- 26 feb 2009
- 30.152
- 104.424
- Onderwerp starter
-
- #2.251
De meesten volgen alle drie SV topics, (lekker handig), dus komen jouw gele aanwinst echt wel elders tegenExcuses,
Zie nu dat het moet gaan over de nieuwere generaties SV, en ik ga jullie topic niet vullen met ouwe meuk
Later,
Loek
Ja; en 4 nokassen eraf halen en de boel weer op tijd zetten is niet iets waar ik op zit te wachten..Hai,
als je de ruimte heb (en als je nog op dezelfde plek woont heb je die) projectje makenDat red je voor maart.
Mijn K8 had iets van 60K op de teller toen ik hem verkocht. Dus 2 keer de klepspeling gecontroleerd en beide keren was de klepspeling goed. Als het niet goed is moet je schimmen en dat is gedoe, dan moet de nokkenas eraf. Maar meten zelf is gewoon deksel eraf en voelmaatjes ertussen. Dat gaat jouw wel lukken
Ja; en 4 nokassen eraf halen en de boel weer op tijd zetten is niet iets waar ik op zit te wachten..
En ja ruimte; die heb ik wel.. al komt eer deze week ook de vulcan van zuslief hier zijn winterslaap houden.. Zit alleen te dubben wat verstandig is.. voor de winter of bij aanvang het zijzoen.. tis natuurlijk wel zo dat als ik de oude meuck laat zitten dat het er dan wel nóg langer in zit.. nog een klein detail; in maart/april/mei is het de bedoeling dat er op mijn woning een dakopbouw word gerealiseerd... misschien dan toch maar deze winter doen..
Keuzes heh.. kan t ook alleen maar in het weekend doen.. doordeweeks 0 tijd..
Eerst maar eens twee kleppendeksel pakkingen scoren..
.. misschien dan toch maar deze winter doen...
Goeie tip..kleppendeksel pakking zijn vaak weer te gebruiken, nokkenassen doe je één voor één en zet je met een twrap vast aan de ketting verloopt die ook niet van de timing.
Jahh iddAls ik allemaal lees wat er nog moet komen.. zou ik t maar lekker in de winter doen.
Ook zo kut.. de eerste zonnestralen straks. Hmmz tja. Hij moet eigenlijk nog wel z'n beurtje
Zeker heel leuk geschreven, maar wat een werk joh.
aanstaande zondag ga ik mijn accu eruit halen ivm winterstalling. Doen jullie verder nog dingen aan de motor ? zoals bijv van dat spul in de tank gooien ? ik heb injectie weet niet of dat veel verschil maakt
Zeker heel leuk geschreven, maar wat een werk joh.
Het zal voor iemand met enig gevoel voor techniek en sleutelkunde te doen zijn, maar wat een werk.
Bij de laatste kleppenbeurt van mijn SV bleken er 4 gesteld te moeten worden. Zowel in als uitlaatkleppen en aan beide cilinders.
Daarvoor moeten dus minstens 3 nokkenassen verwijderd zijn geweest.
Dit hele geintje kosten me . . . . . 196 Euro, all in.
Vrijdag aan het eind van de dag brengen, zaterdagmiddag ophalen, en gratis Suzuki leenfiets om niet met een motorpak en helm gebruik te hoeven maken van het OV. En nog geen 24 uur SV-loos geweest.
10 Euro gerekend voor de shims, en de klepdekselpakkingen hergebruikt met een lik vloeibare pakking ertussen.
Ongevraagd ook een inspectie uitgevoerd van de NAKSpanschoen.
Officiële Suzuki dealer, geen beunsjaak!
Daar ga ik toch geen twee weken voor lopen kloten!!
En met de trein naar het werk zeker !?
Forté MotoPower I is voor het reinigen of preventief schoonhouden van carburateurs. Ik weet dat er spul op de markt is dat specifiek is voor het reinigen van injectiesystemen. MotoPower I is dat in principe niet, maar zal allicht werken. Het lost mn. vergomde benzineresten op.Dee er altijd forte 1 en 2 in om de benzine langer goed te houden en je injectie schoon te maken zijn twee flesjes, laatst jaar dacht ik maar 1 flesje in gedaan weet even niet welke die om je brandstof goed te houden (forte1) en moet zeggen merkte geen verschil met starte en rijden en je bespaart iets van €20,- van dat duure spul.
Tank wel altijd min 98 octaan of hoger.
Gewoon flesje fuelsaver er bij gooien. En motor starten of zorgen dat de brandstofpomp draait.ik heb sinds ik de motor heb vol getankt ongeveer 25 km mee gereden, kan ik dat nog bijvullen met die ethanol vrije benzine ?
Gewoon flesje fuelsaver er bij gooien. En motor starten of zorgen dat de brandstofpomp draait.
Maar 3 maand moet dat goed gaan met verse benzine
waar koop ik dat spul ? kam het op internet zo niet vinden
Hmm niet helemaal juist.Forté MotoPower I is voor het reinigen of preventief schoonhouden van carburateurs. Ik weet dat er spul op de markt is dat specifiek is voor het reinigen van injectiesystemen. MotoPower I is dat in principe niet, maar zal allicht werken. Het lost mn. vergomde benzineresten op.
Er is ook Fuel Stabilizer. Weet niet hoe het werkt. Nooit gebruikt, maar nodig is dat in principe niet.
Als je motor goed start en loopt voor je 'm wegzet is er niets mis mee. Als je 'm geen jaaaaaren gaat stallen is het gewoon een kwestie van de tank helemaal vullen met ethanolvrije benzine. Van de gemakkelijk verkrijgbare merken is dat BP Ultimate (98 octaan) en Shell V-Power (95 octaan) in Nederland. Alle andere benzines van de gangbare pompen bevatten ethanol.
Rijden op ethanolhoudende benzine maakt niets uit. Ook op de E10 benzine in Duitsland rijdt een SV perfect, maar ethanol trekt water aan!! Als je je motor regelmatig gebruikt is dat geen enkel probleem, want het water blijft in microdruppeltjes 'zweven' in de benzine. De microdruppeltjes 'vinden' elkaar niet en je brand ze gewoon op. Bij stallen is dat wat anders. Doordat de benzine langer staat komt er méér water in en de druppeltjes hebben ook veel meer tijd aan elkaar te groeien , waardoor ze op een bepaald moment groot en zwaar genoeg zijn om uit te zakken waardoor je ineens wél een hoeveelheid vloeibaar water onderin je tank krijgt. En die druppel gaan dus niet zo snel meer in dispersie. De tank van de SV is van staal, en staal en water . . . . . . yep roest!
Om deze reden is de hele tank vullen met ethanolvrije benzine het enige dat echt van belang is voor een normale winterstalling. De tank ook zo vol mogelijk afvullen, met een zo klein mogelijk volume aan lucht om condensvorming van waterdamp uit de lucht tegen de binnenkant van de tank zoveel mogelijk te minimaliseren.
That's it.
Super! dank voor de toelichting. Moraal van het verhaal is hetzelfde, maar dat van die natte en droge ethanol wist ik niet. Wel dat tot vorig jaar BP Ultimate en Shell V-Power ethanolvrij zouden zijn, maar hoe ethanolvrij ethanolvrij is begin ik nu te betwijfelen. Hoe dan ook, van de normale merken zullen deze benzines nog steeds de minst ethanolbevattende benzine zijn, toch?Hmm niet helemaal juist.
Vanuit milieu eisen zit er in elke Euro95 minimaal 5% ethanol ....