"nieuwe" Yamaha XJ750

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
13.316
39
56
Den Haag
#3
Verderzetting van het draadje in techniek: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/435179/Yamaha-XJ750-wat-eerst-te-controleren-1.html

Ok, hier komen de foto's; het is wel duidelijk dat een grondige wasbeurt als eerste op het programma staat ... Welk type denken jullie dat het is ? Het lijkt me Seca met een kuipje achteraf er opgezet ?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik voorzie hoge kosten...
 

Dutch

MF veteraan
Donateur
5 mrt 2003
7.624
2
Boxmeer
www.motorbazaar.nl
#4
Holy crap, dat poets je met een sponsje en sopje niet zomaar als nieuw. Stuurkuip is 100% achteraf erop gezet, motor is 99% een Seca.

Hopelijk is ie nog te redden, maar ik vrees met grote vrezen als ik de foto's zo zie -O-
 
16 jun 2008
82
1
#5
Check VIN.

Daarna: binnenkant tank inspecteren. Dat kan een dure of vervelende worden.
Ok, volgende keer zal ik het VIN zoeken. Qua kosten: ik zie het meer als een gelegenheid om er van te leren. Ik heb ‘m gratis gekregen en heb ‘m niet dringend nodig om te rijden: daar heb ik ander gerief voor, dus ik heb alle tijd :-).
 

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
80.652
38
44
Turnhout
Bezoek Site
#6
Ok, volgende keer zal ik het VIN zoeken. Qua kosten: ik zie het meer als een gelegenheid om er van te leren. Ik heb ‘m gratis gekregen en heb ‘m niet dringend nodig om te rijden: daar heb ik ander gerief voor, dus ik heb alle tijd :-).
Staat op kentekenbewijs

Leuk oefending hoor

Maar vergis je niet: de tijd samen met de kosten om deze motor in orde te maken, zijn hoger dan een gebruikte motor kopen. Dus daar hoef je het niet voor te doen (ook als je uren voor nop rekent).

Desondanks: het heeft alles wat een gemiddelde motor heeft, en is redelijk goed te besleutelen. Onderdelen zijn goed verkrijgbaar, nieuw of gebruikt. Is de Opel Kadet der motoren, zijn er miljardduizend van gemaakt.
 
Laatst bewerkt:

TripleXS

MF veteraan
23 jan 2003
7.215
1
Twente
#9
Sodeju wat een lijk...
Als leerproject prima, wil je dit uiteindelijk weer op de weg krijgen ga je er veel meer $ in steken dan de dagwaarde.
Dat hoeft opzich geen probleem te zijn; je kunt er nog jarenlang plezier van hebben.
Eerst de hogedrukreiniger, dan demonteren en onderdeel voor onderdeel netjes maken.
Blokken zijn bulletproof, even een vette lap erover en vooral doorspoelen!
Ken je het topic XJ/XS topic deel IV?
 
Laatst bewerkt:

Dutch

MF veteraan
Donateur
5 mrt 2003
7.624
2
Boxmeer
www.motorbazaar.nl
#11
Die eerste ook weer met zo'n grote stuurkuip. Ik moet zeggen dat die na mijn asfaltonderzoek 25 jaar geleden niet meer zo hoog op mijn favorietenlijstje staan. De combinatie stuurkuip, mindere achtervering en half versleten achterband is me bijna fataal geworden en ik de gevolgen zijn nog steeds zichtbaar aan m'n linker hand

 
26 jul 2015
152
1
47
Helmond
#12
Verderzetting van het draadje in techniek: Yamaha XJ750 - wat eerst te controleren ?

Ok, hier komen de foto's; het is wel duidelijk dat een grondige wasbeurt als eerste op het programma staat ... Welk type denken jullie dat het is ? Het lijkt me Seca met een kuipje achteraf er opgezet ?













Aan de foto's te zien,zou ik voor een Maxim uitvoering met een vreemde kuip gaan.
Deze kuip hoort zo te zien echt niet bij deze motor.
Hopelijk ziet het er erger uit,dan het is.
 
29 nov 2009
9.633
21
#13
Aan de foto's te zien,zou ik voor een Maxim uitvoering met een vreemde kuip gaan.
Deze kuip hoort zo te zien echt niet bij deze motor.
Hopelijk ziet het er erger uit,dan het is.
Een Maxim is het zeker niet,dat is een custom uitvoering,dit is gewoon een XJ750 SECA met inderdaad een kuipje
wat er niet standaard op hoort.