Nog maar één: Even voorstellen.....

repesteeltje

MF'er
24 apr 2003
90
0
Franeker
Hallo allemaal!

Zal me even voorstellen:
Ben Jan Zeinstra, 29 jaar en woon in Franeker....(ligt trouwens in Friesland, btw)
Ja, sorry het huis woont in Franeker, in hart en nieren ben in een Harlinger.
Het motorpapiertje heb ik nu ongeveer 10 jaar, de eerste motor kwam al zeer spoedig en dat was een kanariegele Honda CB 400F Super Sport. Na de nodige kilometers ben ik overgestapt op de motor van een kennis. "Zegge...Mooie machine, durf het niet te vragen....Maar mag ik....?" Een bloedrode Honda CB 750F2. Het toeval wou dat ie te koop was en om dan weer terug te gaan naar 400cc? Nee!
Helaas zoop die dame olie, bleek een trekje te zijn van dat model. Nu rij ik al enige jaren op een Yamaha Virago 700 (nee, geen 750, dit is de amerikaanse uitvoering.) en heb daarmee half Europa onveilig mee gemaakt. :] Verder heb ik nog een CZ 125b van 1947 in de garage staan, de bijpassende aanhanger Pav 40 (denk aan een kruiwagen die achterstevoren rijd) staat in de woonkamer.

Wel dat zal het zo'n beetje zijn...
Ik hoop jullie nog eens op het asfalt tegen te komen! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Welkom!

Maar is het niet RepeLsteeltje? :9

De naam was ooit eens als geintje bedoeld. In de haast is de L achtergebleven. Vond het wel best, ben altijd iets anders geweest dan de rest......


Mmmm de motorfoto zit hier als een attachment bij, hoe krijg je die trouwens zo leuk in het scherm?

Bijlage: motor.jpg
 
De naam was ooit eens als geintje bedoeld. In de haast is de L achtergebleven. Vond het wel best, ben altijd iets anders geweest dan de rest......


Mmmm de motorfoto zit hier als een attachment bij, hoe krijg je die trouwens zo leuk in het scherm?
Je post ff wijzigen d.m.v. dit
edit.gif
knopje rechts boven je post en [*attimg] toevoegen zonder *.
 
Hé!!!! Dat lijkt mijn motor op de zeedijk wel?!? o-)

Mmmmm lukt nog niet echt.....
Gaat ook moeilijk, dit en je werk tegenlijk doen....
Een andere keer maar eens wat beter bestuderen.

Maarre de CZ is als bijlage in het vorige berichtje gezet.
Voor de geintereseerden heb ik ook nog wel ergens een fotootje van een aanhanger liggen.
 
Laatst bewerkt:
Da's toevallig, ik ook.... ;)
Vertel, vertel!

Nu heb ik met een uit Sumar....
Daar zit ik vanavond ook, toevallig..... :)
 
Gerda Bijlsma, was in 1985. Haar zus heet Janet.
Wie en Waar in Sumar, misschien ken ik haar wel. :)
 
Mmmm '85, toen was ik nog een heel klein broekie op een skelter.
Bijlsma, van bakkerij Bijlsma?

Waarschijnlijk ken je haar wel, volgens mij kent iedereen iedereen daar in Sumar: Janna Romkes. 2 Weken geleden haar nog opgepikt met de motor, mischien heb je me gehoord? De pijpen zijn niet bepaald gedempt om het maar zacht uit te drukken...

Verder ben ik nog begeleiding bij de explorergroep van de scouting De Twirre in Bergum. Dus er is best kans dat je me vaker hebt voorbij zien gaan. :]
 
Ze hadden geen bakkerij, ze woonde op de Achlumerdijk.
Als ze op de Vrieswei woont, dan heb ik je weleens gezien en gehoord, dan kom je nl op zo'n 30 meter bij mij langs.
Maar hier komen zo vaak motors langs, vooral met mooi weer, richting Eastermar, is een ca. 6 km lange rechte asfaltweg zonder hobbels en kuilen waar je even flink kunt gassen. 100 keer beter dan de wâldwei waar ik dagelijks overheen moet, wat een kl*te weg. :]
 
Nee, dan ken ik hun niet. (je kunt niet alles hebben)

Wel dan staat het vast dat je me gehoord hebt. O-)
Ja, die weg hebben we toen ook afgereden, het was haar eerste keer achterop de motor en dan doe ik liever eerst even rustig aan. En het bevalt haar nu prima!
Zal van het weekend eens opletten of ik je (groene?) motor zie.

De Wâldwei, spreek me er niet van....
Alles gaat goed, totdat je een sukkel hebt die er met een sukkelgang van 70 overheen sukkelt. Ik heb één jaar bij Philips Drachten gewerkt en in de weekenden als taxichauffeur gewerkt, dus ik heb de kilometers over die weg wel gemaakt en de diverse wrakken in de berm zien liggen.
Nee, ik rij voorzichtig op die weg en hou mijn hart vast als ik weer één over die doorgetrokken lijn zie jagen. :r

groet.
 
Alles gaat goed, totdat je een sukkel hebt die er met een sukkelgang van 70 overheen sukkelt.

Inderdaad, en de meesten denken ook nog dat je er maar 80 mag terwijl je er 100 mag en wat doe je dan, precies inhalen terwijl dat eigenlijk niet verantwoord is. De weg heet niet voor niets de dodenweg.

Ik woon trouwens op de Noordmansstraat, zwarte Alfa voor de deur, als jullie eens zin hebben in een kopje koffie, de deur staat altijd open. :)

Durk.
 
A! kijk, Alfa...!

Niet dat ik er nu een heb, maar ik had een 33. Rij nu in een zwarte 205, geen bijzonderheden, alleen dat ie mij brengt waar ik moet zijn.

Maar voor een kop koffie kom ik zeker eens een keer langs.
Rij je ook de elfstedentocht? :}

Zal nu gaan (naar Sumar), hoor/lees je reactie maandag. Prettig weekend!

Groetjes Jan
 
als ik weer één over die doorgetrokken lijn zie jagen.


Hé Goose,

Heb je die nieuwe doorgetrokken lijn gezien?
Als deze niet duidelijk meer is?
Het rijdek is ook een stuk opgeknapt, je rijd weer zonder je stutje te beschadigen.. *D

B.t.w. It was me, die zondag voorbij reed..
 
Nee, ik heb die lijn nog niet gezien, kon zaterdag nl de wâldwei niet opkomen.
Ze waren toen met de weg bezig. Ligt nu zeker allemaal grind op.
En ja, ik heb je gisteren gezien en gehoord, wat een lawaai zeg :} en dat met ca. 2000 t/pm, kun je nagaan als je gas geeft. De buren stonden ook al voor het raam, maar ja dat zijn ook motorgekken. *D
 
Laatst bewerkt:
Ben er vanochtend overheen geweest. Nee, de weg was prima.
Complimentje voor de heren en dames wegwerkers! :}
Hij was schoon, vlak en strak en nieuw geschildert.

Tja, dacht zo, motors worden regelmatig over het hoofd gezien. Dan moeten ze 'm maar horen. De pijpen zaten er op toen ik 'm kocht en het beviel me wel.
Blij dat je buren het ook konden waarderen. D'r is niets beter dan goede buren.
 
Op maandag 05 mei 2003 17:08 schreef repesteeltje het volgende:
ja Goose, that's the man....

Ja, die bedoel ik. Een beetje erg apart, maar hij heeft gigantisch veel materiaal. Vooral van motoren van voor pak 'm beet '88. Daarna is er niet zo veel schademateriaal meer wat hij heeft staan (daar heb ik wel weer andere adresjes voor) maar hij heeft ook gigantisch veel materiaal zoals kleding, helmen, laarzen etc. Niet het nieuwste, maar daar zijn de prijzen ook naar. Tenminste als hij je een beetje mag. Het is een apart mannetje en je moet 'm kennen. Gelukkig is een oom van mij een hele goede kennis.....

Dus als je eens iets nodig hebt, wil ik wel zien of ik een gaatje heb.
Ik ga hier even verder:
Ik zoek eigenlijk alleen het kunststof gedeelte, dus spatborden, tank en zijkapjes. oh ja, en een buddyseat.
Maar als je eens zou kunnen vragen, zou ik dat zeer op prijs stellen.
Ik heb hem 2 jaar geleden al eens gebeld, maar toen hadden ze niks liggen van een Honda XR500R.
Dit is niet de mijne, maar zo ziet hij er wel uit.
full
 
Ik heb hem 2 jaar geleden al eens gebeld, maar toen hadden ze niks liggen van een Honda XR500R.

Wel, als hij zegt dat ie daar niets van heeft liggen, dan zal dat ook wel zo zijn.

Ik ben geen expert op het gebied van de XR500R, maar ik meen een jaartje terug een paar van die dingen te hebben gezien bij Frans, Tja Frans wie? Dat weet ik niet (meer), maar hij had vroeger een zaakje (Am. motor & auto import) in Oosterbierum. De zaken gingen goed en een jaartje terug heeft hij in Dronrijp een zaak geopend en daar had hij 3 dergelijke machines staan, alles in 1 koop (loop & sloop en dergelijke).
Ach wat doe ik stom, telefoongids:
Bleeker Frans
De Alde Mar 7
9035 VP Dronrijp
(0518) 48 13 91
fax 0518 481037
mob. 06 53891209
Die dingen zal hij wel niet meer hebben staan, maar wie weet kan hij iets meer vertellen.

Wel, suc6 en ik hoor het wel!

Groetjes, Jan 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan