol opties maar heeft wel een "verleden" ivm het andere blok. Moet je doorheen kunnen kijken als koper. En hij is oranje, niet de populairste kleur wellicht. Zou met €2500 heel blij zijn, laat ik 't zo zeggen
Er komt waarschijnlijk een tuono voor terug als ik een mooie kan vinden waar ze niet de hoofdprijs voor vragen.
Wat bedoel je met "Ben jij zo lang dan?"Ben jij zo lang dan?
Ging even naar de OP, om te kijken naar een grotere pic van je fiets.. maar ja.. daar kan ik niet zo veel aan zien he.. die mini-me...
2 vragen:
- Heb je een grotere foto van je fiets beschikbaar.
- Hoe kom je aan die mini me foto, die wil ik ook wel van mezelf op mijn fiets
Das best moeilijk in te schatten. Ding van mij zit vol opties maar heeft wel een "verleden" ivm het andere blok. Moet je doorheen kunnen kijken als koper. En hij is oranje, niet de populairste kleur wellicht. Zou met €2500 heel blij zijn, laat ik 't zo zeggen
Er komt waarschijnlijk een tuono voor terug als ik een mooie kan vinden waar ze niet de hoofdprijs voor vragen.
De tuono's en vooral de mille's zijn wel forse fietsen wat zithouding betreft. Met name op de Mille kunnen langere personen goed uit de voeten voor een sport fiets. Vandaar.Wat bedoel je met "Ben jij zo lang dan?"
Word de sv eigelijk wel als reismotor gebruikt?
Maar natuurlijk, vorige zomer 3 weken Alpen en Dolomieten. Gardameer etc.
2 jaar terug Engeland en Schotland
3 jaar terug Croatie en Slovenië.
Met wat kleine aanpassingen is het een prima reisgenoot!