Afgelopen tijd ben ik i.v.m. stage bezig met OBD-II, om dat uit te lezen voor auto's. Maar jullie snappen al wel dat ik dan ook getriggerd ben om dat voor motors te doen.
Echter is de OBD-II regeling alleen van toepassing op auto's. En motorfietsen hoeven niet aan deze eis te voldoen, zover ik nu weet. Toch zijn er wel gevallen, vooral bij de nieuwere modellen, dat er een OBD-II connector verstopt zit.
Een R6 van het jaar 2009, zit geen OBD-II poort op volgens de handleiding. Misschien dat ze het verstoppen.
Ik weet wel dat er wel codes uit te lezen zijn via het dashboard, maar ik wil juist real-time de data bijhouden/loggen.
Er is iig niks over te vinden. Jammer, maar ik ben wel benieuwd of jullie ervaring hebben met OBD-II en op welke merken/modellen motors dat zijn.
Echter is de OBD-II regeling alleen van toepassing op auto's. En motorfietsen hoeven niet aan deze eis te voldoen, zover ik nu weet. Toch zijn er wel gevallen, vooral bij de nieuwere modellen, dat er een OBD-II connector verstopt zit.
Een R6 van het jaar 2009, zit geen OBD-II poort op volgens de handleiding. Misschien dat ze het verstoppen.
Ik weet wel dat er wel codes uit te lezen zijn via het dashboard, maar ik wil juist real-time de data bijhouden/loggen.Er is iig niks over te vinden. Jammer, maar ik ben wel benieuwd of jullie ervaring hebben met OBD-II en op welke merken/modellen motors dat zijn.
Laatst bewerkt:

)
Sneuvelen bij bosjes.
of heb je er al veel mee gereden?