• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

nieuwe trip gemaakt

travelcrazy

MF'er
Lid geworden
18 sep 2007
Waarderingsscore
0
Hoi allemaal.

Ik ben niet altijd even actief op het forum maar vind het leuk om dit verhaal even te delen.

3 jaar geleden heb ik een motortrip gemaakt en op het verhaal leuke reacties gekregen.

[TOPIC=238066/1/0/reisverhaal,gs,500reisverhaal,gs,500]reisverhaal rondje zwarte zee[/TOPIC]

Eergister ben ik terug gekomen uit afrika waar ik 5 maandjes werkzaam ben geweest en daar heb ik als vervoersmiddel een motomia enzo 150 gekocht (een chinese hondakloon die nieuw 600 euro heeft gekost)

Daarmee heb ik een aardige trip door zuid afrika gemaakt en daar heb ik voor mezelf ook weer een verhaaltje over geschreven. Mocht je hem even willen doorscannen of lezen dan kan dat via de volgende link:

13 motorreis.pdf download - 2shared

Vooral de verschillen tussen afrika en nederland zijn prachtig!

Post je wat je er van vind?

deroutevanzuidafrikatri.jpg

Laatst bewerkt:
Gaaf man, dat die motor hield voor 2 volwassenen.
Dat koffer past voor jullie spullen incl. kook spullen.

Heb je ook een kaart met route en afstanden. Kan je als buitenlander zo een motor kopen en wat heb je met die motor na afloop gedaan.
Hoe koud was in die bergen.

Goed verhaal, eindelijk iemand die het snapt!

Less = more!

Lekker kleine motorfiets met zo min mogelijk bepakking (dus zoveel mogelijk B&B's slapen wat als leuk neveneffect heeft dat je echt met de lokale bevolking in aanraking komt!) en dan offroad het massatoerisme ontwijken.

Ik ben ook wel benieuwd naar de kaart en de afstanden, hoe vaak de chinese motor kapot is gegaan, waarom Anne de motor niet zo leuk vindt (komt niet in het verhaal terug?) en waarom ze niet zelf rijdt.

Wijzelf (1 student en 1 docent :+ ) gaan ook soortgelijke reizen maken. Momenteel in het bezit van een NX 250 en een TTR 250 en dit jaar een proefreisje in europa om beide machines te testen.

Bedankt voor het posten!

Anne vond de motor niet niet snel genoeg. Ze begrijpt het nog niet.

ze wil een motor met kuip en er snel uitzien. Beetje jammer maarja ;)

De motor is niet kapot gegaan nouja, 1 verstopte carberateur omdat ik te lui was om er een benzine filtertje tussen te zetten. Verbruik van 1 op 40 en 2 jaar volledige garantie (of tot 12000 km)

We hebben 2500 kilometer gereden waarvan 1000 ofroad en ongeveer 300 over echte 4*4 tracks. Het is brilliant om bepakte en bezakte tenere of bmw rijders tegen te komen die met koffersets rondrijden die duurder waren dan mijn hele motor.
.
Brilliant motortje voor in de stad vind ik.

Zo iets is voor mij een oplossing ivm mijn lengte.
@travelcrazy: kan ik je mailen voor meer info. Mijn persoonlijk mail staat in mijn profiel.

Anne vond de motor niet niet snel genoeg. Ze begrijpt het nog niet.

Hahaha herkenbaar, had Kirsten (mijn vriendin) dus ook en kocht een ZXR 400.
Veel kleine weggetjes, gestuiter later kocht ze een CB 1000...
Vele liters benzine later en nog meer gestuiter op kleine weggetjes een NX 250 :+

Nu moet ik erkennen dat ik een gelijk traject ongeveer ben doorgegaan voordat ik nu op een TTR 250 rond rij. Wij hebben toch wel voorkeur voor een lange veerweg

Valt me reuze mee hoe de betrouwbaarheid is tot op heden van deze machine. Wanneer ga je de lange reis doen van zuid naar noord? En zal dat ook op deze machine zijn? Ik ben benieuwd hoe Anne offroad gaat rijden met een racer ;)

Terug
Bovenaan Onderaan