Inderdaad, de hamvraag is, heb je een vonk?Als alle signalen naar de CDI unit goed zijn dan kan het haast niet anders zijn dat de signalen vanuit de CDI unit en dan doel ik op de puls naar de bobines toe niet goed of niet aanwezig zijn oftewel de bougie vonkt niet. Dit signaal kun je meten (bougiekap zou ook nog defect kunnen zijn of bougie(s) doorgeslagen door het vele starten)
Nog een vraagje. Voordat ik vertrok heb ik de regulateur vervangen door een generieke van het merk Camro. Kan iemand bedenken waarom dat ding nu al stuk is gegaan?
Hoi, Aad.
Nadat de regulateur degelijk aangesloten was wilde de motor echter niet meer starten.
Ik weet niet precies wat je de hoofd zekering noemt. De motor tornt goed rond maar geeft geen vonk. De zekeringen in het zekeringskastje zijn goed.(hoofd) zekering ?
Kortgeleden een VFR, waarbij de hoofdzekering stuk was, startmotor ging dus wel degelijk rond op startknop
Nog een vraagje. Voordat ik vertrok heb ik de regulateur vervangen door een generieke van het merk Camro. Kan iemand bedenken waarom dat ding nu al stuk is gegaan?
Hoi, Aad.
Onder de NX zit dé beruchte (te kleine) Honda spanningsregelaar die erom bekend staan niet langer mee te gaan dan 2 jaar (of korter onder ongunstige omstandigheden).
Deze geeft doorgaans op de NX zelden tot geen problemen omdat deze daar onder het luchtfilter (in de rijwind) zit i.t.t. bijvoorbeeld de vele CBR's, VFR's en CB's alwaar dezelfde regelaar achter een kap zit (en te weinig koeling krijgt/gauw stuk gaat).
Ik kan me echter voorstellen dat wanneer je met een ondergemotoriseerde NX250 met volledige reisbepakking in een veel warmer land ergens de heuvel op moet met veel toeren/weinig snelheid dat de koeling van de regelaar dan ook bij de NX te kort schiet...
da's niet zo moeilijk, die kan niet uit (op mijn NX tenminste)Lekker altijd de verlichting aanlaten dan, scheelt al een stuk op de regelaar.
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar de hoofdzekering zekerd alles behalve de startmotor.Daar was iemand bezig met de verlichting. Net even het schema bekeken van die VFR en als door sluiting er stroom loopt om de zekeringkast heen, kan met de startknop de startmotor worden bediend. Ik sluit het dus niet uit.
Dat lijkt me wel.Met een kapotte sr of dynamo, maar met een volle accu, zou de motor toch gewoon een vonk moeten geven?