Daar zit echt geen volle tand verschil in.
In mijn geval was het zo: Wat ik ook deed qua timing werd het er alleen maar erger op. De lengte van mijn NAK was wel nog ruim binnen de limieten
Gebruik je een gradenschijf????
Zonder blijft het gissen en natte vingerwerk.
Ik heb geen gradenschijf gebruikt. Deze heb ik niet tot mijn bezit.
Daar de tandwielen geen verstel mogelijkheden hebben en de rek van de ketting binnen limieten valt kan ik mij haast niet voorstellen dat dit fout kan zijn, aangezien de andere mogelijkheden qua vertanding ook niet overeen kwamen.
Maargoed, ik kan het alsnog fout hebben
Daarom even een gradenschijf scoren.
Meten is weten, nu is het alleen maar hopen.
Maak het niet nodeloos ingewikkeld voor hem..., ik heb niet echt het idee dat als hij een gradenschijf heeft dat hij dan ook meteen exact weet hoe dit te gebruiken..
In de tijd dat we hier gediscussieerd hebben, had hij die nokkenas allang een tandje kunnen verzetten
Zoals ik al zei: De andere mogelijkheden die ik geprobeerd heb met de inlaat- en uitlaatnokkenas een tandje te verzetten maakte het alleen maar erger. Maargoed, Bij de volgende beurt kleppenstellen zal ik zorgen dat ik een gradenschijf in huis heb.
Dat ik niet als monteur bij een auto- of motorgarage werk wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet zou kunnen begrijpen hoe een gradenschijf werkt.
Euhhhhh, dat is bij JOUW motor zo geconstateerd, hier ligt het wellicht hééééél anders...
En trouwens...., persoonlijk zet ikzelf helemaal NIKS terug in elkaar als ik niet voor 101% zéker ben dat het ook absolúút goed is, anders gaat de deksel er gewoon niet op.. period !!
Euhhhhh, dat is bij JOUW motor zo geconstateerd, hier ligt het wellicht hééééél anders...
En trouwens...., persoonlijk zet ikzelf helemaal NIKS terug in elkaar als ik niet voor 101% zéker ben dat het ook absolúút goed is, anders gaat de deksel er gewoon niet op.. period !!