Heb het wel geprobeerd met motor aan maar durf niet te zeggen of ik licht aan of uit had. Probeer ik ook morgen ff.DC volt is waar ik hem ook op zet als ik mijn accuspanning gewoon wil meten toch? Die weet ik namelijk wel te vinden op de meter
Ik laat me morgen weer horen!
Het knipperrelais is goed. Er zal ergens een massadraad slecht kontakt maken.
Was het originele knipperrelais eentje met twee of met drie aansluitingen. Ik vermoed 2.
Voor het nieuwe relais zal je dan een extra massadraad moeten aanluiten want dat is een driedraads geval.
probeer eerst eens of hij het wel doet als de motor loopt bij 3000 tpm met verlichting uit.
Zet je meter op dc volt bereik 20 volt.
Zet de zwarte meetpen op de min van de accu en de rode op het relais.
Meet op allebei de pennen met de richting aan.
het kan zijn dat je meter te traag is om de pulsen te meten.Zo... thuis en tijd van meten...Met verklikker lampje eruit geen verschil. Zwak knipperlicht op de juiste plek.
Met verklikker lampje erin geen verschil. Zwak knipperlicht op alle RAW gelijktijdig.Met verklikkerlampje eruit, motor uit, RAW links/rechts aan: 8.00-8.66V andere pen relais 12.6V
Met verklikkerlampje erin, motor uit, RAW links/rechts aan: 7.95-8.20V andere pen relais 13V
Gewoon met het relais aangesloten de 2 aansluitingen kortsluiten.Dat de meter prut is dat is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
Je bedoelt relais eraf en kabels van de motor met elkaar verbinden of met relais erop de contacten overbruggen?
v.d.v. in "pinkers thruxton"
Je moet het indicatielampje anders aansluiten.
Het zit nu tussen de + van links en de + van rechts.
Je moet hem aansluiten met diodes.
Een diode met de anode aan de + van links, de ander anode aan de + van rechts.
De beide cathodes aan elkaar en aan een pootje van het indicatielampje en het andere pootje van het indicatielampje aan massa.
Beide draadjes van het lampje halen.
Een van die draadjes vastmaken aan de anode van de ene.
Ander draadje vastmaken aan de anode van de andere diode.
Beide diodes met de cathode aan elkaar maken samen aan een aansluiting van het indicatielampje.
andere aansluiting vaan het lampje aan massa maken.
De stroom door een diode gaat alleen in de richting van het pijltje.[afbeelding]
Dan heb je een diode brug nodig van je verklikker naar je linker en rechterkant.
nu krijg je een stroom over je verklikker en die loopt dus van links naar rechts.
mocht je er niet uit komen kan ik er een voor je in elkaar solderen.
Edit: je kan proberen je verklikkerlampje los te koppelen, als alles dan normaal werkt maar je hebt geen verklikker ,heb je dus het bovenstaande nodig
Zou je met die diodes aan de slag willen geef maar een brul, stuur ik je ze toe voor het exorbitante bedrag van 0,0 Euro.
Trek je ze uit je spaceshuttle?
Maar top! Bedankt voor het aanbod alvast
Gewoon met het relais aangesloten de 2 aansluitingen kortsluiten.
Je raw's moeten dan gaan branden aan de kant waar de schakelaar naar toe staat.
Als je het relais overbrugt en de raw's branden dan wel goed dan is het zeker dat het relais niet voldoende spanning doorlaat.Zo, brommer weer terug vandaag...Motor op contact, schakelaar naar links (of rechts), de 2 contacten van het aangesloten relais doorverbonden: De kant waar ik hem op instel gaat feller constant branden, maar de niet ingeschakelde kant gaat wel ook branden. Maar dus minder fel en niets knippert.
Als je het relais overbrugt en de raw's branden dan wel goed dan is het zeker dat het relais niet voldoende spanning doorlaat.
Waarschijnlijk heb je van klote raw's met een stuk of 5 leds in serie en die hebben minimaal 12 volt nodig.
Je hebt een relais nodig die wel de volledige spanning doorlaat of raw's die tevreden zijn met een lager spanning.
Dat de andere kant zwak oplicht komt door het indicatielampje, de oplossing daarvoor is hier al eerder gegeven met de diodes.