"nieuwprijs" Diversion 600

trihorn

Rookie
1 mrt 2006
3
0
Hallo allemaal,

Bij mijn zoektocht naar een leuke motor kwam ik bij een dealertje twee splinternieuwe diversions tegen, 0 km op de teller en twee jaar fabrieksgarantie.

Het enige is, dat de div volgens mij in 2003 uit productie is gegaan...
dus eigenlijk een drie jaar oude motor, maar tegelijk een splinternieuwe...

Volgens mij kostte de diversion in 2003 rond 5.750,-.

Heeft iemand ideeen over wat anno 2006 een realistische prijs is voor deze "nieuwe" motor?
 
Laatste productiejaar was 2003. Daarna mocht het niet meer van Europa zonder strenge aanpassingen qua uitlaat enzo, ergo Meneer yamaha dacht "laat maar voor de moejte".
Daardoor kun je nu nog altijd nieuwe diversion vinden die geen kilometer gereden hebben of zelfs nog in de kjrat zitten, maar die toch dateren uit 2003. Hoe het in Nederland zit weet ik niet, maar In belgie moeten dergelijke overjaase 'nieuwe' fietsen WEL degelijk INgeschreven zijn voor eind 2003, anders kunnen ze nooit meer legaal in het verkeer worden gebracht. Daaruit volgt dat je bij aankoop in 2006 van een eind2003 ingeschreven fiets je in feite een Tweedehands van 2 jaar oud koopt.
Zelf heb ik een div600 voor mijn vriendin gekocht in maart2004, die was ingeschreven in dec2003, en werd nu verkocht als tweedehands met NUL kilometer (em zat nog in de krat toen we hem kochten). De prijs TOEN was ongeveer 5300E (met 1600 inruil der af voor een virago535, 1986 werd dit 3700E).
Indien je NU koopt in Belgie mag je naar mijn gevoel niet meer dan 4500E betalen, en zelfs dan moet je er nog wat extra bij krijgen zoals een ketting+slot etc ....
Aangezien de nederlandse prijzen hoger liggen dan in Belgie, lijkt mij 5000 toch het max!
Confronteer de verkoper ermee hé: 4500E meeneemprijs, te nemen of te laten, wedden dat ie toehapt!
 
Aangezien de nederlandse prijzen hoger liggen dan in Belgie, lijkt mij 5000 toch het max!

Lijkt mij ook. Overigens kan die in Nederland wel worden ingeschreven op het moment dat hij de weg opgaat. Waarschijnlijk zit er nu ook nog geen kenteken op (wat hier in tegenstelling tot in Belgie voertuiggebonden is). Is de moeite van het checken even waard. Het maakt jou nu niet uit omdat je ziet dat hij echt splinternieuw is, maar als je hem over een paar jaar verkoopt maakt het wel uit welke datum er op het kentekenbewijs staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan