• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

NOG een honda 350 four !

murasit

Rookie
Lid geworden
9 feb 2012
Waarderingsscore
0
Dag motor forummers!

seit ongeveer 3 weekjes ben ik de trotse eigenaar van een olijfgroene honda 350 four uit '74.. Ik heb het beestje met 17000 op de teller gekocht, en los van een klein beetje afgespatte verf en een roestig 4 in 1 systeem ziet ze dr piekfijn uit!
Nou heb ik de motor (mn eerste) gekocht omdat ik binnenkort verhuis en nogal wat heen en weer wil rijden, dus een grootschalige restauratie laat nog even op zich wachten.
Betrouwbaar rijklaar maken is wel een punt..
In dat kader had ik een paar vraagjes. De motor loopt en ik rij dr al aardig vaak op, veel op de snelweg en dat doet ie ook makkelijk. sinds ik dr een elektronische ontsteking in heb zitten start ie meestal vrij snel en eenmaal warm trekt ie zonder al te veel moeite naar 140.
Maaarrr dr zijn een paar probleempjes!
-verbruik is gemiddeld 1 op 13/14
- hij loopt stationair bokkerig en onregelmatig
- soms als ik m koud start loopt ie een tijdje(voordat ik ga rijden) heel onregelmatig waarbij die afslaat zodra ik geen gas bijgeef (of de stationair stelschroef enorm veel aandraai waarna die ineen keer naar 9000 toeren schiet)
- en mijn grootste zorg: bij mijn laatste ritje (ong. 1 uur snelweg met passagier) bleken bij aankomst de carbs uitlaatgassen uit te braken! (ik eerst denken dat mn buddy aant smeulen was :+ )
zou mn ontsteking misschien te vroeg staan afgesteld? en zo ja waarom zou ik er niet eerder last van hebben gehad? En vooral, is het slim om te gaan rijden?

Nou, ik zou enorm dankbaar zijn op een reactie, alleen al dat je de moeite neemt om door mn verhaaltje te ploegen :)

verder aan alle cb350 rijders en andere lui hier, super forum! heb tot nu toe ALLES op dit hier gevonden wat ik weten moest :}

full

:+

UItlaatgassen als in rook? Of brandstof ?

De vlotter naalden kunnen blijven hangen, dan stromen de vlotterbakken over en dat kan dan idd uit je carbs stromen.
Dit kan ook je hoge verbruik en slecht stationair verklaren ( hij krijgt dan veel de veel benzine )
Soms helpt even tikken met een schroevendraaier tegen de vlotterbakken aan om het kleine vuil wat er dan inzit eruit te krijgen, anders de carbs uit elkaar en schoonmaken.
Wat me in jouw geval wel de beste optie lijkt.

Controleer ook eens of er vuiligheid in de benzine zit als je dat uit de aftapschroeven laat lopen.

Laatst bewerkt:
@Tetter

gassen als in rook. het zag er letterlijk uit alsof mn buddy in de fik stond.. hm dat zou ik wel moeten merken toch, als de carbs overstromen? ik heb wel toen ik erop ging rijden benzine reiniger in de tank gegooit. en dacht vervolgens de vlotterbakjes even af te tappen, maar de aftapschroeven zaten muurvast :s misschien dus inderdaad toch demonteren? ben hier alleen niet zo'n held in en heb gehoord dat t een hels karwei is om ze weer terug te zetten..

Hoi, te gekke motor heb je gekocht! en dat zonder foto`s!
ik zou ivm dat onregelmatig lopen en omhoog schieten in toeren even met remmenreiniger op je inlaatrubbers spuiten als hij loopt, als hij dan reageert, zijn ze gescheurd en moet je die vernieuwen.

Succes en het komt helemaal goed hoor, geduld is een schone zaak (en een beetje zakgeld)

allereerst welkom.

als je een uur met passagier op de snelweg rijdt met vol gas op een motor uit 1974 dan kan je soms wel eens tegen wat "problemen"aanlopen. Als je iets rustiger rijdt en zonder passagier, rookt die dan ook? Brandstofverbruik zal dan ook fors naar beneden gaan.

Remmenreiniger die hier staat is een goede
Ook synchroon stellen van de carburateurs zou kunnen helpen

he bedankt voor de tips! ik zal het met de remmenreiniger gaan proberen, hoe zou die moeten reageren? of wijst zich dat wel?
maar zo te horen is de kans het grootst dat het aan de carburateurs ligt.. die zal ik sowieso maar laten afstellen door iemand die daar meer verstand van heeft (en zelf natuurlijk kijken om te leren!)
dat roken deed ie voor het eerst en dit was ook voor het eerst dat ik zo'n rit heb gemaakt met iemand achterop.
Het verbruik is wel gemiddeld zo hoog.
Zal ik hier nu trouwens mee gaan rijden? ik moet namelijk terug naar huis met de motor (ditmaal alleen) maar ik wil ook weer niets stukrijden.

welkom murasit .
succes met je cb 350 four restauratie .

ben zelf ook bezig met restauratie van mijn 350 four :
[TOPIC=269726/]honda cb 350 restauratie[/TOPIC]

Als ie zoveel verbruikt ; luchtschroeven , stand van de gasnaald, oude bougies, niet synchroon, stationairsproeiers verstopt (alles dan via de hoofdsproeier) en...wellicht je electronieke ontsteking niet goed afgesteld......

Rook uit de carbs : de carterontluchting komt als hij goed aangesloten is uit op het luchtfilterhuis en de gassen worden vervolgens weer de motor ingezogen . Als daar veel rook uitkomt (die dan vaak via de steenharde rubbers erlangs lekken, of uit het luchtfilterhuis zelf...)dan kunnen je veren wel eens versleten zijn, of je klepseals...

enneh 17.000 :+ _O- :W

Laatst bewerkt:
he triaatje
volgende week ga ik de carbs maar is afstellen, als dat niet afdoende werkt ga ik ze demonteren ultrasoon laten reinigen en op een revisieset trakteren. maar om financiele redenen liever even :N
ik denk niet dat de veren of klepzittingen versleten zijn, dat zou ik toch wel aan meer merken? iig walm uit de uitlaat bij versleten veren en dat heb ik niet..
Maar misschien dat mijn ontsteking te vroeg staat en dat ie uitlaatgassen terugblaast door de inlaatklep? weet niet echt of dit mogelijk is? Hij doet dit btw alleen als ie heel warm is, als ik zonder passagier rij rookt ie het al niet meer.

"enneh 17.000 :+ _O- :W "

tja, ik had er zelf ook al mn twijfels bij.. maar aan de andere kant is ie in 2005 gekeurd voor een kentekenbewijs, dus daarvoor miss lang stilgestaan? ook loopt ie (met zn slecht afgestelde carbs) nog makkelijk 155km/h zonder wind mee oid. dat is volgens mij wel ongeveer de topsnelheid van die dingen..
verder ben ik natuurlijk geneigd om alles te geloven wat bevestigd dat mijn eigenste motor een uniek geweldig exemplaar van onbesproken rijgedrag is :] , maar dat zal vooral aan mij liggen:)

welkom murasit .
succes met je cb 350 four restauratie .

ben zelf ook bezig met restauratie van mijn 350 four :
[TOPIC=269726/]honda cb 350 restauratie[/TOPIC]

ja! te gek, ik had het topic al doorgespit, lijkt me heerlijk om m zo grondig te restaureren. Ik hoop dat met mijn motortje ook eens te gaan doen!

Terug
Bovenaan Onderaan