Oeps....

Gisteren op het journaal, van de 1400 stadsbussen in Berlijn zijn er slechts 4 EV?!
 
Als een benzine of diesel in de brand gaat is er altijd een aanwijsbare oorzaak. Als een Tesla vlam vat is het bijna altijd het accupakket en waarom weet niemand.

En ja, mijn apparatuur met oplaadbare batterijen ligt altijd op een plek waar het geen last kan als het vlam vat als ik niet thuis ben.

Mja, dan heb je het dan wel weer over Tesla.
Dan heb ik het idee dat ze daar iets niet goed voor elkaar hebben als je ook het onderstaande leest.
(maar ook dit zal wel een incident zijn wat onder een vergrootglas ligt)

Goed dat je "accu's" op een plek bewaard waar de risico's zo klein mogelijk zijn.
Zelf vind ik dat wel wat ver gaan, maar laden als er niemand thuis is, of eigenlijk vooral als we gaan slapen, ben ik dan totaal niet happig op.
 
Je legt de ladende phone op een diep bord of op het stenen aanrecht. Ik heb motoren en auto's constant aan de druppellader, maar de lader ligt op de stenen vloer.
Als ik naar bed ga, gaat de spanning van de TV af. Als de Norton straks in het najaar weer naar de woonkamer gaat, haal ik de tank leeg en een accupool los.
 
Nou lees ik zo nu en dan van mensen die niet enthausiast zijn over electrisch rijden dat het te snel gaat.
Maar blijkbaar gaat het jou nog niet snel genoeg? :+ :?



Dat is in deze tijd een kansloze missie.
Ik heb begrepen dat Duitsland wat de stadsbussen betreft zich meer richt op waterstof.
 
....Als een benzine of diesel in de brand gaat is er altijd een aanwijsbare oorzaak. Als een Tesla vlam vat is het bijna altijd het accupakket en waarom weet niemand....

En jij had het over lezen...
Ik heb net een link geplaatst, en wat stond daarin bovenaan ?
BMW cars are spontaneously combusting even while they are turned off and parked – and no one seems to know why.
Even een paar getallen uit de VS.

Elke dag branden er zo’n 500 auto’s uit, allemaal benzine of diesel; V8, V6, viercilinders en een enkele vijf of driecilinder maar allemaal op brandstof.
Per JAAR zijn er twee Tesla’s die in brand raken, en daar zijn ook brandstichtingen bij.

En jij maakt je druk om die twee auto’s per JAAR terwijl die vijfhonderd per DAG je totaal niet interesseert.


Apart.
 
Kijkend naar de drie branden welke de afgelopen tijd plaats hebben gevonden in de electrische motor racerij (waar dit topic immers over gaat) dan maak ik daar niet uit op dat het initieel mis is gegaan met de accu's zelf. In twee gevallen is de "ellende" begonnen bij de lader.
En tuurlijk, als er dan wat mis gaat is dat geen pretje wanneer er accu's bij betrokken zijn.

Wellicht interessant: bij de Formule E heb ik tot op heden nog niks gelezen over dergelijke incidenten.
In de Formule 1 gebruiken ze ook een Li-Ion batterijpakket. Daar noemen ze het de “Energy Storage”. Misschien omdat anders al die petrolheads op tilt gaan...
 
Interessant, heb je het woord 'relatief'wel eens gehoord en begrepen?

Hoeveel benzine/diesel auto's zijn er per EV?

Ik maak het niet meer mee, maar in 2050 is er geen enkele batterij auto/motor meer en zijn alle laadpalen verdwenen.
 
Interessant, heb je het woord 'relatief'wel eens gehoord en begrepen?

Hoeveel benzine/diesel auto's zijn er per EV?

Ik maak het niet meer mee, maar in 2050 is er geen enkele batterij auto/motor meer en zijn alle laadpalen verdwenen.
Ja, dat woord ken ik maar ik vraag me af of jij het ook begrijpt.

Eerder heb ik namelijk al gepost over die verhouding, je had het kunnen lezen.

De verhouding gerekend naar gereden kilometers is 1 op 11. Er vliegen elf maal zoveel benzinewagens in brand dan elektrische wagens.
 
Goed, nog één keer dan in de hoop dat je het nu wel begrijpt: als een benzine auto in de brand gaat is er altijd een aanwijsbare oorzaak.
 
En er zijn duizenden malen zoveel diesel/benzine auto's als EV's en terecht, want het is een tijdelijk onding.
 
Je bent gewoon een hater, maar wat is jouw belang ? Heb je een benzinestation of zo dat je zo anti verbetering bent ?

Nee, ik ben geen hater, gewoon een keiharde realist. Jij bent degene met de roze bril en je ziet niet in dat kritiek gratis advies is.

Ik durf te beweren dat mijn 50 jaar oude Jaguar milieuvriendelijker is dan jouw elektrische motor.
 
Nee, ik ben geen hater, gewoon een keiharde realist. Jij bent degene met de roze bril en je ziet niet in dat kritiek gratis advies is.

Ik durf te beweren dat mijn 50 jaar oude Jaguar milieuvriendelijker is dan jouw elektrische motor.
Goed, dit is duidelijk, geen realiteitszin bij jou.

Wat is eigenlijk jouw bedoeling hier in de afdeling Elektrische Motoren ?

Doe je dat in het Harley Davidson topic ook, alleen maar afzeiken ?
 
Goed, dit is duidelijk, geen realiteitszin bij jou.

Wat is eigenlijk jouw bedoeling hier in de afdeling Elektrische Motoren ?

Doe je dat in het Harley Davidson topic ook, alleen maar afzeiken ?
Ik vind je best een aardige vent hoor.

Voor mijn Jag is 50 jaar geen nieuwe auto gemaakt. Hij loopt op LPG vanwege het milieu en ik rijd er ongeveer 100 km per jaar mee, dus super milieuvriendelijk.
 
Je moet echt eens gaan lezen over waterstof. Ik heb het gedaan en ben ervan geschrokken.
Even heel serieus: wat is het probleem met waterstof? Het is het meest voorkomende molucuul in het universum. Zonder waterstof zouden wij niet bestaan want de zon bestaat dankzij waterstof.

Het molucuul is heel klein en licht en is een ideale energiedrager. Jouw CV brandt in feite op waterstof en gooit de koolstof als afval de schoorsteen uit. Een benzine en dieselmotor draait in feite op waterstof, want dat is de energiedrager in elke koolwaterstof en aardgas, propaan, butaan, benzine, diesel, kerosine, alles is een verbinding van koolstof en waterstof en waterstof zorgt voor de energie.

Waterstof kan door het bestaande aardgasleidingnet en je kan er mee koken, de kachel mee stoken en er met je auto op rijden.

Hoeveel ontploffingen hebben we met aardgas? Waterstof is veel lichter en stijgt op met 20 meter per seconde, is zo klein dat het ongeveer door elk bouwmateriaal heengaat en zo de woning verlaat.

In een auto moet het wel op hoge druk worden gebracht en via de brandstofcel wordt het direct omgezet in een elektronenstroom en rijd je elektrisch. Geen 400 kg milieubelastende accu's aan boord, dus wat mij betreft een ideale brandstof. En het mooiste is dat H2 superschoon brandt, het levert iets op waar je thee van kunt zetten.

En nu krijgen we het verhaal (net als op de EV autoforums) dat de winning van H2 zo weinig rendement heeft en idd via elektrolyse moet je vrij veel energie door water jagen. Maar aan de ene pool komt waterstof en aan de andere pool zuurstof en hoeveel gebruiken we daarvan in ziekenhuizen?

Mooie discussie hé?
 
Heb ik nog een vraagje: wat is de reden dat jij elektrisch rijdt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan