Nut van een Combi?

BeeBee

MF'er
14 jan 2008
47
0
Veenendaal
Waarom kiezen mensen vaak voor een combi. Het enige nut wat ik kan bedenken is dat je boven en onderstuk van elkaar los kan koppelen als het bijvoorbeeld warm is.

Maar alleen het bovenstuk aan, daar is deze toch veel te kort voor?
 
Je weet alles al zo te lezen ;) . De vraag is wat je gaat doen met deze kennis. Toch kiezen voor een overall - zoals ik - of een combi.

Persoonlijk vind ik een overal overigens wat prettiger zitten.
 
Het enige nut wat ik kan bedenken is dat je boven en onderstuk van elkaar los kan koppelen als het bijvoorbeeld warm is.

Nou, dan heb je dus alles bedacht :).

En combi heeft ook een nadeel ten opzichte van een overall. Als je op je plaat gaat, zal de overall netjes om je heen blijven zitten. Met een combi heb je een (kleine) kans dat je rits losscheurt en je eigen huid over de grond schuurt in plaats van de huid van de koe. Een overall is dus veiliger.
 
Een overall zit iets fijner maar een combi is op b.v. een terrasje wat fijner...

Bovenstuk van een overall kun je gewoon laten hangen als je op een terrasje gaat zitten, iets minder handig dat wel, maar niet zo'n groot probleem. Tevens koop ik geen motorpak met de bedoeling om terrasjes te vatten, maar om er mee te rijden :P
 
Schijt makkelijker...
:^ En andere sanitaire noodstops ook.

Nadeel v.e. combi is dat je dan op Schiphol dagelijks je jack moet losritsen, uitpeuteren en door de x-ray-apparatuur moet gooien, terwijl je met je overall wel door het metaaldetectiepoortje kan lopen. (nee, heb idd. geen titanium extra stukken)

Krijg je alleen de opmerking dat je jas uitmoet, en als je meldt dat er geen sprake is van een jas en dat je de lieve kijkbuiskindertjes niet wil laten zien wat er onder de overall zit (iets met six-pack, of was het nou al een beertender) enz. :X
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een groot voordeel dat ik kan kiezen welke
jas ik boven mijn lederen broek aandoe.Ik heb op mijn broek
de rits voor de lederen jas en een lange rits voor m'n kunststof jas.
 
Overall is fijn als je alleen gaat motorrijden.

Voor de rest is een combi handiger.

Ik rij voornamelijk woonwerk verkeer en dan heeft een combi echt meer voordelen. De kans dat de rits schuurt is nihil aangezine mijn moet niet afzakt en mijn jas niet snel opkruipt (heej, briljant pasvorm).
 
Ik draag mijn leren broek zowel onder mijn leren jas als onder mijn textieljas. Die laatste vind ik wat veelzijdiger v.w.b. weersomstandigheden.
 
Met de huidige temperaturen kan ik mijn korte broek aantrekken en de jack aanhouden voor bescherming... :+
 
Nou, dan heb je dus alles bedacht :).

En combi heeft ook een nadeel ten opzichte van een overall. Als je op je plaat gaat, zal de overall netjes om je heen blijven zitten. Met een combi heb je een (kleine) kans dat je rits losscheurt en je eigen huid over de grond schuurt in plaats van de huid van de koe. Een overall is dus veiliger.
0,00000000001%? Nog nooit van gehoord. Mijn pak schijnt met 250 km/u getest te zijn, ritsen zullen vast wel goed zijn :W
Ze scheuren hooguit als je torso los komt van je benen, maarja, dan maken die schaafwonden niet zoveel meer uit :')
 
Typische mooiweerrijder-vraag :+

Ja want de doorrijders rijden zomer en winter in hetzelfde pak.
Daarom zijn ze 's zomers zo agressief en groeten ze niet. :+

Dit verklaart ook waarom ze zo snel tussen de files door rijden.
 
Ja want de doorrijders rijden zomer en winter in hetzelfde pak.
Daarom zijn ze 's zomers zo agressief en groeten ze niet. :+

Dit verklaart ook waarom ze zo snel tussen de files door rijden.


Ook waarschijnlijk om de stank voor te blijven. :+
 
Overal... had eerst een combi maar op een sportmotor gaat de riem of sluiting schuren over de tank, dat is zonde.
En schijten of pissen is geen probleem zolang het toilet maar schoon is want een leren combi broek gaat ook op de grond hangen...
 
Voor mij was het vooral de pasmaat die me de das omdeed. Ofwel zijn mijn schouders te breed ofwel zijn mijn heupen te smal :)
Heb een aantal pakken geprobeerd (oa Arlen Ness) maar die passen dus niet behoorlijk.
Tja dan kies je als jas een maat die past en als broek ook, en rits je de boel handig aan mekaar :)
 
Ja want de doorrijders rijden zomer en winter in hetzelfde pak.
Daarom zijn ze 's zomers zo agressief en groeten ze niet. :+

Dit verklaart ook waarom ze zo snel tussen de files door rijden.


hun pak is van die lage/natte temperaturen zo versleten en alle naden zijn verrot dat nu met de zon "erop" dat als ze willen zwaaien hun hele arm uit het pak scheurt :X
 
Laatst bewerkt:
0,00000000001%? Nog nooit van gehoord. Mijn pak schijnt met 250 km/u getest te zijn, ritsen zullen vast wel goed zijn :W
Ze scheuren hooguit als je torso los komt van je benen, maarja, dan maken die schaafwonden niet zoveel meer uit :')

dat was zeker wel een koopje, nu is de vraag houd hij het ook een tweede keer vol want dan zit jij er in 8-) .
Geintje, ben het met je eens over de ritsen \. Die zijn echt getest en als ze scheuren is dat niet je grootste probleem op dat moment.
 
Terug
Bovenaan Onderaan