Nummerplaat(houder) verloren

Thoran

MF veteraan
2 mrt 2008
5.893
13
Enschede
Ik weet dat er niet veel kans is, maar heeft iemand misschien mijn nummerplaat (en houder) gevonden?
Vandaag na een stuk rijden zag ik bij het in de schuur zetten van mijn motor dat ik wel heel mooi zicht had op mijn achterband.

De nummerplaat ligt denk ik ergens tussen de pont bij Wijk bij Duurstede en de A50 bij Heteren.

Mocht iemand hem gevonden hebben, graag een berichtje in de pm.
 
:) ook al eens voor gehad zat toen 100 km van men thuis af, aan gifte gedaan bij de politie . (moest maar eens 1 of andere gek mee gaan rijden en na huis mogen rijden zonder plaat en knipperlichten.(zat in de walen)
 
Zou ook even aangifte bij de politie doen

Heb ik ook al twee keer geprobeerd. Een keer bij mijn 50cc scooter (plaatje was er duidelijk afgerukt), en een keer bij de motor (zat ws. niet goed meer vast na valpartij). Twee keer gefaald aangifte te doen, ondanks wat aandringen en meerdere keren na-bellen naar 0900-8844. Aangifte registreren ze alleen bij verlies/diefstal van twee nummerplaten. WANT één verloren nummerplaat is per definitie geen aangifte voor mogelijk, blijkbaar, WANT dat is eigenlijk nooit diefstal want bij diefstal jatten ze er altijd twéé, want aan één heb je niets. Ook nog geprobeerd om online aangifte te doen met formulier, maar dat werd om dezelfde reden de volgende dag vriendelijk doch beslist afgewezen.

Dat a) een scooter/motor maar één kentekenplaat HEEFT, en b) elke idioot met jouw kenteken los kan gaan op jouw conto voordat jij het e.e.a. met de RDW hebt kunnen regelen via een kentekenplatenboer, dat boeit onze grote blauwe vrienden totaal niet. Komt wel goed zeggen ze dan. Een politiedoos aan de telefoon toverde zelfs, nadat ik haar een voorbeeld gaf van benzinediefstal, zonder blikken of blozen uit haar hoge hoed: "uit de statistieken blijkt dat dat eigenlijk nooit gebeurt met verloren of gestolen scooterkentekenplaten". Mijn repliek, ondertussen flink gefrustreerd, van "Aha, wat fijn dat u deze zeer specifieke statistieken toevallig paraat hebt in uw hoofd! Want ik hoor u niet tikken of ritselen om ze op te zoeken..." werd niet gewaardeerd en de doos zei "ja meneer, als u zo gaat praten ga ik u natuurlijk helemaal niet helpen". Ik heb toen, ondertussen groen-, geel- en witheet gezegd dat ze blijkbaar sowieso niet willen helpen en haar veel plezier gewenst bij het verbrassen van belastinggeld, en daarna verbinding verbroken. Maar inderdaad, nooit meer wat van gehoord :) )

Sorry voor het stukje frustratie... :')

Maar feel free om het ook te proberen en hier even het resultaat te vermelden, zeker als het jou wel lukt om de aangifte geregistreerd te krijgen.
 
Gewoon online aangifte doen, gaat prima, ook met één plaat. Vorig jaar zelf ook moeten doen.

Overigens heb ik eerst telefonisch melding gemaakt, keurig geregistreerd in het systeem alleen mocht ik natuurlijk niet met een kartonnetje als kentekenplaat naar huis rijden O-)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon online aangifte doen, gaat prima, ook met één plaat. Vorig jaar zelf ook moeten doen.

Overigens heb ik eerst telefonisch melding gemaakt, keurig geregistreerd in het systeem alleen mocht ik natuurlijk niet met een kartonnetje als kentekenplaat naar huis rijden O-)

Hmmz... Normaal gesproken ben ik heel goed in telefonisch dingen geregeld krijgen bij bedrijven/instellingen. Maar ik kreeg het toch echt niet voor elkaar... Ik zal wel wat verkeerd hebben gedaan.
 
Ben destijds ook een keer mn kenteken plaat verloren. Geen aangifte gedaan. Volgende dag naar het garagebedrijf gegaan en nieuwe kenteken plaat laten maken. Kosten 35,- je moet alleen wel je kenteken bewijs in zn geheel mee nemen. En dan krijg je zo een mooi 1tje op je plaat er bij :D
 
Afgelopen vrijdagavond ook mijn kentekenplaat verloren. Op zaterdagochtend de nieuwe besteld en deze was dinsdagochtend binnen. Geen aangifte gedaan overigens.

Moest €20,15 betalen voor de nieuwe, de platenboer regelt ook alles met het RDW.
 
Hier in Amsterdam e.o. zitten in ieder geval zat zaken die zo'n plaatje voor je kunnen slaan. Gewoon klaar terwijl u wacht en inderdaad keurig gemeld bij RDW en zo. Dat is het probleem niet. Alleen wel als je tijdens kerstavond je plaatje "verliest", zoals ik bij mijn scootertje, want dieven werken gewoon door met Kerstmis (en ICT'ers in de entertainmentbranche ook, trouwens :) ) maar kentekenplatenboeren niet :')

Ik was voor 't scootertje geloof ik €15 kwijt, bij velthuisreclame.nl in Amsterdam centrum. Maar dat is alweer even geleden. Voor de motor vorig jaar iets van €28 bij een andere zaak. Maar ja, ik rijd veel dus ik doe niet moeilijk.
 
Laatst bewerkt:
Volgende keer vastschroeven/klinken dat ding. Doe ik altijd onmiddelijk na aanschaf. Ik ben er altijd verbaasd over hoeveel motorrijders/koekblikkers vertrouwen op die plastic klemmetjes in de houder. En nog verbaasder dat ze meestal ook nog blijven zitten.

Het probleem van TS is natuurlijk anders, daar is de houder en de nummerplaat verdwenen. Ergo, de schroeven moeten losgetrild zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan