• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

NTV voorvork troubles! wie helpt!

tmoons

MF veteraan
Lid geworden
7 jan 2004
Waarderingsscore
158
WWWHHHEEELPPP!!!
ik wilde vanmiddag mijn keerringen voor vervangen... echter dat ging dus mooi niet door!

wie kan mij vertellen hoe ik het onderste (dikke grijze deel waar ook je spatbord en steekas door heen steek/aanvast maakt) ontdoet van de verchroomde buis die vast geklemt zit in de balhoofd platen???

ik heb de volgende gedaan:
1:wiel er uit
2:imbus aan de onderkant los
3: olie er uit
4 spatbord los
5: buitenpoot naar beneden trekken
6: dat gaat dus niet
7: binnenpoot losgemaakt uit het balhoofd
8: hele binnenwerk los (bovenste enorme imbus los, dan krijg je in deze volgorde: buis, veer, metalen pen en klein veertje er uit.
9: nogmaals poging tot scheiden... helaas geen resultaat

Wie o wie kan mij vertellen wat ik mis?!
hier is overigens een plaatje van de vork (schematisch)
http://home.broadpark.no/~hwalle/F__0800.gif

wat zou je zeggen van veerring no 15 verwijderen??? deze houdt de keering op z'n plek en daarmee ook de buitenpoot.
(een WPHB lijkt me ook geen verkeerde keus) [topic=88911]Het centrale werkplaatshandboeken topic deel 3[/topic]

mijn excuus! veerring nummer 15 en stofkap nummer 25 liggen naast elkaar in een bakje (die zijn dus verwijderd)

Gewoon ff grof geweld gebruiken....
De onderpoot kan er nog niet af doordat de geleidebus tegen de keerring aan komt.
Deze keerring kun je er alleen uit krijgen door de onderpoot met de geleidebus hard tegen de keerring aan te tikken.

hee mister MotoXtra!

bedankt dat lijkt de algemene tendens! GROF geweld... vanavond de herkansing ....

Terug
Bovenaan Onderaan