Tijdelijk nummerplaat overzetten in België

SamVR

Digital creative
7 jul 2019
11
3
Oost-Vlaanderen
Yo, snelle vraag hier zo:

Ik vroeg mij af of ik op een 'legale' manier voor een dagje mijn nummerplaat kan overzetten naar een andere motor.
Ben momenteel op de baan met mijn 125cc'tje, maar heb nu een XV700 gekocht waar ik nog een kleine reparatie aan moet doen. Daarom wil 'k die overbrengen van mijn thuisbox naar de mechanicales (nog geen 10km verder) om er wat aan te sleutelen voor ik de XV700 definitief inschrijf en de 125 verkoop.
Verzekeraar sprak dat ik die sowieso apart moet inschrijven, verzekeren, eigen nummerplaat, … maar is - hem kennende - gewoon geouwehoer om een extra nummerplaat en verzekering te kopen. Heeft me immers al meermaals bij mijn pietje gehad ;-)


Let me know your thoughts/experience/findings! Thanks!
 
Yo, snelle vraag hier zo:

Ik vroeg mij af of ik op een 'legale' manier voor een dagje mijn nummerplaat kan overzetten naar een andere motor.
Snel antwoord ...... nee

Verzekeraar sprak dat ik die sowieso apart moet inschrijven, verzekeren, eigen nummerplaat, … maar is - hem kennende - gewoon geouwehoer om een extra nummerplaat en verzekering te kopen. Heeft me immers al meermaals bij mijn pietje gehad ;-)


Let me know your thoughts/experience/findings! Thanks!

je verzekeraar heeft gelijk. Ook al moet je 100 meter.Je bent niet verzekerd en als je iemand letsel toebrengt betaal je je leven lang.
 
Yo, snelle vraag hier zo:

Ik vroeg mij af of ik op een 'legale' manier voor een dagje mijn nummerplaat kan overzetten naar een andere motor.
Ben momenteel op de baan met mijn 125cc'tje, maar heb nu een XV700 gekocht waar ik nog een kleine reparatie aan moet doen. Daarom wil 'k die overbrengen van mijn thuisbox naar de mechanicales (nog geen 10km verder) om er wat aan te sleutelen voor ik de XV700 definitief inschrijf en de 125 verkoop.
Verzekeraar sprak dat ik die sowieso apart moet inschrijven, verzekeren, eigen nummerplaat, … maar is - hem kennende - gewoon geouwehoer om een extra nummerplaat en verzekering te kopen. Heeft me immers al meermaals bij mijn pietje gehad ;-)


Let me know your thoughts/experience/findings! Thanks!
Vermeld er dan ook meteen bij dat je in België woont.
 
Yo, snelle vraag hier zo:

Ik vroeg mij af of ik op een 'legale' manier voor een dagje mijn nummerplaat kan overzetten naar een andere motor.
Ben momenteel op de baan met mijn 125cc'tje, maar heb nu een XV700 gekocht waar ik nog een kleine reparatie aan moet doen. Daarom wil 'k die overbrengen van mijn thuisbox naar de mechanicales (nog geen 10km verder) om er wat aan te sleutelen voor ik de XV700 definitief inschrijf en de 125 verkoop.
Verzekeraar sprak dat ik die sowieso apart moet inschrijven, verzekeren, eigen nummerplaat, … maar is - hem kennende - gewoon geouwehoer om een extra nummerplaat en verzekering te kopen. Heeft me immers al meermaals bij mijn pietje gehad ;-)


Let me know your thoughts/experience/findings! Thanks!

Voor NL: Nee, op geen enkele manier.
Pak een aanhanger, motor erop, naar je mechanicales brengen en klaar.

En als je een verzekering hebt waar je niet tevreden mee bent dan ga je toch naar een ander :?
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Voor NL: Nee, op geen enkele manier.
Pak een aanhanger, motor erop, naar je mechanicales brengen en klaar.

En als je een verzekering hebt waar je niet tevreden mee bent dan ga je toch naar een ander :?
Hoe kan hij ontevreden zijn met een verzekeraar als hij niet eens snapt dat een motor een eigen kenteken nodig heeft? En vooral dat de verzekeringsagent die niet verkoopt....
:?

Als je basis dingen niet weet blijf dan ajb van de weg voor je onverzekerd brokken maakt.
 
T zal afhangen van de relatie's zeg maar , net zoals in Nederland :)
... denk ik ..

Persoonlijk zou ik hem gewoon even op een kar duwen om er niet meer over na te willen denken.
 
Een verzekeraar kan je wel verzekeren als hij dat wil,met een tijdelijke groene kaart op framenummer en op de plaat van je andere motor.
Dan ben je wel verzekerd,maar je kan nog altijd een boete krijgen omdat je niet motor niet ingeschreven is.
Maar verzekerd zijn is wel het belangrijkste,anders wordt je motor in beslag genomen bij een controle,om maar niet te spreken over de gevolgen als je een ongeval moest hebben.
Ik zou er wel hard over denken om eens ergens anders te horen voor een verzekering,als je van voertuig veranderd en een nieuwe plaat aanvraagt kun je onmiddellijk je verzekering opzeggen zonder opzegtijd.
 
Idd

Andere verzekeraar zoeken.
Ik en mijn omgeving doen t vaak. Tis nooit een probleem
 
In België zeggen veel verzekeraars inderdaad dat het kan. Je koopt een auto of motor, en hangt er even je eigen plaat op voor transport of tot je een nieuwe plaat hebt. Waarschijnlijk ben je wel verzekerd (Wil het wel zien als je daadwerkelijk iets voorhebt, die afspraken zijn altijd mondeling, let er op) maar je riskeert hoge boetes. En als je iets tegenkomt ben je gesjareld.
 
Waarschijnlijk ben je wel verzekerd (Wil het wel zien als je daadwerkelijk iets voorhebt, die afspraken zijn altijd mondeling, let er op)
Ik vraag en krijg in zo'n geval een groene kaart met framenummer,dus bewijs van verzekering.
 
In den Belziek kan er veel tot ze je bij je kloten hebben ( alhoewel ).
Voorbeelden genoeg , sla de krant er maar eens op na.
 
Laatst bewerkt:
Yo, snelle vraag hier zo:

Ik vroeg mij af of ik op een 'legale' manier voor een dagje mijn nummerplaat kan overzetten naar een andere motor.
Ben momenteel op de baan met mijn 125cc'tje, maar heb nu een XV700 gekocht waar ik nog een kleine reparatie aan moet doen. Daarom wil 'k die overbrengen van mijn thuisbox naar de mechanicales (nog geen 10km verder) om er wat aan te sleutelen voor ik de XV700 definitief inschrijf en de 125 verkoop.
Verzekeraar sprak dat ik die sowieso apart moet inschrijven, verzekeren, eigen nummerplaat, … maar is - hem kennende - gewoon geouwehoer om een extra nummerplaat en verzekering te kopen. Heeft me immers al meermaals bij mijn pietje gehad ;-)


Let me know your thoughts/experience/findings! Thanks!
Hoe voelt da dan ?
Heeft me immers al meermaals bij mijn pietje gehad ;-)
 
Nou.. eerst komt er een zwaantje op een bromfiets naast je camignonneke rijden..
Dan zwaait ie wat..
Zet ie z'n zwaailampske aan..
Gaat ie voor je rijden.. en gebied je hem te volgen..

tegen die tijd word het al tijd om de baas te bellen dat ie alvast z'n centen gaat tellen.

Vervolgens stapt zwaantje heel parmant naar je toe, en gebied je de papieren te overhandigen..

Ondertussen kijkt hij al watertandend naar je gele platen en denkt ie.. alleeeee deze ollander gaat m'n maandbonus bekostigen heeeyyyy

Vervolgens verzint ie iets wat niet mag, rekent hier 1000,- euro cash voor.. ( zonder bonnetje he, anders is het 2000 )



Vermoedelijk rijd ie daarna naar de snackbar om een frietje te halen


Hoe het voelt ? ..

Nou .. heb je wel eens een prostaat onderzoek gehad ?..
Een iets te norse dokter, die met die worstenvinger ... nou ... dát ...


Als die Duitse BAG je te grazen neemt krijg je tenminste een bonnetje en koffie !
 
Terug
Bovenaan Onderaan