• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

nx 250 met 30.000km (teveel / goed/ ...)

markymark

Rookie
Lid geworden
16 mrt 2004
Waarderingsscore
0
Een nx250 met 30.000km (eerder 19.000myl) , is amerikaanse invoer
Is dit nog te doen , of komen er problemen binnenkort?
thanks
marc

Tis wel een betrouwbare motor. Km stand lijkt me geen probleem. Ketting, tandwielen, voorvorkkeerringen, dat werk. Even goed luisteren. Zonder rare geluiden kun je er, mits niet te duur, geen buil aan vallen. Eenvoudige maar betrouwbare techniek. Let op roest bij de dempers. Wel wat klein en licht voor een volwassen kerel, maar een nx went snel en wendt ook prima, want handzaam en licht. En met 1 op 20 (en beter) heel zuinig, altijd meegenomen met 1.30 euro per liter mobielsap.
gr
hans

Dat zou geen enkel probleem moeten zijn, die van mij heeft 40000 mijl gelopen en de nokkenassen etc zagen er nog prima uit, de koppeling is nog goed en hij loopt nog prima (het is een ex-lesmotor, dus ws heeft ie wel z'n onderhoud gehad alleen is een paar keer onderuit geketst :+ )

Wat je echt goed moet controleren: uitlaatbocht (bij de cilinderkop) en de demper, die zijn echt heel vaak doorgerot (zo ook bij mij).
Uitlaatbocht kun je controleren door er simpelweg even aan te wrikken (of ie afbreekt) of proberen er doorheen te prikken, als 1 van beiden kan weet je hoe laat het is :P .
Verder even controleren of de pro-link geen speling heeft (op tillen en dan voelen of er dus verticale speling op zit (dat je het ding duidelijk op kan tillen voor het achterwiel meekomt).
En natuurlijk wiellagers etc.
En kijk even of de bouten vh blok niet gaargesleuteld zijn, als dat wel zo is zou ik 'm laten staan, of hij moet heel goedkoop zijn.
En of er niet toevallig nieuwe pakkingen in het blok zitten (kun je vaak zien als ze nog schoon zijn), als dat zo is: even vragen waarom.
En sowieso even alle bouten nalopen en ook het zadel er af halen om te kijken of daar geklooid is.

Controleer de kuip ook aan de binnenkant, of het niet een bende is van daaruit :) .
En verder nog wel wat dingen, maar dan zou je ook eens hier kunnen kijken.

Staat buitenkant als nieuw , niks afgebroken ofzo
Geen herlegde draden van electriciteit ofzo
Alles werkend (remlicht , pinkers , ....)
Zit ook nog een nieuwe topcase op
Juist vanaf 3500 toeren een licht getik , denk de kleppen
Uitlaat is wat roest , maar niet dat je er morgen doorzit
Anders goede remmen , start vlot
Niet veel roest of corrosie (bitter weinig)
prys is 1000euro is van juli 91
marc

Heb hier nog een leuk piccie van de zuiger van mijn overleden nx250... :}

(begon trouwens ook met licht getik....)

full

beetje laat maar let op een getik , ik ben de boot in gegaan hiermee.
700 euro voor een nieuwe kop, montage , uren,kleine onderdelen en een nieuwe nokkenas:1440 euro = een hele duurkoop bij aanschaf particulier

Of je rijd door en wacht tot ie kapotloopt.
Levert weer mooi fotoplezier op zoals die zuiger hierboven :+ .

Bij die van mij ben ik er op aan het wachten, maar die werkt nog niet echt mee (16000km in nog geen 5 maanden, totaalstand is nu 80000).
Alleen de versnellingsbak
is wat rot en hij tikt als de ziekte, maar das pech :P .

Terug
Bovenaan Onderaan