• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

nieuwe uitlaat zoekend!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riccy25

MF'er
Lid geworden
1 jun 2014
Waarderingsscore
0
hallo bikers :)

ik ben riccy en rij een honda cbr 600 f

full

nu wil ik er een nieuwe uitlaat onder gaan doen en dit is graag wat ik wil
full

het merk is toce exausts
nu zeg ik zelf zou die ducati ook wel willen hebben maar gaat me om die uitlaat

maar dit is usa merk en ben opzoek naar nederlandse winkels die dit soort gelijke uitlaten verkopen

iemand adresje waar ik is even langs kan ... maakt niet uit waar in nederland

groetjes riccy

En wat wil je in die winkel?
Dat ze het precieze model passend voor jouw motor klaar hebben liggen met de kans dat jij het koopt?

Google eens op Pajic Racing. Zeeeer kundig man, maakt álles (qua uitlaten) passend voor élke motor.
Hij kan jou vast verder helpen!

Laatst bewerkt:
En wat wil je in die winkel?
Dat ze het precieze model passend voor jouw motor klaar hebben liggen met de kans dat jij het koopt?

nee ... ik ben aan het kijken of zulk soort uitlaten ook in Nederland te vinden zijn ...
ze hoeven niet passend te zijn maar wel street legal

ik ben niet bekend met zaken die custom uitlaten maakt of iets in die richting

de rest bedankt :) ga ik zeker is achter aan mocht het zo ver zijn komt er zeker een foto aan :]

Het is wel handig als de uitlaat passende is :)

Passend kunnen we het maken vriend vam mij kan mooi lassen

ze hoeven niet passend te zijn maar wel street legal

:X 1:een pijp zonder demping streetlegal...
:X 2:als het niet specifiek voor het model gemaakt is, is het ook niet streetlegal...

tip: steigerbuis-online.nl en cris slager voor een bus zwarte hittebestendige verf ;)

scoor bij een sloper een bochtenset en zaag de boel af voor de collector en geef dat aan je maat.
kan die zich uitleven en 2 pijpjes eraan lassen.
Maar of dat gaat lukken op een pc 25 met die volle kuip ?? of daar moet ook de zaag in.
en het zal een pokkeherrie maken.

beter ff doorsparen en die duc kopen ............

beter ff doorsparen en die duc kopen ............

Mja, je moet er eigenlijk een keer op rijden, hij ziet er mooier uit dan ie rijdt.

Men neme een 1198S, je haalt de helft van het koppel eruit en een schep ADHD erbij. Gaat zeker wel vooruit, maar alles onder de categorie 'doseerbaar' hebben ze het raam uitgeflikkerd.

Laatst bewerkt:
USA uitlaten hebben zelden e-keur. Je kan deze uitlaat ook zelf bestellen, maar hou rekening met invoerrechten, BTW en inklaringskosten, die je aan de postbode moet betalen. Wat de verkoper ook beweren zal.

ik ben ook op zoek naar alternatiefen. Ik weet dat die toce een demper in zit maar k zoek idd 1 met een e keurmerk.

Dat passen en zagen en gedoe wil ik wel gokje wagen. Mocht het mislukken die kappen zijn ook niet zo duur.
Zoek dus juist iets wat er op lijkt en met e keurmerk

ik ben ook op zoek naar alternatiefen. Ik weet dat die toce een demper in zit maar k zoek idd 1 met een e keurmerk.

Dat passen en zagen en gedoe wil ik wel gokje wagen. Mocht het mislukken die kappen zijn ook niet zo duur.
Zoek dus juist iets wat er op lijkt en met e keurmerk

Zulke dempers hebben geen E keur. Het kan misschien als de originele demper ook zo laag gemonteerd is zoals bij de Duc of sommige modellen GSXR of R6.

Als jij van jouw normaal "lange" demper er zo'n korte onder gaat lassen dan heb je natuurlijk geen E keur ook al staat er een E keur logo op.

Een laser variant voor de GSXR
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Jardine dempers voor de GSXR zien er ongeveer ook zo uit.

Hotbodies heeft er volgens mij ook 1.

Reken wel op een bak aan herrie.

Motoren met een heel klein dempertje hebben vaak een tussendemper (al dan niet met katalysator) onder het blok. De CBR heeft dat niet, alle demping moet van de demper zelf komen.

En zoals eerder genoemd, e-keur is model specifiek en daarom kan je die gewoon kant en klaar kopen. Oude demper eraf, nieuwe erop, klaar :)

Motoren met een heel klein dempertje hebben vaak een tussendemper (al dan niet met katalysator) onder het blok. De CBR heeft dat niet, alle demping moet van de demper zelf komen.

En zoals eerder genoemd, e-keur is model specifiek en daarom kan je die gewoon kant en klaar kopen. Oude demper eraf, nieuwe erop, klaar :)

Inderdaad.
Die sierstukken (pijpjes) worden gemonteerd op de daadwerkelijke demper. Deze maken het geluid eigenlijk weer luider nadat deze door de demper (de "pot" dus) onder de motor gedempt zijn.

Ik heb zelf deze Remus gehad. Zonder het pijpje er op maakte het minder geluid dan wanneer het pijpje er op zat. De demper was de zwarte "pot" .

echappement%20moto%20SUZUKI%20GSX-R%201000%20remus%203.gif

Als je het dus goed wilt doen dan koop je dus niet alleen van die sierstukken als demper (want dat zijn geen dempers) maar een hele demper \ pot er bij.

Laatst bewerkt:
http://www.ixil-online.nl/contents/nl/p541.html

Is dit niets? Lijkt erop en heeft CE keurmerk... linkpipe is er niet voor jouw motor in combi met deze demper, maar wellicht is die linkpipe wel zelf te maken.
Nee, heeft geen CE keurmerk, want is niet gemaakt voor zijn motor. Dat keurmerk gaat alleen op als je hem monteert op de motor waar hij voor gemaakt is.
Het type waar hij WEL voor gemaakt is heeft een hele andere constructie qua uitlaat.
Legaal gaat je dit gewoon absoluut niet lukken, tenzij je zoveel geld uit wilt geven dat je net zo goed een andere motor kan kopen.

:^

maar waarom een keurmerk?

Dat keurmerk is totaal onbelangrijk wanneer je te veel geluid produceert. Oom agent kan dat echt geen reet schelen.

En als je de grens over gaat kan het hen ook niets schelen als er te veel geluid geproduceerd wordt.

Ik ben nog geen demper van dit type tegengekomen die niet te veel geluid produceert en die zaten op motoren waar ze voor gemaakt waren. Laat staan als deze dus zelf pas gaat maken zonder daadwerkelijke demper. Dan monteer je eigenlijk gewoon een stuk verlengde pijp op jouw middenpijp.

Die Remus van mij had ook een keurmerk logo er op. Elke keer dat ik staande ben gehouden werd er uitvoerig naar de demper gekeken. Mededelen dat er een keurmerk logo op zat vonden ze nooit interessant.

Die hoort er niet op was telkens het enige wat ik dan weer te horen kreeg waarna ik maar verstandig mijn mond verder hield om ze niet op ideeën te brengen.

Laatst bewerkt:
Hele korte dempertjes op SS 4 cilinders klinken altijd kut.

Deze mening hoeft niet weerlegd te worden met stapels youtube "bewijsmateriaal" ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan