hartkloppingen bezorgd.
Mede door het frame natuurlijk en ook door de enkelzijdige voorophanging.
4 in lijn is de meest voorkomende configuratie in de motorfietswereld en heeft niets met kopieeren te maken; BMW levert al heel lang 4 in lijn, denk aan de K100 serie uit de 80er jaren.De huidige modellen van BMW worden naar mijn inziens gekopieerd van de Japanners. Denk maar aan de nieuwe motorconfiguratie van de huidige K-reeksen. 4 in lijn ipv liggende boxer motor en de K1200RS vind ik een vernieuwing van de CBR1100XX blackbird en ga zo maar door.
Ik denk dat dat weinig met een enkelzijdige voorwielophanging te maken heeft; denk aan de Yamaha GTS1000 ; een zeer krachtige motor met [prachtige] eenzijdige ophanging.
Verder lees ik zeer positieve testen over Vespa, en zijn de meeste bezitters hier op het forum ook laaiend enthousiast; ik rij zelf geen Vespa maar krijg de indruk dat bovenstaande commentaren enigszins subjectief zijn.4 in lijn is de meest voorkomende configuratie in de motorfietswereld en heeft niets met kopieeren te maken; BMW levert al heel lang 4 in lijn, denk aan de K100 serie uit de 80er jaren.
Duitsers zijn te arrogant en de technici té goed om ontwerpen van anderen te kopieeren; de benchmark wordt nog altijd in Duitsland gezet.
En hoe goed de japanse produkten ook zijn, voor karakter moet je nog altijd in Europa zijn! [kijk maar naar de klassiekerwereld; weinig japanse ontwerpen behalen de klassiekerstatus]
Ergens gelezen dat, dat zo rond Juni zou moeten zijn. Reken dus maar op een datum ergens in deze zomer schat ik zo.
@ Ducatiken: Even grof rekenen(pin me er niet op vast!) Een Honda sh 300i kost in Duitsland met abs: 5190,- in Nederland: 5900,-. Verschil van: 710,-
In het artikel bovenaan spreken ze van: 4899,- in Duitsland. Gemakshalve tel ik hier 710,- bij op en dan zal het dus wel ergens rond dit bedrag komen te liggen: 5609,- Of dit met of zonder abs is weet ik niet maar denk zonder(nogmaals dit is slechts een aanname van mezelf!)Als hier nog abs bijkomt best een stevige prijs.
@stonytony: Jammer dat je zoveel pech hebt gehad met je Vespa's. Het uitlaatprobleem heb ik inderdaad meer gelezen. Al heeft ieder ding natuurlijk zo zijn specifieke problemen. Hoe ervaar jij de onderdelen voorziening van Vespa/piaggio? Hier lees ik ook nogal wat klachten over,klopt dat?
Wat betreft dat uiterlijk heb je helemaal gelijk. Tegenwoordig is alles zo op het uiterlijk gespitst dat mensen niet meer verder kijken dan hun neus lang is.
Daarom ben ik zo blij met mijn Sh 300i: een wolf in schaapskleren. Na de eerste sprint hoef je je niet meer te bewijzen! Dan zie je ze denken: **** hoe kan dat! Ook weer zo'n voorbeeld van uiterlijk gedoe.
@ Ducatiken: Even grof rekenen(pin me er niet op vast!) Een Honda sh 300i kost in Duitsland met abs: 5190,- in Nederland: 5900,-. Verschil van: 710,-
In het artikel bovenaan spreken ze van: 4899,- in Duitsland. Gemakshalve tel ik hier 710,- bij op en dan zal het dus wel ergens rond dit bedrag komen te liggen: 5609,- Of dit met of zonder abs is weet ik niet maar denk zonder(nogmaals dit is slechts een aanname van mezelf!)Als hier nog abs bijkomt best een stevige prijs.
@stonytony: Jammer dat je zoveel pech hebt gehad met je Vespa's. Het uitlaatprobleem heb ik inderdaad meer gelezen. Al heeft ieder ding natuurlijk zo zijn specifieke problemen. Hoe ervaar jij de onderdelen voorziening van Vespa/piaggio? Hier lees ik ook nogal wat klachten over,klopt dat?
Wat betreft dat uiterlijk heb je helemaal gelijk. Tegenwoordig is alles zo op het uiterlijk gespitst dat mensen niet meer verder kijken dan hun neus lang is.
Daarom ben ik zo blij met mijn Sh 300i: een wolf in schaapskleren. Na de eerste sprint hoef je je niet meer te bewijzen! Dan zie je ze denken: **** hoe kan dat! Ook weer zo'n voorbeeld van uiterlijk gedoe.