Wie kan mij uitleggen hoe een nokkenasketting van een Suzuki LS650 van 1989 vervangen moet worden ?
Moet ik hiervoor het motorblok uit het frame halen ?
Nee blok hoeft niet uit het frame. De ketting breken dan nieuwe ketting door trekken met de oude. Wel eerst het juiste aantal schalmen bepalen. Dan weer klinken met een klink tool.
Nee blok hoeft niet uit het frame. De ketting breken dan nieuwe ketting door trekken met de oude. Wel eerst het juiste aantal schalmen bepalen. Dan weer klinken met een klink tool.
Rechtercarterdeel eraf, kleppendeksel eraf, nokaskettingwiel eraf en nog wat meuk, naks eruit, oude ketting eruit, nieuwe erin en de zooi afstellen.
hier heb je wat plaatjes
Het werkplaatshandboek heb ik, maar daar staat de reparatie in met het blok uit het frame.
Ik dacht : misschien is er een manier waarbij je het blok niet hoeft te demonteren.
Rechtercarterdeel eraf, kleppendeksel eraf, nokaskettingwiel eraf en nog wat meuk, naks eruit, oude ketting eruit, nieuwe erin en de zooi afstellen.
hier heb je wat plaatjes
Rechtercarterdeel eraf, kleppendeksel eraf, nokaskettingwiel eraf en nog wat meuk, naks eruit, oude ketting eruit, nieuwe erin en de zooi afstellen.
hier heb je wat plaatjes
Oké. Bedankt Raymond. Ik kan niet verder zakken dan plm. 1cm., dat is niet genoeg om het kleppendeksel over de nokkenas te krijgen. Ik ben bang dat toch het blok uit het frame moet.