He joh, het woord winterslaap staat niet in het woordenboek van mijn SV.
Afgelopen weekend heerlijk de motor over de Geldersche dijken gestuurd, alleen gin g het niet om de SV deze keer.
Die heeft er voor mooi weer naast mijn Z1000 een concurrent bij gekregen, waar ik dit weekend dus eens lekker mee op stap ben geweest. Wel maximaal 6-7 kprm want er staat op moment van schrijven pas 300 km op de teller. Compleet anders dan een SV. Duidelijk minder gemaakt voor snelheid, mede door de compleet andere zithouding, maar aangezien mijn nieuwe de bijnaam 'bochtenraket' heeft meegekregen echt waanzinnig leuk voor de binnenwegen. Zelfs al in de inrijperiode waarin je over dient te schakelen wanneer het vermogen er nog niet eens uitkomt!
[afbeelding]
Die Suzuki dag ga ik ook eens even googlen. De SV650A wil inderdaad ook wel eens proberen. Hij schijnt qua rijeigenschappen redelijk met onze SV's overeen te komen.
Ja, ook die staat op mijn lijstje.Leuk ding, voor de kom (red: KTM dag bedoel je, denk ik) 2 april heb ik me ook ingeschreven eens kijken hoe de ktm 790 duke rijd.
Ik kan zo snel niets vinden. Waar doel je op? Een Suzuki demo- evenement dat net zoals de KTMHeb me al ingeschreven voor de Suzuki dag 7 april om een rondje te rijden met de nieuwe sv650a ben benieuwd op dat nu anders rijd.
Ik kan zo snel niets vinden. Waar doel je op? Een Suzuki demo- evenement dat net zoals de KTM
On Tour truck alle dealers in het land doorgaat?
Ja, ook die staat op mijn lijstje.
Niet het lijstje 'kopen' (11.500 Euri's), maar wel op het lijstje 'ik wil wel weten hoe dit rijdt.' Die komt wel ergens op een KTM On-Tour dag dit jaar.
De Z900RS staat trouwens ook op dat lijstje. Om een vergelijkbare reden (13.500 Euri) ook niet op het 'kopen' lijstje, maar orgastisch mooi is ie wel.
Sorry, er is meer mooist dan SV's
SV650: vanaf de folder in 1999 al een pláátje en direct 'verliefd' op geworden*.
Die SV heeft zich inmiddels wel bewezen als prijs:prestatie-technisch één van de beste fietsen ooit gebouwd!!
(gelukkig toch weer on-topic geëindigd.)
aarna nooit meer een nieuwe motor direct mooi gevonden op de Duke 790 en de Z900RS na, maar die gaan er niet komen. Een lening afsluiten voor een motor is iets teveel van het goede. 't Moet wel leuk blijven wat mij betreft.
Dus gewoon nieuwe lagers erin ?
KTM On Tour wist ik al. Suzuki nog niet. De SV650A inderdaad eens even voelen.jep.
KTM op (2 april). KTM KOMT DIT JAAR NAAR JOU TOE!
Soes dag op (7 april) DE SUZUKI ANGELS & HEROES TOUR - Suzuki Motoren
Dus gewoon nieuwe lagers erin ?
Dus gewoon nieuwe lagers erin ?
Ik kan geen eens een wheelieEn niet te veel wheely's maken
Ik kan geen eens een wheelie
hoe lang gaan balhoofdlagers eigenlijk mee ?
op mijn sv staat nu 31xxx net bij motoport geweest die zei dat er een deuk in de lagers zat ? was niet heel erg nodig om te vervangen. Hij zei dat kan al komen als je ergens tegen aan rijdt ?ligt er aan hoe je de motor gebruikt en hoe deze onderhouden wordt, met mijn oude fazer heb ik bijna 100.000 km en nooit balhoofdlager vervangen.
ligt er aan hoe je de motor gebruikt en hoe deze onderhouden wordt, met mijn oude fazer heb ik bijna 100.000 km en nooit balhoofdlager vervangen.
Ik kan geen eens een wheelie
hoe lang gaan balhoofdlagers eigenlijk mee ?
niet vervangen =/= niet nodig?
Als er een duts in het lager zit gewoon vervangen. Duur zijn ze niet.
De levensduur is afhankelijk van behandeling en van de afstelling.
Met wheelies etc. en de motor 'schoonmaken' met de hogedruk reiniger en, al dan niet tijdelijk een te strakke afstelling van het lager is het zo gebeurd zijn met ding.
Mijn balhoofdlagers zitten er bijna een ton in en zijn nog vrij van speling en een hard hard punt.
Idem voor de achtervorklagers. Het enige lagertje waar het frisse vanaf is is het linkse voorste wiellager. Dit is voelbaar aan het lager zelf igv een gedemonteerd wiel, maar (nog) niet tijdens het rijden.
Zelf doen dan.nee duur zijn ze niet, maar wel veel werk
bij motoport ben ik 240 euro kwijt voor balhoofdlagers+achter remblokken
Zelf doen dan.
De remblokken plaatsen is letterlijk 5 minuten werk.
De lagers vervangen is wel een klus waar wat tijd in gaat zitten, maar voor dit bedrag zou ik het wel weten ...
Ik hoop dat de monteur meer tijd neemt, en even de glijpennen controleert, reinigt, en opnieuw vet, de zitting schoonmaakt, het piepplaatje controleert, losneemt, de zitting er achter reinigt, en ook even de zuiger schoonmaakt, en dan pas de blokken plaatst en de boel vastzet.
iets meer dan 5minuten