Nieuwe witte wijzerplaten gemonteerd op Kawa ZZR-1100D

Grimeske

Rookie
3 aug 2009
11
0
Sint-Niklaas
:W Hey beste motoliefhebbers,

Ik heb vorige week een setje gepersonaliseerde witte tellerplaten ontworpen in Adobe Photoshop en deze zijn onlangs gemonteerd in het dashboard (1999) van mijn ZZR-1100D, met blauwe led achtergrondverlichting...

Detail: het dashboard is vanaf 1996 uitgerust met een digitaal klokje in de toerenteller.
Modellen voor 1996 hebben daar een dagteller zitten...


8-) Bij daglicht contrasteren de witte wijzerplaten ook mooi ten opzcihte van het zwarte dashboardkader... en de combinatie met de felrode wijzernaalden maken het hele verhaal mooi af, als "de kers op de taart", laten we maar zeggen...

*D Als het donker is, lichten de blauwe leds mooi op in het dashboard, waarbij ook het digitaal klokje mooi blauw licht weergeeft, dankzij een achterliggend blauw led achtergrondlampje.

;) Ik wou de resultaten graag even met jullie delen.

HERE COME THE PIC'S...

My KAWASAKI ZZR-1100D

FotoKawasaki1100ZZR001.jpg


FotoKawasaki1100ZZR003.jpg


FotoKawasaki1100ZZR002.jpg


My personalised ZZR-1100 dashboard

InstrumentenbordmetWitteWijzerpl-3.jpg


InstrumentenbordmetWitteWijzerpl-6.jpg


InstrumentenbordmetWitteWijzerpl-2.jpg


InstrumentenbordmetWitteWijzerpl-1.jpg


InstrumentenbordmetWitteWijzerpl-4.jpg


InstrumentenbordmetWitteWijzerpl-9.jpg


InstrumentenbordmetWitteWijzerpl-11.jpg


InstrumentenbordmetWitteWijzerpl-12.jpg


InstrumentenbordmetWitteWijzerpl-10.jpg


InstrumentenbordmetWitteWijzerpl-8.jpg


InstrumentenbordmetWitteWijzerplate.jpg


:} Graag jullie feedback.

Alle reacties zijn welkom!!!

:W Sportieve Kawa-greetz,
Grimeske,
België
 
Laatst bewerkt:
Hallo hier, was even aan het zoeken op de zoekmachine naar witte tellerplaten en klikte even op die van jou in het motorforum.

Dat ziet er schitterend uit zeg, keurig netjes. :Y

Wilde even kijken voor mijn bike, vanwege ze nu bij biketronic een inbouw setje hebben voor de gear indicator, en dat ziet er met inbouw en witte tellerplaten een stuk beter uit.

Is het een beetje te doen met het verwijderen van die km/toerenteller wijzers, ben zelf wel handig, maar heb altijd het idee dat het zo afbreekt die pennetjes.
 
:W Hi lawson,

:N Neen man, is a hell of a job. Reken maar op minstens een 3-tal uurtjes voor je deze klus helemaal geklaard hebt... Maar als kers op de taart en beloning voor de ondernomen efforts: het resultaat mag er wel best wezen, vind ik dan, niet soms?

Die wijzerplaten veranderen, daar moet je écht wel kaas van gegeten hebben, is geen jobje om "in een handomdraai" te regelen.

|( De weerstand van de "hardnekkig" te verwijderen wijzernaalden moet je ook nog eens haarfijn bepalen, want die zijn vooraf geijkt bij montage in de fabriek...

B| Dan nog eens de naalden spuiten... en terug netjes op zorgvuldige wijze monteren... en nadien hopen dat alle wijzernaalden het perfect doen...

:Y Een hele klus met steeds een bestaand risico dat één van de naalden afbreekt, zoals je reeds aangeeft...

;) You can do it, but be warned it's complete "at your own risk and peril, m8"!!!

But as they always say: "To become beautiful, you have to suffer sometimes..."

:W Greetz,
Grimeske.
 
Laatst bewerkt:
MMMMMMM , heb je me weer aan het twijfelen gebracht.

Het ziet er bij jou geweldig uit, dus zou ik het ook wel willen, maar als het zo`n gedoe is, en kans op een gesloopte teller unit, denk ik wat maak ik me toch druk, het werkt nu ook.

Bij biketronic hebben ze nu zo`n mooie versnelling inbouwkitje te koop, met een handleiding hoe en wat. :}

Omdat je de cockpit toch moet slopen wilde ik er ook gelijk witte wijzer platen :Y inzetten.
Nu heb ik gewoon zwarte platen en een losse gear indicator.

Het zou in ieder geval een klusje voor de winter zijn.

Vertel eens, hoe wip je die wijzers er af, heb eens ergens gelezen dat dat met een vork kan.

En staat er voorspanning op het wijzer asje, dus als je die wijzers gemonteerd draait dan het asje naar een 0 stand.

Voor ik het op m`n motor cockpit ga proberen, sloop ik eerst wel even een oude teller unit.
 
:W Hey Lawson,

De wijzertjes haal je er best héél voorzichtig langzaam af met behulp van twee theelepeltjes.

Hou de lepeltjes exact tegenover elkaar onder het wijzernaaldje, terwijl je langzaam het wijzernaaldje gelijkmatig optilt en van het centrumasje haalt.

8-) Wat het ijken betreft:

Vooraleer de naald te verwijderen deze eerst over het nulstelpunt halen en kijken waar de naald stilkomt, vervolgens de effectieve stilstandpositie van de wijzernaald in "vrije rustpositie" aftekenen met een vilstiftje op de onderliggende wijzerplaat.

Zo heb je het exacte markeerpunt (spanningspunt) bepaald waar je de naald terug moet brengen bij montage achter de vernieuwing van de witte tellerplaten.

:Y Eerst ff uitproberen op een gesloopte teller lijkt me zeker geen slecht idee. Daarop kan je jezelf oefenen zonder onherroepelijke schade aan te richten aan je goede instrumentenbord!!!

;) Véél succes gewenst...

:W Greetz,
Grimeske.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn er maar weinig die op je topic reageren grimeske, terwijl je toch top werk heb geleverd. *O*

Het is overal rustig in de topic`s, zal wel zijn dat iedereen nog op vakantie is. :W
 
:W Hey Lawson,

'( Zal inderdaad aan de vakantieperiode liggen...

:Y Nog ff afwachten hé...

:} Trouwens, bedankt voor je compliment, man.

En jij véél succes gewenst met de montage van je nieuwe witte wijzerplaten hé...

8-) Stuur me zeker wat foto's door als je de klus geklaard hebt, ok?

Thx m8!!!

_O- Greetz,
Grimeske,
België.
 
Terug
Bovenaan Onderaan