nokas probleem zzr1100

DUC-zilla

Die hard MF'er
25 okt 2001
424
0
onbekend
een maat van mij heeft een zzr1100 ik meen uit 1997, die zeer duidelijke gebruikssporen(pitting) heeft op de nokken van zijn nokkenassen, dit schijnt vaker voor te komen doordat ze een verkeerd of onvolledig hardingsproces op de nokken hebben losgelaten, zijn machine heeft overigens pas 35000 km gelopen.
iemand hier ook ervaring mee en misschien zodoende een oplossing, dus een andere oplossing dan het blok wisselen of onderdelen vervangen??!!

alle ervaringen zijn welkom!!!
 
een maat van mij heeft een zzr1100 ik meen uit 1997, die zeer duidelijke gebruikssporen(pitting) heeft op de nokken van zijn nokkenassen, dit schijnt vaker voor te komen doordat ze een verkeerd of onvolledig hardingsproces op de nokken hebben losgelaten, zijn machine heeft overigens pas 35000 km gelopen.
iemand hier ook ervaring mee en misschien zodoende een oplossing, dus een andere oplossing dan het blok wisselen of onderdelen vervangen??!!

alle ervaringen zijn welkom!!!


Shell pura tanken..wat verwacht je nu?
 
Durf het bijna niet te vertellen, mijn 1993 GPZ900R heeft dat ook.
Bij navraag bleek dit niet bijzonders te zijn volgens de monteur bij
een zeer goed bekend staande Kawasaki dealer...
Helemaal ok is het uiteraard niet, maar ik ben er niet echt bang voor.
Binnenkort weer een keer kleppen stellen dan heb ik weer een update voor
jullie, en waarschijnlijk met foto's.
 
als er wat pitting opzit niks aan de hand
bij de volgende beurt weer goed controleren hoe hard dat slijt
ik heb het ook bij mijn soesje gehad en er nog 40.000 mee gereden voordat ik hem ingeruild had en de pitting was nog steeds acceptabel
 
Kawa staat bekend om pitting bij de nokken. Maar wat ik dan niet snap, mijn kawa zxr 750 heeft 90000KM gelopen, zuipt geen druppel olie, en de nokkenassen zien er uit alsof ze nog nooit gebruikt zijn.

Of ik heb een gereviceerd blok dat kan natuurlijk ook...
 
Terug
Bovenaan Onderaan