Nordschleiffe-vakantie?!

Daarom staat het racen ook tussen quotes! Overigens, als het niet te druk is kun je best veilig met je knietjes aan de grond over het circuit boenderen :} . Je moet alleen niet het uiterste van jezelf en de motor opzoeken omdat foutjes heftig worden afgestraft op de 'groene hel'...

Feit is dat de Nordschleife het enige permanente circuit ter wereld is met 'straat qualificaties', m.a.w. je bent gewoon verzekert. Niet geheel onbelangrijk dunkt me!!!

Als laatste en voor mij erg belangrijk, het is zéér prettig aan het begin van het jaar te weten op welke dagen je terecht kunt op de Ring, is het prachtig weer dan gá je gewoon in tegenstelling tot ALLE andere circuits waar je vooruit betaald om vervolgens een grote kans te lopen dat je niet gaat omdat het giet :r :r :r :r :r . Wéér 100 euro armer...

En nu niet zeggen dat je ook lol kunt hebben op een natte baan (nog afgezien van de reis zodat je al met natte nootjes op je buddy zit te rillen), we hoeven geen prijs te winnen en m.i. is sturen/remmen/accelereren alleen dán leuk als het circuit droog is :] . Maar goed, dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening, ik zou er ook geen hele week vakantie houden. Gewoon iedere zomermaand een dagje uit is al leuk genoeg 8-) .

Verzekerd racen is voor mij een onbekend verschijnsel, maar kan me wel voorstellen dat je dat belangrijk vindt.

Trouwens op de GP strecke van de Nurnburgring worden ook circuitdagen gehouden, hierbij hoef je NIET van te voren in te schrijven.
Dit is ook voor niet licentiehouders en je betaalt gewoon op de dag zelf, dus deze is een uitzondering op hetgeen jij stelt.
Maar je hebt gelijk, racen in de regen is minder leuk, echter als je eens een keer in de gelegenheid zou komen om eens met echte regenbanden op een natte baan te rijden weet je niet wat je overkomt.
Zelfs een knietje aan de grond op een kletsnatte baan is geen probleem :9
 
Hahahahahaa M-F Die-Hard vakantie met z'n alle de dolomieten in, dat kan noooit goed gaan....
 
een dagje per maand :? minimaal 4 daagjes per maand! :P

Ik heb geen geldboom in de tuin staan, jij wel? Een keer per maand alleen al aan benzine en 6 ronden kaart 110 euro uitgeven is al duur zat...

Helaas is voor mij het break-even punt voor een jaarkaart niet haalbaar, zoveel vakantiedagen heb ik niet eens :( .
 
Ik heb geen geldboom in de tuin staan, jij wel? Een keer per maand alleen al aan benzine en 6 ronden kaart 110 euro uitgeven is al duur zat...

Helaas is voor mij het break-even punt voor een jaarkaart niet haalbaar, zoveel vakantiedagen heb ik niet eens :( .

Je kunt toch in de weekenden gaan.... :P
 
Verzekerd racen is voor mij een onbekend verschijnsel, maar kan me wel voorstellen dat je dat belangrijk vindt.

Trouwens op de GP strecke van de Nurnburgring worden ook circuitdagen gehouden, hierbij hoef je NIET van te voren in te schrijven.
Dit is ook voor niet licentiehouders en je betaalt gewoon op de dag zelf, dus deze is een uitzondering op hetgeen jij stelt.
Maar je hebt gelijk, racen in de regen is minder leuk, echter als je eens een keer in de gelegenheid zou komen om eens met echte regenbanden op een natte baan te rijden weet je niet wat je overkomt.
Zelfs een knietje aan de grond op een kletsnatte baan is geen probleem :9

Heb begin jaren 90 drie keer meegedaan aan een GP-strecke training met MSC Porz http://www.msc-porz.de/ Deze uitzondering op de regel was ik even vergeten :z .

Mij is echter opgevallen dat veel mensen op het GP circuit véél meer risiko's nemen omdat de baan veel veiliger oogt dan de Nordschleife.
Dat geldt zeker voor de 'coureurs' die op slicks rijden, dát zijn pas kamikaze piloten!!! Zij rijden vaak op een afgetrapte 2-takt GP-racer of superbike motor en drukken je LETTERLIJK van de baan of rijden je LETTERLIJK in de wielen.

Ik heb mijn camera laten meelopen en telde in één sessie van 20 minuten zeker 10 ongevallen waaronder 6 motorrijders die samen het gras in doken met een dode als gevolg...

Misschien is het tegenwoordig veiliger door MSC Porz georganiseerd, persoonlijk vond ik de verschillen tussen nationale coureurs op slicks met een echte racer en anderen die op noppenbanden en een enduro ééncilinder rond reden in dezelfde groep nogal groot!

Tja, op de Nordschleife rijden ook campers samen met GT3's...het is nooit goed zullen we maar zeggen.

Even speciale regenbanden monteren op de dag van het circuitrijden is wat omslachtig en hoewel je dan zelfs met een knie aan de grond kunt rijden is het risiko te crashen natuurlijk wel veel groter...
 
Heb begin jaren 90 drie keer meegedaan aan een GP-strecke training met MSC Porz http://www.msc-porz.de/ Deze uitzondering op de regel was ik even vergeten :z .

Mij is echter opgevallen dat veel mensen op het GP circuit véél meer risiko's nemen omdat de baan veel veiliger oogt dan de Nordschleife.
Dat geldt zeker voor de 'coureurs' die op slicks rijden, dát zijn pas kamikaze piloten!!! Zij rijden vaak op een afgetrapte 2-takt GP-racer of superbike motor en drukken je LETTERLIJK van de baan of rijden je LETTERLIJK in de wielen.

Ik heb mijn camera laten meelopen en telde in één sessie van 20 minuten zeker 10 ongevallen waaronder 6 motorrijders die samen het gras in doken met een dode als gevolg...

Misschien is het tegenwoordig veiliger door MSC Porz georganiseerd, persoonlijk vond ik de verschillen tussen nationale coureurs op slicks met een echte racer en anderen die op noppenbanden en een enduro ééncilinder rond reden in dezelfde groep nogal groot!

Tja, op de Nordschleife rijden ook campers samen met GT3's...het is nooit goed zullen we maar zeggen.

Even speciale regenbanden monteren op de dag van het circuitrijden is wat omslachtig en hoewel je dan zelfs met een knie aan de grond kunt rijden is het risiko te crashen natuurlijk wel veel groter...


En daar komt dan nog bij dat de Nordschleife in de regen spek maar dan ook spekglad is, en daar kunnen regenbanden niets aan veranderen. :P
 
Je kunt toch in de weekenden gaan.... :P

Klopt maar dan heb je vaak andere verplichtingen én is het op de Ring wel erg druk en dat komt de veiligheid niet ten goede.

De Ring maakt absoluut verslavend, 'gelukkig' weerhouden de kosten en andere verplichtingen/hobbies mij ervan élk weekend te gaan anders had ik zeker een jaarkaart genomen, lekker makkelijk.

Je kunt dan voorrijden om anderen de Ring te leren rijden, je hoeft dan niet op de centen te letten.
 
Klopt maar dan heb je vaak andere verplichtingen én is het op de Ring wel erg druk en dat komt de veiligheid niet ten goede.

De Ring maakt absoluut verslavend, 'gelukkig' weerhouden de kosten en andere verplichtingen/hobbies mij ervan élk weekend te gaan anders had ik zeker een jaarkaart genomen, lekker makkelijk.

Je kunt dan voorrijden om anderen de Ring te leren rijden, je hoeft dan niet op de centen te letten.

Juist ja, gaan we samen voorrijden dan???? Dus...... :P
 
Juist ja, gaan we samen voorrijden dan???? Dus...... :P

Op zich wel leuk om te doen, de vorige keer met Michael (met die R6) echter gemerkt dat het dan pas écht gevaarlijk wordt!
Je moet zo ongeveer drie paar ogen hebben om te voorkomen dat je weggekegeld wordt door die "Schumi's" met hun handschoentjes aan en rijdend in Opel Manta's en Polootjes...
Als je zelf vrij kunt rijden heb je daar weinig last van, voorrijden is leuk maar dan wel doordeweeks :] .

We raken een beetje off-topic geloof ik...
 
Op zich wel leuk om te doen, de vorige keer met Michael (met die R6) echter gemerkt dat het dan pas écht gevaarlijk wordt!
Je moet zo ongeveer drie paar ogen hebben om te voorkomen dat je weggekegeld wordt door die "Schumi's" met hun handschoentjes aan en rijdend in Opel Manta's en Polootjes...
Als je zelf vrij kunt rijden heb je daar weinig last van, voorrijden is leuk maar dan wel doordeweeks :] .

We raken een beetje off-topic geloof ik...

Nee, off-topic is het denk ik niet. Zouden we met een grote groep een weekend naar Duitsland gaan dan moet er behoorlijk wat keren voorgereden worden.
 
MF ringtraining!!wil ik meemaken! Ik schrijf me in... *D
Als mijn motor weer rijdt.. '( ( en het beter weer is natuurlijk)
 
Mij is echter opgevallen dat veel mensen op het GP circuit véél meer risiko's nemen omdat de baan veel veiliger oogt dan de Nordschleife.
Dat geldt zeker voor de 'coureurs' die op slicks rijden, dát zijn pas kamikaze piloten!!! Zij rijden vaak op een afgetrapte 2-takt GP-racer of superbike motor en drukken je LETTERLIJK van de baan of rijden je LETTERLIJK in de wielen.

Ik heb mijn camera laten meelopen en telde in één sessie van 20 minuten zeker 10 ongevallen waaronder 6 motorrijders die samen het gras in doken met een dode als gevolg...

Misschien is het tegenwoordig veiliger door MSC Porz georganiseerd, persoonlijk vond ik de verschillen tussen nationale coureurs op slicks met een echte racer en anderen die op noppenbanden en een enduro ééncilinder rond reden in dezelfde groep nogal groot!

Tja, op de Nordschleife rijden ook campers samen met GT3's...het is nooit goed zullen we maar zeggen.

Even speciale regenbanden monteren op de dag van het circuitrijden is wat omslachtig en hoewel je dan zelfs met een knie aan de grond kunt rijden is het risiko te crashen natuurlijk wel veel groter...

Tegenwoordig worden er idd groepen gemaakt, ingedeeld naar ervaring en snelheid.
Iemand met een enduro |( |( tussen licentierijders laten meerijden is natuurlijk vragen om ongelukken.
Denk niet dat rijders op de GP strecke plotseling meer risico's gaan nemen.
Het is wel een bekend verschijnsel dat als 'gewone supersport rijders' vanaf de openbare weg plotseling tussen licentierijders gaan rijden op een circuit er wel eens problemen (kunnen) ontstaan.
De openbare weg rijders ervaren de licentierijders vaak als een stelletje aso's die levensmoe zijn, andersom zijn openbare weg rijders voor licentierijders vaak rijdende chicanes.
Het is maar net wat je gewend bent om uit je motor en jezelf te halen.
 
Jij mij volgen :? Denk dat we mekaar niet veel ontlopen Paul! Kunnen we niet gewoon allebei voorrijden voor de rest? :)

Neenee, volgen wil ik jou, is ook een stuk makkelijker dan voorop rijden. Enne.... ik wil jouw lijnen wel eens zien...
 
Neenee, volgen wil ik jou, is ook een stuk makkelijker dan voorop rijden. Enne.... ik wil jouw lijnen wel eens zien...

Lijnen :? Ik rij gewoon op mn dooie gemak een rondje joh! Denk nog niet eens na over lijnen :z :z :z :z :z :z :z :z

K ben idd ook wel benieuwd wat je ervan vind :)
 
Hebben jullie dat ook als voorrijders op de Ring, als je (langzaam) voorrijdt dan is het haast niet mogelijk je normale lijnen te rijden. Het zal voor een groot deel liggen aan de middelpunt vliedende kracht op de Ring, hoe harder je rijdt deste andere lijnen je rijdt
ideetje.gif
.

Iemand zegt dat het een feit is dat je éérst een beetje rechtsaf stuurt voordat je uiteindelijk linksaf gaat of dat je extra kracht zet op die voetsteun die aan de binnenkant van de bocht zit
huh.gif
.
Je let er nu op omdat het je nooit is opgevallen en vervolgens ga je krampachtig rijden, hetzelfde geldt ook voor het vlak voor je wiel kijken in een bocht (waardoor je eigenlijk 5 bochten in één bocht rijdt) of bij het aanremmen net ervoor (geen overzicht meer).

Vaak is het ook zo dat als je - in een rechte lijn - tegen de witte lijn aan de rand van het circuit rijdt je geheid aan de verkeerde kant van de lijn beland (probeer maar eens met de fiets) en dat je met het gevaar meestuurt i.p.v. een uitweg te zoeken
rangry.gif
!
Het zit tussen je oren en is uiterst moeilijk aan te leren met oefeningetjes. Het overkomt je een paar keer en dáár leer je wel van! Je kunt hooguit hopen dat het goed afloopt door niet in paniek het voorwiel onder je uit remmen om een voorbeeld te noemen. Er is nu een extra puntje in geheugen 'bijgeschreven' en dat is dus ervaring opdoen
lamp.gif
.

Moraal van het verhaal, je kunt uren een Ring video bestuderen of (langzame) rondjes achter een ander aanrijden, het zal toch aankomen op rijden, rijden en nog eens rijden om zo kilometers te maken op de Ring. Na 50 rondjes weet je echt wel welke kant het opgaat...en daarna ga verder schaven aan je ervaring door iets sneller te gaan
zoefzoef.gif
.
Mijn ervaring is, ZELF op zoek gaan naar het punt waar je jezelf nog happy bij voelt - verkrampt bóven je kunnen rijden is gevaarlijk op de Ring - en dan langzaam de ervaring opbouwen. Daar helpt geen voorrijder aan, hij kan hooguit het ervaringsniveau een TIK versnellen omdat je veel kilometers maakt.

Zijn jullie het hier mee eens of is het een zwamverhaal, ik leer graag bij
thumbsup.gif
.

Beetje off-topic, mooi van Jurgen dat hij nog een keer op de voorste rij mag staan, ruim voor Rossi...hopelijk wordt het een spannende race!
 
Terug
Bovenaan Onderaan