• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Ninja 250 kan geen contact meer maken

Koen85

Die hard MF'er
Lid geworden
13 dec 2007
Waarderingsscore
0
Iemand een idee? Kwam erjuist bij mijn ninja aan en ik draai de sleutel om en er gebeurd gewoon niets, de lichtjes beginnen niet de branden en hij wilt niet starten. Het is niet de startonderbreking want deze staat in de juiste stand. Wat kan het nog zijn? Is er misschien nog iets simpel wat ik over het hoofd zie? Ze is namelijk nog maar 1,5jaar oud met 24000km op, de bat kan het toch niet zijn wel? Ga het morgen eens met reservesleutel proberen....

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ze staat niet echt op een veilige plek :s

Kras om te beginnen eens flink en vaak met doodgewoon potlood (=grafiet) op de contactsleutel; je ziet het nauwelijks of helemaal niet maar ik heb er al heel wat (contact)sloten mee op orde gekregen, vooral op platte sleutel(tje)s.

Verder hangt er hopelijk geen rommel aan die sleutel(ring) want dat kan voor wringen/slijtage zorgen.

Ook nog een kansje dat klemmen niet muurvast op brandschone accu-polen zitten.

Laatst bewerkt:
hoe lang staat ze al stil?
Accu overleden kan wel maar ineens compleet dood zie je nie vaak. Wel effe zeker van zijn dus meten.

Als er echt helemaal niks gebeurd zou ik eerst je zekeringen eens effe na lopen.
Beter nog gewoon effe vervangen, soms zie je haast niet als d'r 1tje stuk is.

Werkt dat niet kun je verder gaan zoeken.

Ze stond nog maar een namiddag stil dus snap er niets van, zal die zaken strak eens proberen te chekken alvast bedankt iedereen

Ben er juist nog langsgeweest, reservesleutel was geen hulp, durfde niet naar de zekeringen en batterij kijken omdat het aan het regenen was en ik niet genoeg tijd heb, zal als ik terug ben van het weekend dit eerst controleren, heb ze zo veilig mogelijk geplaatst dus ze moet het maar overleven....

Ondertussen is er iemand langsgeweest die de algemene zekering vervangen heeft want die was gesprongen en toen kwam er rook uit de kabels vlak naast het stuur, dit betekend dus niet veel goeds.... De moto is nu bij een kawasaki dealer dus we zullen wel zien.... Hopelijk valt wat er ook aan de hand is toch onder de garantie.....

Ondertussen is er iemand langsgeweest die de algemene zekering vervangen heeft want die was gesprongen en toen kwam er rook uit de kabels vlak naast het stuur, dit betekend dus niet veel goeds.... De moto is nu bij een kawasaki dealer dus we zullen wel zien.... Hopelijk valt wat er ook aan de hand is toch onder de garantie.....

He bah dat rook heb ik ook wel eens gehad alleen bij mij klapte de spaningsregelaar onder de tank

Terug
Bovenaan Onderaan